Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

5 kilo kwijt na de zomervakantie

Dat klinkt wel gezellig Cala! 

Oeh ja, wat ik vroeger weleens at: warme Brinta met inderdaad een flinke schep suiker, mmmmmmm!

@Blondie: Ja in my fitnesspal mijn activiteit, huidige gewicht, streefgewicht en ingevuld dat ik 0,5 kg wil afvallen per week. Dan kom ik uit op ongeveer 1500 calorieën. Denk dat het niet heel exact is maar vind dat wel een mooi streven qua calorieën. 

Voordeel vind ik: als ik dan een keer licht gedineerd heb en ik heb nog wat calorieën over dan weet ik dat ik nog ruimte heb voor een klein bakje chips bijvoorbeeld 

@Cala: goed bezig! Wel lastig om zaken die echt gewoonte zijn te schrappen.... 

Ik eet graag een broodje met gestampte muisjes, niet per se heel goed dat suiker. Maar ik laat het nog wel even toe zolang het binnen mijn calorieën van die dag valt 

Ik ontbijt ook met havermout, ik doe er (vries)fruit door of een goede schep kwark en een klein beetje pure vlokken, dan smaakt het wat als stracciatella. 
Het moet natuurlijk wel een beetje lekker zijn anders hou je het niet vol 😉

Ik ontbijt ook met havermout. Met koffie, cacao, banaan, sojamelk, pindakaas en mango. Klinkt vies maar ik vind het heerlijk 😁. En dan heb ik tot de lunch genoeg

Ik eet ook regelmatig havermout. Met alleen hete melk, heerlijk!

Ik eet ook vaak havermout 's ochtends, mijn favoriet is met koekkruiden, banaan en appel 😋

Heerlijk, krijg er trek van 

Als ik ontbijt is dat een boterham in de auto. Ik moet mij eigenlijk wat meer tijd gunnen voor een ontbijt 
Ik heb nog nooit havermout gegeten, jullie maken mij wel nieuwsgierig. Waar kan je havermout mee vergelijken (de smaak)? 

Ik heb een tijdje niet ontbeten, maar nu weer wel. Het liefst met havermout/eiwitpoeder en een stuk fruit + rozijnen of met skyr, granola, fruit en rozijnen.

Bailey26 schreef op 31-01-2022 om 12:35:

Als ik ontbijt is dat een boterham in de auto. Ik moet mij eigenlijk wat meer tijd gunnen voor een ontbijt
Ik heb nog nooit havermout gegeten, jullie maken mij wel nieuwsgierig. Waar kan je havermout mee vergelijken (de smaak)?

Ik vind havermout redelijk neutraal. Het wordt lekker door de soort melk/yoghurt en de toppers. En is goedkoop en vult goed.

Klopt, ik kan zo de hele ochtend door op een kommetje havermout met melk!

Vanmorgen gaf de weegschaal 64,9 aan! Een kilo minder dan afgelopen vrijdag. Erg blij mee! Ervaring leert dat ik heel erg schommel, maar voor nu ben ik zeer tevreden! 

Hoe is het met jullie? 

wow netjes blondie!!! 
vanochtend gewogen maar niet afgevallen 😇 maar had ik ook wel verwacht. Ben nu dus wel weer calorieën tellen dus ben benieuwd volgende week! 

Wat fijn Blondie! 
Hier niet gewogen. Heb een ziek kind dus het was een kort nachtje en een ochtend met veel wassen
We zullen zien wat de weegschaal vrijdag aangeeft, ik denk een plus. Afgelopen week ging niet zo soepel 

Blondie5 schreef op 02-02-2022 om 08:46:

Vanmorgen gaf de weegschaal 64,9 aan! Een kilo minder dan afgelopen vrijdag. Erg blij mee! Ervaring leert dat ik heel erg schommel, maar voor nu ben ik zeer tevreden!

Hoe is het met jullie?

Ik blijf me toch verbazen wat je menstruatie doet met je gewicht en humeur. Een coronabesmetting erbij en het is helemaal feest. Ik zit nu op 74,5 en dat is voor nu helemaal prima. 

Ik merk wel dat ik gewoon continue bezig ben met eten. Ook als ik vol zit, daar baal ik van. Dat is nu ik thuis ben nog meer. Gelukkig heb ik wel allemaal goede dingen in huis en maar een paar slechte. Deze maand moet ik heel erg binnen mijn budget blijven wat boodschappen betreft, dus dit weekend was de enige uitspatting deze maand.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.