Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

MMcGonagall schreef op 25-06-2026 om 23:27:

[..]

Mijn katten krijgen brokjes als hoofdmaaltijd. Die staan er de hele dag. Twee keer per dag krijgen ze een zakje. Daar zeuren ze om en dan gedragen ze zich alsof ze nooit te eten krijgen. Overigens zijn ze beide niet te dik. Een wordt nu wat molliger want ze krijgen twee keer een zakje in plaats van een keer, omdat de ander door omstandigheden veel is afgevallen. Ooit 5,5 nu nog een schamele 3,6 kilo.

Daar heb ik van die bakjes voor die alleen open gaan als de kat met de juiste chip voor het bakje staat. En geen extra bandje of zo, het is de chip die ze ook gebruiken voor het identificeren bij de dierenarts of opvang. 

Netherfield schreef op 29-06-2026 om 08:41:

Ik vind het raar dat Gakpo niet naar huis gaat terwijl zijn vrouw net hun ongeboren kindje is verloren. En dat iedereen het normaal vindt dat hij bij het elftal blijft en gaat voetballen vannacht. Ik vind dat hij bij zijn vrouw moet zijn nu.

Zijn vrouw is niet thuis maar daar. Hij ís bij zijn vrouw. En hij heeft samen met haar besloten om door te voetballen. 

Misschien mosterd nu. Maar ik heb mij verbaasd over de enorme discussie die is ontstaan over voor wie de in Nederland wonende Marokkanen nu moesten zijn. Nederland of Marokko. Hele verhandelingen op internet en op de radio. Allerlei redenen waarom ze voor de een of voor de ander zouden moeten zijn. Ik ben best rechts maar dit vind ik dus onzin. Laat die mensen supporteren wie ze zelf willen. (Maar hou Den Haag heel a.u.b.)

ik vind het ook onzin, hoor niks over de antilianen die voor Curaçao zijn of de Kaapverdiërs voor Kaapverdië 

amarna schreef op 25-06-2026 om 14:59:

[..]

Mijn tamme grasparkiet zag aan de overkant van galerij mijn man aankomen. Dan schoof hij enthousiast heen en weer op zn stokje. Om zodra man zijn jas had uitgedaan hij uit zn kooitje wilde om bij hem te komen zitten. Als ik kookte bleef kooitje dicht om ongelukken te voorkomen. Het vogeltje herkende ook mensen die regelmatig bij ons kwamen. Bij hen kwam hij op de schouders zitten. Bij vreemden niet. Was zo'n aanhankelijk grappig beestje!

Dit talent hebben wilde vogels ook! Als ik of manlief onder het nestje van de winterkoning zitten, gaat die gewoon door met voeren. Krijgen we bezoek, dan vraag ik ze zo te gaan zitten dat er voldoende afstand is tot het nest. Drie meter vinden ze voldoende  onder voortdurend alarmgeroep. Zelfs mijn katten krijgen geen alarmroep meer naar hun hoofd. Ze weten heel goed dat er vreemden zijn gekomen. 

Ik reed net over de snelweg en er stonden lifters direct langs de snelweg. Dat je je allereerst al afvraagt hoe ze daar komen, maar vooral hoe ze denken dat iemand daar zou kunnen stoppen voor ze 😏

CharlieB schreef op 30-06-2026 om 13:55:

Ik reed net over de snelweg en er stonden lifters direct langs de snelweg. Dat je je allereerst al afvraagt hoe ze daar komen, maar vooral hoe ze denken dat iemand daar zou kunnen stoppen voor ze 😏

En daarbij is de snelweg strikt verboden voor voetgangers 🚷 Levensgevaarlijk! 😱

CharlieB schreef op 30-06-2026 om 13:55:

Gok geen Nederlanders? De gemiddelde Nederlander is niet gewend aan lifters, dus de kans dat ze mee worden genomen is klein. In sommige landen is het nog wel normaal.

“Raar” is in dit geval duidelijk een understatement. Vind dit altijd zo schofterig! Als ze winnen zijn het “onze” jongens, verliezen ze, kunnen ze zich opmaken voor allerlei racistische BS.

https://nieuws.nl/entertainment/fernando-halman-veroordeelt-racisme-tegen-spelers-oranje

madee schreef op 30-06-2026 om 14:01:

[..]

En daarbij is de snelweg strikt verboden voor voetgangers 🚷 Levensgevaarlijk! 😱

Ja klopt. Mijn bijrijder heeft de politie gebeld. 

Zusterclivia schreef op 30-06-2026 om 16:15:

[..]

Gok geen Nederlanders? De gemiddelde Nederlander is niet gewend aan lifters, dus de kans dat ze mee worden genomen is klein. In sommige landen is het nog wel normaal.

Geen idee, zou best kunnen. Maar ga dan op zijn minst nog ergens staan waar iemand voor je kán stoppen.

Zilver_gray schreef op 30-06-2026 om 17:01:

“Raar” is in dit geval duidelijk een understatement. Vind dit altijd zo schofterig! Als ze winnen zijn het “onze” jongens, verliezen ze, kunnen ze zich opmaken voor allerlei racistische BS.

https://nieuws.nl/entertainment/fernando-halman-veroordeelt-racisme-tegen-spelers-oranje

sommige laten zich weer goed kennen walgelijk

Ik heb een pakketje besteld, bezorger DHL. Nou heb ik een app, daarin stond vanmorgen dat het pakketje (zoals gebruikelijk is voor deze afzender, ik bestel ongeveer 1x per jaar bij ze) bij het pakketpunt komt te liggen. Maar vanmiddag kreeg ik ook een mail dat ze het pakketje op mijn huisadres afleveren vandaag tussen 17:30 en 21:30. Nou, ik heb niemand gezien, dus zal de app wel kloppen. Hoop ik.

Auwereel schreef op 30-06-2026 om 21:32:

Ik heb een pakketje besteld, bezorger DHL. Nou heb ik een app, daarin stond vanmorgen dat het pakketje (zoals gebruikelijk is voor deze afzender, ik bestel ongeveer 1x per jaar bij ze) bij het pakketpunt komt te liggen. Maar vanmiddag kreeg ik ook een mail dat ze het pakketje op mijn huisadres afleveren vandaag tussen 17:30 en 21:30. Nou, ik heb niemand gezien, dus zal de app wel kloppen. Hoop ik.

Oh raar inderdaad. Hier kwam de bezorger (gelukkig) alsnog om 21.45 ipv in het geplande tijdvak voor 21.30. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.