Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

Hoop dat je genoten hebt van het tuinieren Dorestad!!

Ik heb vanochtend voor werktijd een rondje hardgelopen. Kostte me moeite om te gaan, maar wilde me aan afspraak met mezelf houden. En uiteindelijk genoten van m’n inspanning. Afzien is het tegelijk ook.

Werken kostte veel energie, met hoofdpijn naar huis aan het einde van de dag.

Tussendoor nog een klein zeeduikje gedaan. En vanavond nog even een half uurtje een boek buiten gelezen. Die kleine ontspanningsmomentjes doen me goed

Trail,  ben jij weer helemaal hersteld? Hardlopen,  werken,  zwemmen op 1 dag klinkt niet als heel erg veel rust

Tuinieren was prima.  Beetje meditatief vind ik dat snoeiwerk best wel.  2 venkelknollen geoogst.  Snijbiet,  komkommer,  tomaten en puntpaprika geoogst.  Eega is uren bezig geweest met onkruid wieden,  op de knieën. 

Haha ik zwem nu geen baantjes hoor. Ik poedel een beetje in de zee. 
Ik ben niet volledig hersteld.
Mijn lijf voelt over het algemeen beter, vandaar ook weer voorzichtig sport opgepakt. Maar kan daar nog lang niet alles in.  En voel vooral na werk vaak wel klachten, toch een ander soort inspanning blijkbaar.  Ben ook in mijn vrije tijd veel aan het slapen/bankhangen tussendoor. Tijd waarin ik normaal wel een boekje las of het huishouden deed ofzo. Ik probeer een beetje aan te voelen wat wel en niet lukt (dat verschilt echt per dag) en heb nog afspraken met artsen staan. 

Ik vind het grove werk in de tuin altijd leuk. Direct resultaat! Uren op je knietjes doe ik je partner niet na. 

Trail, je bent dus nog géén 100 %. Mooi dat hardlopen dan wel lukt. Ik kan totaal niet hardlopen dus elke loper schaar ik,  ten onrechte dus, in de categorie topfit.
Hopelijk knap je de komende tijd verder op, zodat werk ook minder vermoeiend is.

Grof tuinwerk vind ik heerlijk,  je brengt snel wat zichtbare verandering aan. Maar er moet nu nog een hele grote dode struik gerooid worden.  Denk maar niet dat ik dat ga doen.  De jongelui hier vinden dat soort fysieke klussen doen altijd leuk.  Uren op de knieën bezig was vermoeiend.  Daarna heeft hij nog 8 km hard gelopen,  was toch prettig.  

Dorestad schreef op 10-08-2026 om 20:37:

[..]

Wat een goed idee van je. Ik heb destijds inderdaad het meest zware accupakket erbij gekocht. Ik ga morgen even informeren. 

Ik heb vandaag bewust buiten een tijdschrift zitten lezen. 
Bewust de telefoon binnen laten liggen zodat ik daar niet op zou gaan scrollen.
Heerlijk zitten lezen tot het donker werd.

Heerlijk geslapen.  Vanmorgen op de weegschaal gegaan.  Na anderhalve week elke dag tiramisu of taart plus dagelijks een ijsje ben ik niet gegroeid in de vakantie.  Integendeel.  54 kg. Een BMI van 18.7. Het betekent dat ik vergeleken met 17 jaar geleden qua gewicht bijna 50% van mezelf kwijt ben. Ik denk dat ik weer wat vaker krachttraining moet doen. 
Vanmorgen bootcamp gedaan,  dat duurde 20 minuten langer.  Mijn bovenbenen hadden het zwaar. De armen ook. Daarna zijn we op de fiets naar de Folly Art route gefietst.  Ja, wederom accu niet gebruikt.  15 km fietsen.  Daar hebben we 15 kilometer gelopen.  De route was een kilometer of 8 maar we hebben wat extra gelopen.  De terugweg heb ik halverwege de route trapondersteuning ingezet.  Ik was ontzettend moe in mijn benen.  Heb geen praatjes verder meer.  

Ies

Ies

11-08-2026 om 23:22

Poeh Dorestad, dat is wel een laag bmi, dan geloof ik wel dat je aan de tiramisú gaat 
Hoewel je wel heel veel moet eten lijkt me om al die beweging te bekostigen.
Wat goed dat jullie altijd zoveel groente eten. Ik eet nu meer groente dan ooit maar denk niet dat ik boven 300 gr uitkom. (grove schatting, ik weeg niet) 
Hier gaat het redelijk. Een hoop stressoren, ben er mee bezig, schiet nog niet zo op.
Eten gaat goed, ik hou het gezond. Bewegen redelijk .Beweeg wel veel maar allemaal licht intensief. Met dit weer moet ik het van zwemmen hebben om aan mijn matig intensieve minuten te komen. Heb een wondje dat licht ontstoken is en ik durfde er toch niet mee te zwemmen. Heb zoveel gedoe gehad met mijn gezondheid, geen trek om nu risico te nemen. Maar baal wel. Zeker omdat ik nu buiten kon zwemmen, dat vind ik veel fijner en scheelt voor mij flink reistijd waardoor ik het makkelijker gepland krijg. 
Me vandaag wel door de zon geworsteld om even in het bos te wandelen, heerlijk. 

Ik heb een lange dag gewerkt. Beweging er niet van gekomen. Wel vanavond laat toen ik klaar was nog even een drankje gaan halen bij de zeilvereniging. Heel even afschakelen en mijn vrienden spreken. Nu ontspannen naar bed.

Ninoea

Ninoea

12-08-2026 om 08:12 Topicstarter

Fijn dat je ontspannen kon gaan slapen Trail. Dat is een groot iets, zeker wanneer je je wat onder de leden hebt.
Wat een goed idee om naar het accupakket te kijken van de fiets. En wat ben en blijf je licht Dorestad. Dat is toch wel anders. Ik meende dat je een paar jaar terug rond de 60 a 62 kg zat Dorestad. Heb ik dat goed onthouden?
Wat lekker dat je bent gaan wandelen les en vervelend van je wondje. Klote dat er zoveel stress is en zaken zijn waar je mee aan de slag bent. Knap hoe je je er met oog voor je gezondheid doorheen ploetert.
Heerlijk om te lezen ravlvar. Ik grijp tegenwoordig sneller mijn telefoon om doelloos te swipen en probeer daar weer van af te komen. Heb insta er recent afgehaald. En ga er maar eens een tijdje begrenzingen opzetten ofzo. Even wat meer bewustwording. Afgelopen dagen veel minder Op gezeten en ook gelezen en dat was fijn.
Ik ben vannacht thuisgekomen van een busreis naar Londen. Ik zit nu klaar in mijn kloffie om dadelijk te vertrekken naar bootcamp.

Ninoea

Ninoea

12-08-2026 om 11:53 Topicstarter

Het was best even fris op de fiets naar de locatie van bootcamp. De training was leuk, ook even wat angst overwonnen want we zijn een hele hoge klimtoren opgeklommen en dat was op het hoogst best even spannend. Maar wel leuk. Veel kracht met weerstandselastieken gedaan ook; fijne training! Daarna op de fiets weer terug gegaan. Goed om weer in het ritme te zijn begonnen!!

Hoe vond je Londen?

Ninoea

Ninoea

12-08-2026 om 20:35 Topicstarter

Londen was geweldig; echt heel tof. We hadden een ticket voor de clipperboat. Een hop on, hop off waardoor we vrij snel van de ene plek naar de andere plek konden komen. We hebben veel gewandeld en bekeken, echt enorm genoten. Echt een plek om nog eens naartoe te gaan.

Ninoea

Ninoea

12-08-2026 om 20:37 Topicstarter

Vanmiddag het voorbereiding van de training van zaterdag een Route gemaakt van 14 km en deze ook gewandeld. Enorm tevreden over de route; hij is echt heel mooi en tof. Vanavond Chinees gegeten en dat viel niet zo goed. Ik viel erna als een blok in slaap en ben nu net weer wakker. Ik heb dat vaker als ik Chinees eet. Het is niet dat ik een megaportie neem ofzo. En dit was van een andere afhaal dan normaal.

Ik ben vandaag even naar de boot geweest. Het zeilen was niet zo bijzonder, maar het was fijn er te zijn. Nu rustig thuis een film aan het kijken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.