Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Ik liep zonet in het bos aan de rechterkant van het wandelpad. Er naderde een langzaam rijdende auto recht op mij af. 

De bestemming voor de automobilist zou het enige huis aan dat pad kunnen zijn aan mijn rechterhand of hij zou verdwaald kunnen zijn (wat pas echt raar zou zijn want je komt daar niet al dwalend terecht)

Ik stak daarom over naar het linker gedeelte van het wandelpad om verder te lopen. De auto stopte toen helemaal en de man deed elektrisch het raampje aan mijn kant (de bijrijderskant dus) een stuk omlaag. Ik hield daarom mijn pas in en draaide half naar hem toe, zonder dat ik dichter naar de auto liep. Ik keek hem vragend aan, zei misschien hooguit ‘ja?’ en toen stak de man zijn rechterhand op en zei dat hij alleen maar even wilde groeten. Het was geen bekende van me.

Ben ik nou raar dat ik dat raar vind?

Misschien vinden jullie het raar dat ik in m’n eentje in het bos loop, maar het is verder een druk bezocht bos vlakbij mijn huis en een doorgaande verbinding met verharde fietspaden en een camping/huisjespark en horeca tussen een stad en een dorp. Ik voel me daar normaal gesproken veilig, maar dit deed me wel fronsen.

Edit: toen ik iets later achterom keek, was de auto verdwenen, dus zeer waarschijnlijk moest ie bij het enige huis daar aan het pad zijn…

madee schreef op 21-08-2026 om 15:09:

Ik liep zonet in het bos aan de rechterkant van het wandelpad. Er naderde een langzaam rijdende auto recht op mij af.

De bestemming voor de automobilist zou het enige huis aan dat pad kunnen zijn aan mijn rechterhand of hij zou verdwaald kunnen zijn (wat pas echt raar zou zijn want je komt daar niet al dwalend terecht)

Ik stak daarom over naar het linker gedeelte van het wandelpad om verder te lopen. De auto stopte toen helemaal en de man deed elektrisch het raampje aan mijn kant (de bijrijderskant dus) een stuk omlaag. Ik hield daarom mijn pas in en draaide half naar hem toe, zonder dat ik dichter naar de auto liep. Ik keek hem vragend aan, zei misschien hooguit ‘ja?’ en toen stak de man zijn rechterhand op en zei dat hij alleen maar even wilde groeten. Het was geen bekende van me.

Ben ik nou raar dat ik dat raar vind?

Misschien vinden jullie het raar dat ik in m’n eentje in het bos loop, maar het is verder een druk bezocht bos vlakbij mijn huis en een doorgaande verbinding met verharde fietspaden en een camping/huisjespark en horeca tussen een stad en een dorp. Ik voel me daar normaal gesproken veilig, maar dit deed me wel fronsen.

Edit: toen ik iets later achterom keek, was de auto verdwenen, dus zeer waarschijnlijk moest ie bij het enige huis daar aan het pad zijn…

Nee hoor, niet raar. Als hij inderdaad daar moest zijn en hij komt ergens vandaan waar iedereen elkaar groet snap ik zijn gedrag wel een beetje. Maar als dit normaliter nooit gebeurt daar snap ik dat je het raar vindt. En misschien ook wel eng.

Thora schreef op 21-08-2026 om 16:18:

[..]

Nee hoor, niet raar. Als hij inderdaad daar moest zijn en hij komt ergens vandaan waar iedereen elkaar groet snap ik zijn gedrag wel een beetje. Maar als dit normaliter nooit gebeurt daar snap ik dat je het raar vindt. En misschien ook wel eng.

Alleen vind ik het dan nog steeds raar dat hij eerst speciaal stopt om te groeten en daarna pas het erf oprijdt. Nu lees en kijk ik veel crimi’s dus misschien dat ik daardoor enigszins te veel beïnvloed ben?

In de rustige omgeving waar ik vaak wandel is het normaal om te groeten. Een automobilist groet ik in zo'n situatie door mijn hand op te steken en zo word ik ook terug gegroet.
Raampje open nog nooit meegemaakt maar ik zal daar zeker als er een huis in de buurt is niet snel van schrikken. 

Over groeten gesproken. Ik kom vaak dezelfde mensen tegen hier bijvoorbeeld in de supermarkt. Dat zijn mensen waarmee je nooit hebt gesproken maar die je kent van gezicht maar je groet elkaar nooit. Totdat je die persoon op vakantie tegen komt in het buitenland. Dan is het ineens van he, ik ken jou toch van de Jumbo. Raar toch eigenlijk. 

Ik zou het wel wat apart vinden. Groeten met raampje dicht terwijl hij stapvoets doorrijdt, prima. Stoppen en raampje open, nee.

Courage schreef op 21-08-2026 om 17:13:

Ik zou het wel wat apart vinden. Groeten met raampje dicht terwijl hij stapvoets doorrijdt, prima. Stoppen en raampje open, nee.

Nou, precies dat

Een trein met een heel brede deur waar de laatste reiziger uitstapt en ik wilde instappen. Ik verwachtte dat hij uitstapte waar ik niet stond, dus ik begon met instappen. Maar hij maakte speciaal een stap naar mij toe met het verwijt dat ik wel eerst mensen moest laten uitstappen. Tuurlijk, maar optimaal gebruik van de breedte van de deur is ook handig, en de richting waar hij nu uitstapte was niet richting uitgang, dus voor mij een onverwachte move. We hadden met gemak met z'n tweeën door die deur gekund, als hij de reiziger voor hem had gevolgd, zoals ik verwachtte.

Vreselijk zulke mensen die menen een punt te moeten maken Auwereel.

Dolfje schreef op 23-08-2026 om 13:32:

Vreselijk zulke mensen die menen een punt te moeten maken Auwereel.

Dat zijn dezelfde mensen die extra langzaam een zebrapad oversteken als je in je auto staat te wachten.Dit omdat ze voorrang hebben. En sommigen lopen je dan ook stom aan te gapen tijdens het oversteken.

Thora schreef op 24-08-2026 om 14:28:

[..]

Dat zijn dezelfde mensen die extra langzaam een zebrapad oversteken als je in je auto staat te wachten.Dit omdat ze voorrang hebben. En sommigen lopen je dan ook stom aan te gapen tijdens het oversteken.

die mensen wil ik zoooo graag knijpen in zo'n klein velletje dat mijn tanden ervan gaan knarsen. 

[..]

Zijn er mensen die dat doen? Ik heb dat gelukkig nog nooit meegemaakt.

Groentetuin schreef op 24-08-2026 om 15:12:

[..]

Zijn er mensen die dat doen? Ik heb dat gelukkig nog nooit meegemaakt.

Ja hoor, die zijn er genoeg.

ik vind het raar dat ondanks alle droogte en bosbranden ik nog steeds mensen hun peuken in droog gras zie gooien. Ja, gerrit, het heeft 3x geregend, maar we weten nu toch beter? doe dat ding eerst goed uit! 

[..]

ik vlieg echt over het zebrapad, vind het altijd zo'n akward bedoeling. steek wel altijd even me hand op 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.