Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

BlairW schreef op 26-08-2025 om 22:12:

Wat zijn strand-sletsen?

Teenslippers?

mut

mut

26-08-2025 om 22:31

plastic teenslippers

Ik vind het raar dat op het Britse Reading festival het blijkbaar normaal is om je tent en kampeerspullen achter te laten. Dit jaar gaat het om 2000 tenten! Ben benieuwd wat daar mee gebeurt. 

mut

mut

27-08-2025 om 08:52

Je wil niet weten hoeveel er achter blijft bij Pukkelpop of Rock Werchter

Ik snap die mensen niet, is iedereen dan zo rijk dat ze elke keer nieuwe spullen gaan kopen?

Netherfield schreef op 27-08-2025 om 12:55:

Ik snap die mensen niet, is iedereen dan zo rijk dat ze elke keer nieuwe spullen gaan kopen?

Of zo onder invloed van het een of het ander dat ze gewoon het benul niet meer hebben om het mee te nemen.

Netherfield schreef op 27-08-2025 om 12:55:

Nee joh, je koopt voor een habbekrats zo’n tentje. Via MP en zelfs bjj Lidl is een 2-persoons tentje €15,-. Dat stelt niks voor qua kwaliteit, maar voor zo’n festival is het prima en voor die €15,- kan je hem ook nog eens achterlaten. Denk dat heel veel mensen dat dus doen. 
Ik heb ooit bij een concert de hele dag voor de ingang gezeten en de campingstoeltjes ook gewoon achter gelaten. Waren toch oud en gebruikten we verder niet meer. Perfect voor zo’n gelegenheid.

Ja joh, dat ruimt een ander wel voor je op...
Ik vind dat ook raar.

absor

absor

27-08-2025 om 13:21 Topicstarter

Troep achterlaten zou wat mij betreft hoog beboet mogen worden.  Stranden, parken en blijkbaar ook festivals..die zooi die men laat liggen en dat pretentieuze dat andere het wel opruimen.  Echt verschrikkelijk

Netherfield schreef op 27-08-2025 om 07:28:

Ik vind het raar dat op het Britse Reading festival het blijkbaar normaal is om je tent en kampeerspullen achter te laten. Dit jaar gaat het om 2000 tenten! Ben benieuwd wat daar mee gebeurt.

Op officiële campings staat bij de afvalbakken van een bordje dat er alleen normaal afval in mag van een huishouden.  Je kapotte campingstoel, afgebroken koekenpan of lekkende emmer mag er niet in. 

De afgelopen vakantie hadden mijn emmers klem gezeten in de disselbak, 2 van de 3 waren kapot. Toch de hele vakantie nog mee moeten nemen, omdat ze nergens in het afval mochten. De ene heeft met pedaalemmerzak nog dienst gedaan als vuilnisbakje de andere niet.  Thuis pas weg kunnen gooien. 

Echt belachelijk dat mensen een tentje na 1 of enkele keren gebruik achterlaten. Volgend jaar een nieuwe kopen is wel makkelijk maar niet echt duurzaam. 

Een kindje van een jaar of 6, met een zwarte ''onesie' aan, met een wit geraamte erop. 

shopping?q=tbn:ANd9GcQacWmB1zxvWpCbHO5QHAI6EVW8IYK_m4GFjQH4A6dfrDM_GcGVt8WYYWCaqKlfK0M5LV8kzRlxr3YZA6nTBRkswcR7eIWP9nKDF9ECqkSAyJ4jsWrm4a3cQw

Hoe kóm je erop?

Beterlaat2021! schreef op 27-08-2025 om 14:11:

Een kindje van een jaar of 6, met een zwarte ''onesie' aan, met een wit geraamte erop.

shopping?q=tbn:ANd9GcQacWmB1zxvWpCbHO5QHAI6EVW8IYK_m4GFjQH4A6dfrDM_GcGVt8WYYWCaqKlfK0M5LV8kzRlxr3YZA6nTBRkswcR7eIWP9nKDF9ECqkSAyJ4jsWrm4a3cQw

Hoe kóm je erop?

niks leuker dan dit als het witte glow in the dark is!

Beterlaat2021! schreef op 27-08-2025 om 14:11:

Hoe kóm je erop?

Lap, ben je mijn neefje tegengekomen. Met het kostuum dat hij van zijn oom (mijn man) kreeg.

absor schreef op 27-08-2025 om 13:21:

Troep achterlaten zou wat mij betreft hoog beboet mogen worden. Stranden, parken en blijkbaar ook festivals..die zooi die men laat liggen en dat pretentieuze dat andere het wel opruimen. Echt verschrikkelijk

Mee eens. Festivals als Down the Rabbit Hole proberen zo duurzaam mogelijk te zijn, met scheiden van afval, groene stroom, recyclen en veel vega aanbod van eten. En ik weet dat ook andere festivals proberen in elk geval de milieuschade te beperken. 

En als dan de bezoekers daar schijt aan hebben door alle mogelijke goedkope meuk als afval achter te laten.... 

Vroeger kampeerde ik bij festivals met een eigen tentje waar ik voor gewerkt en gespaard had, en waar ik 15 jaar mee deed. Spullen zijn veel te goedkoop geworden. 

Je ziet het ook in de natuur. Eten en drinken wordt mee genomen en vervolgens achter gelaten. Je neemt het vol mee. Waarom dan niet leeg terug.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.