Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Anna76 schreef op 26-05-2026 om 16:26:

Ik krijg net een mail van de NS, met een enquete over de werkzaamheden op traject Amsterdam CS - Utrecht. Maar ik heb een OV-chipkaart op naam en reis op rekening, dus NS kan toch gewoon zien dat ik helemaal niet gereisd heb op dat traject?
Misschien mogen ze die gegevens niet gebruiken, AVG enzo, dat zou natuurlijk ook kunnen. Ik vond het toch raar.

Onderzoeken worden meestal uitbesteed aan een onderzoeksbureau. Die doen de uitvoering uit naam van de NS. Maar dan krijgen ze dus alleen de minimale gegevens die nodig zijn om de klant te benaderen. Wanneer jij waarheen gereisd hebt is nl privacygevoelige informatie. 

Rogue schreef op 26-05-2026 om 11:37:

er is geen verschil, het zijn beide krultypes alleen de vorm is anders , er zijn genoeg ''krulkappers'' die geen afro haar kunnen knippen/verzorgen.
qua knip techniek kan je of droog knippen , krul voor krul en daarna wassen en producten in het haar doen.
verzorging is enorm belangrijk.
of gewoon net zoals wanneer je glad haar knipt daarna diffuse en nog even na lopen.

Krullen (Type 3): Hebben een duidelijke S-vorm of veerkrachtige pijpenkrullen. De krul is groter, ligt losser en loopt meestal vanaf de haaraanzet tot in de punten.Kroeshaar (Type 4): Bestaat uit hele kleine, compacte en strakke krulletjes die vaak een Z-vorm (zigzag) vormen. Het patroon is dichter en de krul begint al direct bij de hoofdhuid.

[..]

ik was meteen uit de stoel gestapt, had een keer een dame aan de balie, ze had een afspraak bij een andere kapper maar toen ze aan de beurt was.
wierpen ze een blik op heur haar en was ohnee wij knippen geen krullen...
zo kwam ze bij ons, helaas volgeboekt maar gevraagd of ze volgende dag terug kon komen.

nh wees voorzichtig want sommige hebben krullen maar weten alsnog niks

ik heb best geluk gehad, met kappers maar het was vooral via via, pas sindskort ga ik echt naar een salon.

Sinds de kapper is verhuisd waar ik al tig jaar heen ging, hop ik van kapper naar kapper. Begrijp ook niet waarom ze uitdunnen, mijn haar wordt er droog van en mijn krul is eruit. 

Toen ze zei ik kan er geen krullen inknippen, was ik inderdaad het liefst weggelopen maar ze was al aan het knippen. Bedankt voor je tips 🙏

krulliebollie schreef op 26-05-2026 om 13:35:

[..]

Cuslsys knippen is wel echt geschikt voor dat soort haar. Je krullen worden er echt veel mooie van. Ook komen ze veel meer op.. dus lijkt het wel een beetje alsof ze de krullen er in knippen.

Vaker van gehoord, maar nog steeds geen salon volgens de website Curlsys in mijn woonplaats

Gebruiksaanwijzing op de polyester hoes voor de zweefparasol : " niet in direct zonlicht drogen."
Dus als het geregend heeft en de parasol droog is gebleven, maar de hoes nat is geworden : de hoes verwijderen en binnen laten drogen als de zon gaat schijnen?

Das logisch toch?

Ik heb ook wel eens een flesje glijmiddel gezien waar op stond : ' voor uitwendig gebruik.'  Die snap ik wel, je moet het niet doorslikken, maar toch....uitwendig?

ik kocht een keer een doos theelichten van Bolsius. Daar stond een rij pictogrammen op wat je er wel een niet mee mocht. Gebruik in een theelichtje was niet toegestaan. Bijzonder raar. 

Beterlaat2021! schreef op 27-05-2026 om 15:06:

Gebruiksaanwijzing op de polyester hoes voor de zweefparasol : " niet in direct zonlicht drogen."
Dus als het geregend heeft en de parasol droog is gebleven, maar de hoes nat is geworden : de hoes verwijderen en binnen laten drogen als de zon gaat schijnen?

Das logisch toch?

Ik heb ook wel eens een flesje glijmiddel gezien waar op stond : ' voor uitwendig gebruik.' Die snap ik wel, je moet het niet doorslikken, maar toch....uitwendig?

Ik heb nu die van de parasol 5 keer gelezen en snap er nog geen fluit van. Waarom mag die hoes niet in zon?

Dat uitwendig snap ik wel. Er zullen vast zat vrouwen zijn die zo'n fles leegspuiten in hun poes. 

Duckie73 schreef op 27-05-2026 om 15:27:

[..]

Ik heb nu die van de parasol 5 keer gelezen en snap er nog geen fluit van. Waarom mag die hoes niet in zon?

Dat uitwendig snap ik wel. Er zullen vast zat vrouwen zijn die zo'n fles leegspuiten in hun poes.

Ja, waar gebruik je ander glijmiddel voor? 

Anna76 schreef op 27-05-2026 om 15:40:

[..]

Ja, waar gebruik je ander glijmiddel voor?

In je krulhaar natuurlijk! Geen grapje 

ToetieToover schreef op 27-05-2026 om 17:06:

[..]

In je krulhaar natuurlijk! Geen grapje

Altijd! En tegen schurende bovenbenen. 

Poison schreef op 27-05-2026 om 18:26:

[..]

Altijd! En tegen schurende bovenbenen.

Dit was even precies de tip die ik nodig had. Helemaal vergeten dat dat werkt! 

Ik vind het onhandig om per mail een qr code te krijgen om iets te betalen. Ik open die mail met telefoon, dus ik kan die niet scannen. 

Yumi schreef op 26-05-2026 om 19:47:

[..]

Sinds de kapper is verhuisd waar ik al tig jaar heen ging, hop ik van kapper naar kapper. Begrijp ook niet waarom ze uitdunnen, mijn haar wordt er droog van en mijn krul is eruit.

Toen ze zei ik kan er geen krullen inknippen, was ik inderdaad het liefst weggelopen maar ze was al aan het knippen. Bedankt voor je tips 🙏

ah vervelend is dat, weet nog toen mij oud-collega een halfjaar op reis ging, haar klanten kregen zowat een rolberoerte

wist niet dat uitdunnen nog een ding was alleen al daaraan kan je zien dat ze niet weten wat ze doen. 🙄

geen dank mocht je in regio noord-holland zitten ken ik wel een paar goeie 

Prachtwacht schreef op 27-05-2026 om 19:14:

Ik vind het onhandig om per mail een qr code te krijgen om iets te betalen. Ik open die mail met telefoon, dus ik kan die niet scannen.

Op Android wel, als je lang op de 'home' - knop drukt. Met Apple kan het vast ook, maar ik weet niet hoe. 

Rogue schreef op 27-05-2026 om 21:13:

[..]

ah vervelend is dat, weet nog toen mij oud-collega een halfjaar op reis ging, haar klanten kregen zowat een rolberoerte

wist niet dat uitdunnen nog een ding was alleen al daaraan kan je zien dat ze niet weten wat ze doen. 🙄

geen dank mocht je in regio noord-holland zitten ken ik wel een paar goeie

Regio Oost

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.