Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Aansluitend daarop (en ik weet dat het echt zeurderig is van me, dus ik zal er nooit iets van zeggen ): ik vind het dus heeeeel raar dat mensen die bij de buren op bezoek gaan, bij ons voor de deur parkeren. Snap ik helemaal niets van. Het lijkt mij zo logisch om je auto voor het huis waar je op bezoek gaat te zetten. Zou niet bij me opkomen om eerder of later te parkeren als er overal ruimte is. 

Wij wonen in een straat die alleen toegankelijk is voor de bewoners, er staan 4 huizen op een rij, met daarvoor een heel groot stuk gras/park met parkeerplaatsen daarvoor (in totaal 8-10 plaatsen voor die 4 huizen). Bewoners parkeren zelf over het algemeen achter eigen huis met minimaal 1 auto, er zijn altijd lege plaatsen. 

Groentetuin schreef op 20-07-2026 om 13:21:

Ik vind het raar dat zoveel mensen hier op de stoep parkeren.
Meer dan genoeg parkeergelegenheid ( dorp dus alles gratis) maar dan moet je 20 meter verder lopen.
Een straat verder staat al 2 weken een camper op de stoep
Overburen als ze vistite krijgen altijd auto s op de stoep.
Er kan niemand langs , voetgangers moeten de straat op ( het is niet druk hoor, maar toch) onze kinderen mochten vroeger op de stoep spelen" tot de hoek,niet verder" dat zou nu niet kunnen.
Waarom doen mensen dat, in geval van nood kan ik t begrijpen,maar dit is echt structureel terwijl er ruim parkeer plekken zijn.

Is een ergernis van mij. Bij mijn buren is dit standaard. Bezoek parkeert altijd op de stoep, voor hun huis. Terwijl 20m verder een parkeerplaats is. Een vaste bezoeker parkeert er zijn bestelbus. Het is een smalle straat en je kunt er nog net langs als daar iemand staat. En de stoep is gewoon geblokkeerd. Dochter mag op die stoep spelen, vanaf ons huis (hoek) tot de andere hoek. Ze kwam gisteren vertellen dat ze er niet zo goed langs paste met haar step. Nou, doe maar gewoon schat, en als je er een kras op maakt is niet erg. 

Duufje schreef op 20-07-2026 om 13:29:

Aansluitend daarop (en ik weet dat het echt zeurderig is van me, dus ik zal er nooit iets van zeggen ): ik vind het dus heeeeel raar dat mensen die bij de buren op bezoek gaan, bij ons voor de deur parkeren. Snap ik helemaal niets van. Het lijkt mij zo logisch om je auto voor het huis waar je op bezoek gaat te zetten. Zou niet bij me opkomen om eerder of later te parkeren als er overal ruimte is.

Wij wonen in een straat die alleen toegankelijk is voor de bewoners, er staan 4 huizen op een rij, met daarvoor een heel groot stuk gras/park met parkeerplaatsen daarvoor (in totaal 8-10 plaatsen voor die 4 huizen). Bewoners parkeren zelf over het algemeen achter eigen huis met minimaal 1 auto, er zijn altijd lege plaatsen.

Ja nou ja, je bent aan het zoeken en oeps net twee huizen te ver doorgereden. Zoiets?

Dees! schreef op 20-07-2026 om 13:50:

[..]

Ja nou ja, je bent aan het zoeken en oeps net twee huizen te ver doorgereden. Zoiets?

Dan ga je toch weer achteruit? Zou ik dus doen (kan ook eigenlijk altijd omdat de straat alleen toegankelijjk is voor bewoners en er dus eigenlijk nooit iemand achter je rijdt) en daarom vind ik het ook raar denk ik  

Hier in de straat waar al weinig parkeerruimte was, gebouwd in de jaren 50, is ooit gerekend met 0.7 auto per huishouden. 
Nu wordt er herbouwd en wordt de parkeernorm niet herberekend. Door de hekken om het bouwterrein heen missen we zo'n 12 parkeerplaatsen. Dan hebben mensen het lef om op een plek waar minstens 2 auto's kunnen staan hun auto in het midden te zetten.  Er kan geen auto meer voor een ook niet achter, terwijl er nog een auto bij had gekund als je een beetje aansluit in de rij. Echt raar.

ToetieToover schreef op 20-07-2026 om 11:03:

Ik heb een zonnebrand tip. Deze is niet plakkerig, je moet we even een kwartier wachten tot het ingetrokken is maar het is absoluut niet vet. Het werkt voor een hele werkdag van 8 uur (10 uur claimen ze zelf). Op lichte kleding kan het vlekken geven, dus wacht echt even tot het ingetrokken is en was je handen daarna. Ik ben rossig met een lichtgevende wittint. Op groepsfoto’s ben ik er altijd zo uit te halen, als ‘spookje’. Warm aanbevolen dus, deze:

https://www.kruidvat.nl/p20-original-spf30-zonnebrandspray/p/5805980

Ik vind de beschrijving op de site dan weer raar. Er staat werking van 10 uur, zweet en zeer waterbestendig. 

Dan ga je verder lezen en staat er, smeer regelmatig opnieuw in om de werking te behouden, vooral na afdrogen of overmatig transpireren.

Zou het dan wel waterbestendig zijn als je  gaat zwemmen en je laat opdrogen door de warmte/zon/wind?

Ik vind de automaat waar je een parkeerkaartje moet trekken raar of beter gezegd hoogst irritant. Vorig jaar een schouderblessure gehad en ook al zet ik de auto zo dicht mogelijk langs de automaat dan nog blijft een kaartje trekken een pijnlijke aangelegenheid. Oudere mensen moeten toch helemaal moeite hebben om een kaartje te trekken?

Mika2024 schreef op 20-07-2026 om 15:18:

Ik vind de automaat waar je een parkeerkaartje moet trekken raar of beter gezegd hoogst irritant. Vorig jaar een schouderblessure gehad en ook al zet ik de auto zo dicht mogelijk langs de automaat dan nog blijft een kaartje trekken een pijnlijke aangelegenheid. Oudere mensen moeten toch helemaal moeite hebben om een kaartje te trekken?

Wat is er dan precies pijnlijk? Ik begrijp het niet helemaal. 

Misschien een parkeerapp nemen, dan is een kaartje niet meer nodig. 

Tango schreef op 20-07-2026 om 15:31:

[..]

Wat is er dan precies pijnlijk? Ik begrijp het niet helemaal.

Misschien een parkeerapp nemen, dan is een kaartje niet meer nodig.

Dat ze haar arm moet uitrekken naar de automaat vermoed ik. Dat is niet fijn met een schouderblessure.

Mika2024 schreef op 20-07-2026 om 15:18:

Barbecuetang mee en daarmee kaart eruit halen?

Bakblik schreef op 20-07-2026 om 14:27:

Hier in de straat waar al weinig parkeerruimte was, gebouwd in de jaren 50, is ooit gerekend met 0.7 auto per huishouden.
Nu wordt er herbouwd en wordt de parkeernorm niet herberekend. Door de hekken om het bouwterrein heen missen we zo'n 12 parkeerplaatsen. Dan hebben mensen het lef om op een plek waar minstens 2 auto's kunnen staan hun auto in het midden te zetten. Er kan geen auto meer voor een ook niet achter, terwijl er nog een auto bij had gekund als je een beetje aansluit in de rij. Echt raar.

Waarom zou de gemeente daarover nadenken? Onzin toch? Waarschijnlijk komt er over een tijd een parkeerplaats waar je tegen zeer ruime vergoeding je auto neer kan zetten. Tenminste zo werkt het in Den Haag.

Thora schreef op 20-07-2026 om 16:40:

[..]

Waarom zou de gemeente daarover nadenken? Onzin toch? Waarschijnlijk komt er over een tijd een parkeerplaats waar je tegen zeer ruime vergoeding je auto neer kan zetten. Tenminste zo werkt het in Den Haag.

Hier denkt de gemeente daar wel degelijk over na, het lijkt mij heel logisch.

Blij dat ik in een plattelands gemeente woon

In de gemeente van Bakblik is geen enkele betaald parkeren zone. Er is ook voldoende parkeerplek maar daar moet je soms wel een eindje voor lopen. Hier in de buurt is dat ook zo. Oude wijk, weinig parkeerplekken en tegenwoordig hebben sommige gezinnen drie auto’s.

Dubbel

kerst schreef op 20-07-2026 om 16:09:

[..]

Barbecuetang mee en daarmee kaart eruit halen?

Ik ga mijn auto parkeren en neem mee?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.