Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Yumi schreef op 01-07-2026 om 07:46:

Hier nog iemand die hele avond op een pakketje zat te wachten.... DHL heeft niet aangebeld maar het met geweld door de brievenbus geramd. Tegen 22uur keek ik of er een update was voor mijn pakketje, toen ik naar de brievenbus liep zag ik dat de bezorger een ander pakket in de hal had gelegd, waarom dat van mij daar niet bijleggen?
Heb al een mailtje gestuurd met foto's naar de verkoper, zucht

Vorige week nog. Ik woon in een flatgebouw. Op de begane grond is een ruimte met de brievenbussen. Die toegangsdeur is niet afgesloten. Als je doorloopt kom je bij een deur naar de hal met trappen en lift. Die deur is wel afgesloten.

Het komt regelmatig voor dat een pakketje niet helemaal in de brievenbus past en dat steekt er dus half uit. Of een pakje wordt gewoon op de grond onder de brievenbussen gelegd. Waar dus iedereen van buitenaf ook bij kan.

Als ik dat zie dan leg ik het pakketje op een tafeltje in de afgesloten hal. Vorige week was dat pakketje voor mijn buurvrouw en heb ik het mee naar boven genomen. 

JtM schreef op 07-07-2026 om 10:48:

Ik vind het heel raar dat mensen ghosten. Als je iemand beu bent om wat voor reden dan ook zeg je dat toch even? Of, je laat het contact een beetje doodbloeden ofzo. Maar van dagelijks contact naar niks meer vind ik heel raar.

Ohh dat zou ik ook raar vinden! Overigens is laten doodbloeden ook raar, zeg gewoon wat je dwars zit.

Bij dagelijks contact naar niks zou ik denken, dat er misschien iets anders aan de hand is. Ga er langs en zeg dat je zorgen maakt omdat zij/hij niet meer reageert.

JtM schreef op 07-07-2026 om 10:48:

Ik vind het heel raar dat mensen ghosten. Als je iemand beu bent om wat voor reden dan ook zeg je dat toch even? Of, je laat het contact een beetje doodbloeden ofzo. Maar van dagelijks contact naar niks meer vind ik heel raar.

Ik weet niet eens wat ghosten is😀

Moet je even zoeken op 'ghoogle'     😃

JtM

JtM

07-07-2026 om 12:43

Yumi schreef op 07-07-2026 om 11:23:

[..]

Ohh dat zou ik ook raar vinden! Overigens is laten doodbloeden ook raar, zeg gewoon wat je dwars zit.

Bij dagelijks contact naar niks zou ik denken, dat er misschien iets anders aan de hand is. Ga er langs en zeg dat je zorgen maakt omdat zij/hij niet meer reageert.

Dat langs gaan is niet altijd een optie  

Yumi schreef op 07-07-2026 om 09:20:

[..]

Misschien kijken er minder mensen nu ze uitgeschakeld zijn en lag er uit voorzorg een ander programma op de plank.

Ik geef ook niets om voetbal, je schrijft dat de sfeer zo leuk is. Maar dat heeft toch niks met staan/zitten of kleding te maken? Wat doet het er toe of iemand een polo aanheeft of een pak?

Niet vervelend bedoeld, oprechte vraag, lees ik het niet goed?

Het heeft gewoon een leuke sfeer, niet zo'n saaie nieuwsuitzending. Dat is mijn gevoel.

Het doet me heel erg terugdenken aan lang geleden toen er tijdens de Olympische Spelen ook zo'n ochtend programma was.  Ik meen met Harmen Siezen als nieuwslezer en Koos Postema als presentator.

inhoud-anp-18626813.jpg

Beterlaat2021! schreef op 07-07-2026 om 16:58:

[..]

Het heeft gewoon een leuke sfeer, niet zo'n saaie nieuwsuitzending. Dat is mijn gevoel.

Het doet me heel erg terugdenken aan lang geleden toen er tijdens de Olympische Spelen ook zo'n ochtend programma was. Ik meen met Harmen Siezen als nieuwslezer en Koos Postema als presentator.

inhoud-anp-18626813.jpg

Ahh oké, ken beide programma's niet, maar ik ben ook geen ochtendmens.... 

Alweer erg lang geleden, de uitzending op de foto is van 1988, beide heren zijn al overleden, zucht we worden oud (hoop ik)

Vanaf zaterdag schoolvakantie 6 weken.
Vond het als kind al te lang en nu , als vrouw zonder kinderen, ook.

kerst schreef op 07-07-2026 om 19:00:

Vond het als kind al te lang en nu nog steeds.

Ik vond het als kind zijnde veel te kort en als moeder ook.

watertoren schreef op 07-07-2026 om 19:01:

Ik ook! 

mut

mut

07-07-2026 om 20:53

kerst schreef op 07-07-2026 om 19:00:

Vond het als kind al te lang en nu , als vrouw zonder kinderen, ook.

En dan hebben jullie in NL korter zomervakantie dan andere landen.

beetje laat maar dat terugdraaien van de schorsing na een rode kaart van die speler in het Amerikaanse team op het wk. Blij daar België doorging. 

Raar dat trump zich ermee bemoeit, nog vreemder dat de fifa echt actie heeft ondernomen. Ze geven aan dat de inmenging van trump geen invloed heeft gehad op de beslissing...

watertoren schreef op 07-07-2026 om 19:01:

[..]

Eens ik vond het heerlijk!

Ik las net op Facebook  een bericht over aankomend weekend.  Een kerstmarkt bij de kringloop? Vind ik best raar hartje zomer.

lientje69 schreef op 08-07-2026 om 07:06:

Ik las net op Facebook een bericht over aankomend weekend. Een kerstmarkt bij de kringloop? Vind ik best raar hartje zomer.

Ja en nee. Voor mensen met een kleine beurs die van kerst houden is dit het moment om lekker alvast in te slaan. Nu zal er meer verkocht worden dan als alle kringlopen en markten vol liggen met kerstspullen. Tenminste, dat is wat ik denk.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.