Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Ik stuurde mn moeder een link voor een nieuwe tv want daar heeft ze het al tijden over. En nu een berichtje of ik er met haar naar wil kijken vanavond. Waar moeten we naar kijken je ziet die link toch? Jaa maar hij moet wel passen he.. De maten staan er gewoon bij. Zal wel weer een verkapt wil dat je langskomt zijn maar toch raar. 

Dees! schreef op 16-02-2026 om 22:29:

[..]

Je bent me net voor. Collega wist het van de week ook mooi te zeggen: even helemaal los komen van de dagelijkse realiteit. Pekske aan en lol maken. (En ja dat kan ook zonder grote hoeveelheden alcohol).

Ik zou Kenfan eigenlijk wel eens willen uitnodigingen in onze stapstraat en dan met een drankje mensen kijken. Geweldig wat je dan voorbij ziet komen. Topper van vandaag was een stel wandelende douchegordijnen - compleet met douchestang en zwaailamp.

Dees, met alle respect (en dan komt ie altijd hè 🤣): als ik later wegens slecht gedrag in de hel terecht kom,  denk ik dat ie er zo uitziet (disclaimer: ik hou van overdrijving als stijlfiguur 😉). En ik weet waar ik over spreek hè, ben lid geweest van een carnavalsvereniging (als kind, omdat mijn ouders lid waren)  én heb onder dwang deelgenomen aan een optocht, in een pinguïnpak. En nog steeds snap ik werkelijk niet dat je als weldenkend mens als douchegordijn-met-zwaailamp (huh, wat was daar de functie van?) door een stapstraat zou willen lopen,  al dan niet met een drankje.  En voor al die mensen die me altijd uitleggen dat het is zodat je het standsverschil niet meer ziet, -fluistert-: ik zie nog steeds wie je bent,  met mijn ogen! 🧐

Maar ondanks dat ík het persoonlijk raar vind,  en me zelfs reuze ongemakkelijk en gegeneerd zou voelen als ik als douchegordijn-met-stang over straat zou moeten,  snap ik heus wel dat een ander het wél leuk vindt en die gun ik van harte nog een heel leuke carnavalsdinsdag en veel plezier met eventueel haring happen morgen. Want in tegenstelling tot het vuurwerk met Oud en Nieuw (dat ik als rasechte partypooper ook zo lang als ik leef al verschrikkelijk vind), vind ik dit een onschuldig, vrolijk en vriendelijk vermaak waarmee je werkelijk niemand kwaad doet.  Geniet er nog even van!

Haha wieder, geef mijn portie ook maar aan fikkie.  Ik heb het caranavalsgen ook totaal niet in me en ik doe niet mee.  

Wieder schreef op 17-02-2026 om 07:45:

[..]

Dees, met alle respect (en dan komt ie altijd hè 🤣): als ik later wegens slecht gedrag in de hel terecht kom, denk ik dat ie er zo uitziet (disclaimer: ik hou van overdrijving als stijlfiguur 😉). En ik weet waar ik over spreek hè, ben lid geweest van een carnavalsvereniging (als kind, omdat mijn ouders lid waren) én heb onder dwang deelgenomen aan een optocht, in een pinguïnpak. En nog steeds snap ik werkelijk niet dat je als weldenkend mens als douchegordijn-met-zwaailamp (huh, wat was daar de functie van?) door een stapstraat zou willen lopen, al dan niet met een drankje. En voor al die mensen die me altijd uitleggen dat het is zodat je het standsverschil niet meer ziet, -fluistert-: ik zie nog steeds wie je bent, met mijn ogen! 🧐

Maar ondanks dat ík het persoonlijk raar vind, en me zelfs reuze ongemakkelijk en gegeneerd zou voelen als ik als douchegordijn-met-stang over straat zou moeten, snap ik heus wel dat een ander het wél leuk vindt en die gun ik van harte nog een heel leuke carnavalsdinsdag en veel plezier met eventueel haring happen morgen. Want in tegenstelling tot het vuurwerk met Oud en Nieuw (dat ik als rasechte partypooper ook zo lang als ik leef al verschrikkelijk vind), vind ik dit een onschuldig, vrolijk en vriendelijk vermaak waarmee je werkelijk niemand kwaad doet. Geniet er nog even van!

Haha ik zei gisteren nog tegen iemand, als ik me de hel inbeeld, ziet het er zo uit 😉

Niets voor mij. Maar dat hoeft ook niet. Ik vind het leuk dat er mensen zijn die er wel van genieten. 

amarna schreef op 16-02-2026 om 22:17:

[..]

In de VS en Canada huur of koop je een huis inclusief apparatuur zoals oven, fornuis, koelkast, wasmachine. En soms ook met meubels.

Hier zit de oven, kookplaat en koelkast er ook altijd in als ze inbouw zijn. Dat vind ik anders dan losse random meubels.

Ik snap niks van Carnaval, maar ik snap ook niks van Apres-Ski en ik vind dat verdomd veel op Carnaval lijken. Qua muziek in elk geval. Denk ik. Ik heb nog nooit carnaval meegemaakt, maar ben wel 1x in een Apres Ski cafe ding geweest na het wintersporten en ben binnen 15 minuten gillend naar buiten gerend. Te veel mensen in een te kleine ruimte die zich lam stonden te zuipen en blèren op slechte muziek.

Ik vind het raar dat mensen denken dat het nodig is om te liegen over je opleiding. Ik snap het wel, diploma’s worden nog steeds heel belangrijk gevonden, maar als je opklimt tot een goede baan, voldoende vertrouwen geniet in je bestuurlijke kwaliteiten, zonder noemenswaardige opleiding, zegt dat wel wat over je andere competenties.
Heel jammer dus, maar als je er zo hard over liegt, graaf je je eigen graf. Het eerste wat de media doet bij een nieuw lijstje bewindslieden is heel hard googelen.

hubert-bruls-omgetoverd-tot-smurfin

Van oorsprong Brabantse dus ik snap dat douchegordijn wel

Woon al jaren in een stad waar carnaval niks voorstelt, maar dat mag de pret voor wie het wil vieren.... niet drukken. Herkennen jullie de voorzitter van de veiligheidsraad tijdens coronatijd en tevens al jaren onze burgemeester? 

CharlieB schreef op 17-02-2026 om 08:30:

[..]

Haha ik zei gisteren nog tegen iemand, als ik me de hel inbeeld, ziet het er zo uit 😉

Niets voor mij. Maar dat hoeft ook niet. Ik vind het leuk dat er mensen zijn die er wel van genieten.

Ik ben een echte Carnavalsvierder. Ik heb wel eerlijk gezegd al een beetje een kater. Mijn maag doet pijn. Heb net paracetamol geslikt en om 2 uur ben ik er weer.

watertoren schreef op 17-02-2026 om 11:04:

[..]

Ik ben een echte Carnavalsvierder. Ik heb wel eerlijk gezegd al een beetje een kater. Mijn maag doet pijn. Heb net paracetamol geslikt en om 2 uur ben ik er weer.

Goed tegen de stress van de afgelopen tijd, geniet ervan!  

nlies schreef op 16-02-2026 om 17:59:

[..]

Ja dat schijnt bij Eigen huis en tuin wel te zijn, maar deze huizen worden echt verkocht op tv en dan zie je de kopers echt ook bezig met de meubels te beoordelen. En al weet ik dat dat daar en in andere landen ook, normaal is, ik blijf het vreemd vinden

Helemaal eens, ik vind dat ook heel gek. Vaak blijft er ook een hoop zooi achter, dat zie je vaak bij programma’s als ‘ ik vertrek’ .

Kun je eerst de vieze meuk van een ander opruimen. 

Yumi schreef op 17-02-2026 om 10:57:

hubert-bruls-omgetoverd-tot-smurfin

Van oorsprong Brabantse dus ik snap dat douchegordijn wel

Woon al jaren in een stad waar carnaval niks voorstelt, maar dat mag de pret voor wie het wil vieren.... niet drukken. Herkennen jullie de voorzitter van de veiligheidsraad tijdens coronatijd en tevens al jaren onze burgemeester?

Haha jaaaaah!
Maar ook toevallig omdat iemand me er gister op attent maakte. Ik woon er zelf niet, maar ken de stad goed. En inderdaad, carnaval wordt in mijn stad veel beter gevierd.

Dat er een vraag gesteld wordt op dit forum over welk ondergoed je draagt en daar ook serieus allemaal mensen op antwoorden.

Caroline80 schreef op 20-02-2026 om 11:22:

Dat er een vraag gesteld wordt op dit forum over welk ondergoed je draagt en daar ook serieus allemaal mensen op antwoorden.

Nu nog 'n topic, hoe lang je het draagt voor het in de wasmand belandt 

Dat zou ook nooit gebeuren als een nieuwe forummer de vraag stelt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.