Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

alhambra schreef op 06-01-2026 om 22:44:

Dat bioscoopuitbaters zich maar niet realiseren dat het zeer hoge geluidsniveau een belangrijke reden is voor de terugloop van de bezoekersaantal naast het streamen.

Idem dito voor sommige winkels en horeca. Het jonge personeel zet de muziek zo hard dat iedereen boven de 40 vlucht. En meestal hebben de ouderen meer te besteden dan de jongeren dus in sommige tenten snap ik dat echt niet. Wil je dan geld verdienen of niet? 
En zo florissant lopen veel tenten niet. En toch die herrie weer een tandje harder…..

"Moulin Rouge" in Utrecht. 

Prachtige voorstelling, maar wat was ik blij dat mijn vriendin me eraan herinnerd had dat ik mijn oordopjes mee moest nemen.

Die voorstelling leek meer lawaai te produceren dan een Rammsteinconcert.
😄

stokstaart schreef op 06-01-2026 om 18:52:

[..]

Ik ben benieuwd hoe de gymles en beeldende vorming is geweest

Tijdens de gymles moest een sneeuwpop gemaakt worden en tijdens beeldende vorming een tekening.

Auwereel schreef op 06-01-2026 om 22:58:

Ik had dat eens bij een klassiek concert, ik kreeg er een piep in mijn oor van. Voortaan neem ik oordopjes mee naar concerten.

Ik neem altijd oordopjes mee naar concerten. Doe ik al jaren. Slim om ze mee te nemen voortaan inderdaad 

Caroline80 schreef op 07-01-2026 om 06:38:

[..]

Tijdens de gymles moest een sneeuwpop gemaakt worden en tijdens beeldende vorming een tekening.

wat een leuke manier om het vak toch een beetje vorm te geven. chapeau voor de docent!

Ginevra schreef op 06-01-2026 om 23:18:

[..]

Idem dito voor sommige winkels en horeca. Het jonge personeel zet de muziek zo hard dat iedereen boven de 40 vlucht. En meestal hebben de ouderen meer te besteden dan de jongeren dus in sommige tenten snap ik dat echt niet. Wil je dan geld verdienen of niet?
En zo florissant lopen veel tenten niet. En toch die herrie weer een tandje harder…..

Ik geniet altijd zo van de serene rust bij Dille&Kamille, die hebben zachtjes klassieke muziek op staan. Heerlijk, je wordt daar helemaal zen van de sfeer.

Herfstappeltaart schreef op 07-01-2026 om 10:20:

[..]

Ik geniet altijd zo van de serene rust bij Dille&Kamille, die hebben zachtjes klassieke muziek op staan. Heerlijk, je wordt daar helemaal zen van de sfeer.

das zo'n gevaarlijke winkel voor mij dan.. 

Rogue schreef op 07-01-2026 om 10:25:

[..]

das zo'n gevaarlijke winkel voor mij dan..

Ja hè 

Herfstappeltaart schreef op 07-01-2026 om 10:31:

[..]

Ja hè

heerlijk I loef them

Herfstappeltaart schreef op 07-01-2026 om 10:20:

[..]

Klopt, dat vind ik een leuke winkel en ik loop er graag binnen. Verhoudingsgewijs dure spullen, maar toch koop ik altijd wel iets. Want ik kan het betalen en het is daar leuk winkelen en leuk om met iets de deur uit te lopen. En de winkel ziet er kalm en smaakvol uit. 

Laat andere retailers maar hun schreeuwerige winkels met pokkeherrie hebben. Als ik daar iets van nodig heb koop ik zo veel mogelijk online. Het besef dat je ook klanten trekt door van winkelen een prettige ervaring te maken, in plaats van een onaangename straf voor je kapitaalkrachtige klanten, is nog niet overal doorgedrongen. 

Dat bioscoopuitbaters zich maar niet realiseren dat het zeer hoge geluidsniveau een belangrijke reden is voor de terugloop van de bezoekersaantal naast het streamen.

Precies de reden waarom ik nooit meer naar een bioscoop ga. Bij een concert of festival kan ik het beter hebben. Al draag ik dan wel oordopjes. 

In een restaurant staat de muziek soms ook zo hard. Wel je even lekker bij kletsten met iemand dan is dat zo irritant. Vooral als de muziek je smaak niet is.

Ginevra schreef op 07-01-2026 om 11:23:

[..]

Klopt, dat vind ik een leuke winkel en ik loop er graag binnen. Verhoudingsgewijs dure spullen, maar toch koop ik altijd wel iets. Want ik kan het betalen en het is daar leuk winkelen en leuk om met iets de deur uit te lopen. En de winkel ziet er kalm en smaakvol uit.

Laat andere retailers maar hun schreeuwerige winkels met pokkeherrie hebben. Als ik daar iets van nodig heb koop ik zo veel mogelijk online. Het besef dat je ook klanten trekt door van winkelen een prettige ervaring te maken, in plaats van een onaangename straf voor je kapitaalkrachtige klanten, is nog niet overal doorgedrongen.

dat je ineens niet meer kunt leven zonder champignonborsteltje met onbehandeld houten handvat of een doelloos stenen schoteltje voor... iets? dat heb ik bij dille en kamille altijd... 

Broadway schreef op 07-01-2026 om 13:05:

[..]

dat je ineens niet meer kunt leven zonder champignonborsteltje met onbehandeld houten handvat of een doelloos stenen schoteltje voor... iets? dat heb ik bij dille en kamille altijd...

Ja precies. Of dat je denkt dat je voortaan alles gaat schoonmaken met groene zeep omdat het in zo’n mooie glazen fles zit (handig met zeep…) en dat je overtuigd ongeparfumeerd wasmiddelgebruiker bent maar dan toch in de verleiding komt voor een druppeltje van hun lentetuindruppels. Ik ben erg.

Nou en de prijs!! 

Ginevra schreef op 07-01-2026 om 13:12:

[..]

Ja precies. Of dat je denkt dat je voortaan alles gaat schoonmaken met groene zeep omdat het in zo’n mooie glazen fles zit (handig met zeep…) en dat je overtuigd ongeparfumeerd wasmiddelgebruiker bent maar dan toch in de verleiding komt voor een druppeltje van hun lentetuindruppels. Ik ben erg.

Ik voel me ineens intens verbonden met jullie beiden. Geniet erg van mijn onmogelijk kwetsbare glazen theepot met kruidencompartiment en overwantrn is pastelkleuren.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.