Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Dorestad
05-01-2026 om 18:08
Nikki1973 schreef op 05-01-2026 om 16:14:
iets anders maar het voelt alsof het langer licht is. Ook raar dat ik dat gevoel heb. Komt misschien door de weerkaatsing van het licht door de sneeuw of kan dat niet 🤔
Daarnaast lijkt het met sneeuw ook lichter. Ook 's nachts. Sneeuw weerkaatst licht, donker asfalt absorbeert licht. Wanneer ik 's mo of 's nachts wakker word kan ik feilloos zeggen of er buiten sneeuw ligt of niet.
Mama-Inge
05-01-2026 om 18:09
Hier heeft jongste puber morgen ook vrij, het is spekglad rondom zijn school
Oudste puber mag morgen eennuur later en is eerder vrij, maar dat komt omdat zijn mentor ziek is
duizel
06-01-2026 om 04:56
Nikki1973 schreef op 05-01-2026 om 15:47:
[..]
Tja, dat blijkt dan wel inderdaad.
ik vind het raar dat mensen dit dus blijkbaar niet zelf kunnen bedenken.
Soms moet je iets ervaren voordat je ergens bewust van wordt. Dat kan bij jou om iets anders gaan als bij de ander. Wanneer het dan geleerd wist bij theorie kan het helpend zijn om het niet eerst te hoeven ervaren.
Ik kon na de spits naar het werk vertrekken. Doorgaande wegen en snelweg prima schoon. Enige waar ik last van had was van een paar (!!) Vrachtwagens waar sneeuw vanaf waaide. Ze belemmerden echt het zicht.
Toen ik naar huis ging stopte ik naast een andere auto bij een verkeerslicht. Zij remde en had haar voorruit vol sneeuw zitten, gleed zo van het dak naar voren.
De laatste heeft wel iets geleerd vandaag, de vrachtwagens vertrekken straks weer zo denk ik.
Poezenmeisje
06-01-2026 om 07:58
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5551218/zaterdag-niet-vandaag-niet-vakantie-desiree-duurt-week-langer
Verdubbeling van je vakantie en een wereldreis met het vliegtuig.
Waarom huur je niet gewoon een auto, dat kan op kosten van de verzekering.
Broadway
06-01-2026 om 08:02
duizel schreef op 06-01-2026 om 04:56:
[..]
Soms moet je iets ervaren voordat je ergens bewust van wordt. Dat kan bij jou om iets anders gaan als bij de ander. Wanneer het dan geleerd wist bij theorie kan het helpend zijn om het niet eerst te hoeven ervaren.
Ik kon na de spits naar het werk vertrekken. Doorgaande wegen en snelweg prima schoon. Enige waar ik last van had was van een paar (!!) Vrachtwagens waar sneeuw vanaf waaide. Ze belemmerden echt het zicht.
Toen ik naar huis ging stopte ik naast een andere auto bij een verkeerslicht. Zij remde en had haar voorruit vol sneeuw zitten, gleed zo van het dak naar voren.
De laatste heeft wel iets geleerd vandaag, de vrachtwagens vertrekken straks weer zo denk ik.
precies dit. mensen moeten zelf last ervaren om iets te veranderen, want vooraf nadenken wat mogelijke gevolgen kunnen zijn voor henzelf of, al komt dat nog weinig voor, voor anderen wordt weinig tot niet meer gedaan helaas.
MMcGonagall
06-01-2026 om 08:56
Poezenmeisje schreef op 06-01-2026 om 07:58:
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/artikel/5551218/zaterdag-niet-vandaag-niet-vakantie-desiree-duurt-week-langer
Verdubbeling van je vakantie en een wereldreis met het vliegtuig.
Waarom huur je niet gewoon een auto, dat kan op kosten van de verzekering.
Dan ben je drie dagen aan het rijden. Het is 1800 km, daar zou ik echt geen zin in hebben.
Poezenmeisje
06-01-2026 om 09:14
MMcGonagall schreef op 06-01-2026 om 08:56:
[..]
Dan ben je drie dagen aan het rijden. Het is 1800 km, daar zou ik echt geen zin in hebben.
Met een aantal tussenstops, waaronder Helsinki, ben je nóg langer onderweg.
Daglichtlamp
06-01-2026 om 09:25
Poezenmeisje schreef op 06-01-2026 om 09:14:
[..]
Met een aantal tussenstops, waaronder Helsinki, ben je nóg langer onderweg.
Probleem is natuurlijk dat je dat van te voren niet weet. Ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat een verzekering dit vergoed, of dat je met een huurauto tig landen gaat doorkruisen, met mogelijk winterweer onderweg.
Ginevra
06-01-2026 om 10:04
Niet iedereen is in staat zulke lange einden te rijden. Ik kan prima autorijden maar geen 600 km per dag.
En hoe komt die huurauto terug dan? Ik weet dat er verhuurbedrijven zijn waar je de auto elders kunt inleveren, maar dat kost een hoop geld. Ik vraag me af of een verzekering dat zomaar dekt.
Poezenmeisje
06-01-2026 om 10:10
Ginevra schreef op 06-01-2026 om 10:04:
Niet iedereen is in staat zulke lange einden te rijden. Ik kan prima autorijden maar geen 600 km per dag.
En hoe komt die huurauto terug dan? Ik weet dat er verhuurbedrijven zijn waar je de auto elders kunt inleveren, maar dat kost een hoop geld. Ik vraag me af of een verzekering dat zomaar dekt.
Voor de verzekering is autohuur (waar ze vast ook wel leuke contracten mee hebben) goedkoper dan vliegtickets voor meerdere personen.
De Britse versie van de ANWB stuurde een huurauto mét chauffeur om gestrande mensen (vanuit Frankrijk) te repatriëren. De vrouw was gevallen en had haar schouder gebroken, haar man had geen rijbewijs.
Ginevra
06-01-2026 om 10:37
Poezenmeisje schreef op 06-01-2026 om 10:10:
[..]
Voor de verzekering is autohuur (waar ze vast ook wel leuke contracten mee hebben) goedkoper dan vliegtickets voor meerdere personen.
De Britse versie van de ANWB stuurde een huurauto mét chauffeur om gestrande mensen (vanuit Frankrijk) te repatriëren. De vrouw was gevallen en had haar schouder gebroken, haar man had geen rijbewijs.
Dat laatste is medisch repatriëren. Dat is totaal iets anders dan omgeboekte en gecancelde vluchten. En dat ik wel kan rijden, maar niet 600 km op een dag, is voor een verzekering gegarandeerd geen reden om mij een auto met chauffeur te geven. Dat zou wat zijn zeg.
Als je met een auto van Spanje naar Nederland rijdt, moet dat ding ook terug. Een Spaanse huurauto kan hier niet even aan het wagenpark van Avis toegevoegd worden of zo. Dus iemand moet dat ding terugrijden.
Ik heb op een verre reis inderdaad wel eens een auto 1700 km verderop ingeleverd, maar daar betaal je dan ook fors voor. Dat kost evenveel als de auto zelf blijven huren en rijden voor die tijd. Dus nee, ik denk niet dat dat voor de verzekering zo goedkoop is.
Ik heb ook wel eens wegens een overlijden een vakantie moeten afbreken, toen bood de verzekering juist aan dat ik kon gaan vliegen ipv rijden. Dus ik denk niet dat een verzekering het zo'n voor de hand liggende oplossing vindt om je een huurauto te geven als daar geen heel dringende reden voor is. Meestal zullen ze zeggen 'zoek maar een andere vlucht' en dan krijg je wel een bepaalde compensatie.
stokstaart
06-01-2026 om 18:52
Caroline80 schreef op 05-01-2026 om 17:31:
[..]
Middelbare school van mijn kinderen had vandaag studiedag en geeft morgen online les. Ben benieuwd hoe de gymles er dan uit ziet en hoe de les beeldende vorming eruit ziet.
Ik ben benieuwd hoe de gymles en beeldende vorming is geweest
alhambra
06-01-2026 om 22:44
Dat bioscoopuitbaters zich maar niet realiseren dat het zeer hoge geluidsniveau een belangrijke reden is voor de terugloop van de bezoekersaantal naast het streamen.
Yumi
06-01-2026 om 22:51
alhambra schreef op 06-01-2026 om 22:44:
Dat bioscoopuitbaters zich maar niet realiseren dat het zeer hoge geluidsniveau een belangrijke reden is voor de terugloop van de bezoekersaantal naast het streamen.
Ohh dat vind ik ook zo erg!
Niet alleen in de bioscoop ook bij sommige voorstellingen in het theater, waarom moet het zo hard?
Auwereel
06-01-2026 om 22:58
Ik had dat eens bij een klassiek concert, ik kreeg er een piep in mijn oor van. Voortaan neem ik oordopjes mee naar concerten.