Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Hoe vaak heb jij een bot gebroken?

Peiling

Hoe vaak heb jij een bot gebroken?
119 stemmen
55%
25%
12%
4%
4%

Eén keer: mijn hielbotje na een val van een paard.

1 keer een scheurtje in mijn pols toen ik een jaar of 9 was. Ik viel van het dak van het fietsenhok. En een keer een dubbele botbreuk in mijn onderarm met 11 jaar. Gewoon verkeerd landen van de glijbaan. Arm stond scheef, bot stak er bijna door. Het is 36jaar geleden maar ik krijg weer kippenvel en rillingen als ik er aan terug denk 😫 Zo gegild van de pijn! 

1x…schouderkop verbrijzeld…kon gelijk een prothese in. 

Ik haal het gemiddelde flink omhoog… 
6x een vinger
1x mijn pols
1x dijbeen + 1x scheenbeen (1 ongeluk)
Meerdere tenen, minstens 3

gelukkig nu alweer lang geleden. Kinderen en partner nog nooit, laten we dat zou houden!

Nee, nog nooit iets gebroken. Mijn moeder (die bijna 96 werd) ook niet, mijn vader evenmin.
 Van onze vier kinderen brak tot nu toe alleen een zoon iets: als driejarige zijn sleutelbeen toen hij van de glijbaan in het buurtspeeltuintje liep ipv gleed. Zucht!

Ikzelf nog nooit. Dochter 2 keer haar pols gebroken. 1 keer met waveboarden en 1 keer met een botsing met een quad. Zoon ook nog nooit. 

Ik heb al zoveel breuken gehad dat ik soms denk dat ik (bijna) het wereldrecord gehaald heb...
Allebei mijn schouders,mijn sleutelbeen, allebei mijn voeten,mijn pols, mijn elleboog en een verbrijzelde knie.

1 keer als kind mijn been, ik zat achterstevoren op de fiets van een mijn ouders. Viet kwam tussen de spaken. Toen was ik 4 of 5. 

Later toen ik 20 was ofzo mijn arm, heel ongelukkige val van een keukentrapje

Ik mijn kleine teen en middenvoetsbeetje door tegen een lege! schoen met stalen neus aan te lopen.
En bewust mijn ellepijp op de operatietafel (doorgezaagd) omdat deze te lang was. Helaas dit jaar ergens andere arm ook.

Mijn man nog nooit iets, zoon ook niet, dochter botje in voet aansluitend aan grote teen, die kreeg gips.

zwaankip schreef op 13-02-2026 om 23:44:

Ik heb al zoveel breuken gehad dat ik soms denk dat ik (bijna) het wereldrecord gehaald heb...
Allebei mijn schouders,mijn sleutelbeen, allebei mijn voeten,mijn pols, mijn elleboog en een verbrijzelde knie.

Jeetje, wat een pechvogel ben jij zeg.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.