Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Dorestad
06-07-2026 om 13:51
Ninoea schreef op 06-07-2026 om 10:23:
[..]
De hoogtemeters die ik maak merk je met hardlopen enorm, met wandelen minderen. Ze zijn er zeker maar veel is vals plat waardoor het aantal meters toeneemt. We hebben ook een mooie stuwwal en echt de nodige kleine klimmetjes. Voor de echt mooie hoogtes moet je naar hoog soeren, Posbank, etc. Ik wil je gerust een gpx sturen van een route van 7 of 13 km die over de stuwwal gaat bij ons in de buurt.
Graag. Ik kom werkelijk nooit in die buurt. De hoogtemeters maken wij altijd in Zuid Limburg, Nijmegen en Twente en Vechtdal en Sallandse heuvelrug. Ik denk dat ik als 20 jarige voor het laatst op de Veluwe was.
Trail
06-07-2026 om 19:36
Ik ben vanochtend vertrokken om een paar dagen door Nederland te gaan wandelen. Vandaag 16 km erop zitten en best wat hoogtemeters. Was geslaagd zo’n eerste dag
Ysenda
06-07-2026 om 20:54
inmiddels ruim een week weer gezond aan het eten.
Vandaag een dag lang een workshop met natuurlijk een buffet aan koek en snoep. Ik heb niets genomen.
Bij de film gewoon niets genomen, zelfs niet het koekje bij de thee.
Het lukt zelfs om optijd naar bed te gaan.
Ninoea
06-07-2026 om 21:53
Ik wil mijn tevlonlaagje weer terug. Nee ik heb het niet over mijn pan, ik heb het over mijn hoofd. Die milde hersenschudding zorgt dat andermans emoties veel harder binnenkomen en mijn hoofd gaat gonzen. Ik word er ook minder genuanceerd van, dat je denkt “did i say that .. 🙈”
Vanavond weer een rondje van 9,37 km gelopen met de groep. Het was weer zo warm in het bos. Duurloop gedaan met om het kwartier even een min wandelen. En op het laatst 4 strides van zo’n 30 sec lekker hard rennen en daarna even rustig uitlopen. Dat laatste gaf een leuke energie aan het laatste stukje van de route.
Dorestad
06-07-2026 om 22:12
Dat is vervelend Ninoea. Ik weet wel dat de naweeën van een (lichte) hersenschudding vaak langer duren dan men in het verleden vaak dacht. Filters en (ont) remmingen zijn toch vaak langer ontregeld/anders dan vaak gedacht.
Het werd hier vandaag 20 graden. Geen zon gehad. Sinds vorige week di geen weer meer om buiten te zitten. We waren gisteren bij de horeca.. ze baalden. Al een week lege terrassen. Hopelijk verderop in de week weer zon
Ninoea
07-07-2026 om 06:29
Het was gisteren in het bos juist ronduit warm, weer veel zon ook. Ik loop in een gebied met zowel bos als heide en dus ook wel wat open stukken en dan heb het dus snikheet. Het weer is hier dus nogal anders.
Ik heb vannacht zowaar doorgeslapen. Heel fijn!!!
Ninoea
07-07-2026 om 10:52
Trots op mezelf: ik deed weer een kettelbelltraining. Thuis gedisciplineerd krachttraining doen is iets wat ik heel lastig vond altijd. Daar zat ook wel een overtuiging in de weg dat ik het lastig vond en saai vond. Het doet er eigenlijk niet zo veel toe of ik het leuk vindt. Tandenpoetsen vind ik ook geen verheffende taak waar ik enthousiast van wordt …
Het ging weer een tikje beter. Training van vorige week achter me gelaten en nieuwe aantal reps en gewichten en dat ging goed: zwaar maar dat hoort ook heb ik begrepen. Die laatste rep komt dan ook echt uit mijn tenen. volgende week is een checkweek hoe het gaat en of ik bepaalde oefeningen kan overzetten naar hoger gewicht of dat ik beter nog niets kan doorzetten in aantal reps. Kijken wat lukt.
Mijn oudste zoon maakte gisteren een erg lekkere couscoussalade met gerookte kip en mango en avocado en meer lekkers. Er is nog over dus daar eet ik nu een restje van terwijl ik in de tuin zit te genieten van het zonnetje en een briesje. Ik zit zelf in de schaduw. Mijn armen, handen en schouders voelen nog trillerig van de training.
Dorestad
07-07-2026 om 11:11
Ha, jij bent ook alweer in de running. Hier terug van bootcamp. Zowaar, de zon was er deels blij. Mijn benen verzuurden enorm. Bibberpootjes. Nu koffie. Vanaf tweede helft vanmiddag tot vanavond een feest in het bos van mijn brus. Hen kennende is er veel en lekker eten.
Zwemmen, krachttraining: ik doe dat nooit omdat ik daar zin in heb. Ik heb een doel. Wanneer ik dat doel niet meer zou hebben zou ik terugvallen naar eet- en leefstijl van 17 jaar geleden. Ik ken mezelf. Weet dat ik grenzeloos me te buiten kan gaan aan allerlei UPF
Trail
07-07-2026 om 14:49
Hier ook warm Ninoea!
Ik heb er weer 16 km opzitten.
Kijk uit naar een douche.
Dorestad
07-07-2026 om 14:50
vanmi nog ruim 7 km gelopen. Door de hoge luchtvochtigheid na al die regen was het benauwd. Had vanmorgen iets niet goed gedaan, enorm last van spier bij schouderblad. Eega, die heeft net 8 km hardgelopen, heeft al uitdampend de pijnlijke plek hardhandig (op mijn verzoek)gemasseerd. Nu ga ik, ruikend naar spierbalsem, naar het feest
Ysenda
07-07-2026 om 16:50
Warm? Ik heb een vest aan. O, ja, ik zit in het ijspaleis dat ons gebouw is. Als ik straks buiten kom is het waarschijnlijk wel weer een klap in m'n gezicht van het temperatuursverschil.
Ysenda
08-07-2026 om 13:54
heel slechte dag vandaag, niet qua eten, of eigenlijk toch wel, ik heb nog niets gegeten of gedronken.
Gister kwam ik thuis na 2 dagen in een workshop, totaal uit mijn ritme, zwaar overprikkeld, ik heb 1 grote koek gegeten en wat naanbrood aan mijn maaltijd toegevoegd. Dat was de eerste keer na 8dagen dat er iets buiten mijn planning ging. Haal ik van maar was ook te verwachten. Daarom kom ik ook nog niet mijn bed uit want ik ben bang te gaan grazen, snaaien kan niet, dat is niet in huis. Maar ik zal toch moeten eten.
Conclusie, ik moet gewoon mijn eetplanning die ik vanmorgen heb gemaakt tot zondag gaan oppakken vanaf dit moment en niet willen inhalen.
Wel heb ik het idee dat mijn schouder minder pijn doet en niet verder verstijfd. Overdag heb ik al een paar dagen geen pijnstilling gehad.
Nu dan toch mijn bed uit en dingen van mijn lijstje gaan doen.
Trail
08-07-2026 om 19:50
zet hem op Ysenda.
Ik heb 20 km afgelegd vandaag.
Begin langzaam te vertragen.
Fijn, want het is een vakantie en geen workout