Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Dolfje
06-01-2026 om 21:36
Dag 2 zonder snaaien. Wel 3 stuks fruit op maar ik kan natuurlijk beter fruit eten dan de kaas uit de koelkast zo achterelkaar opeten.
Ik zit in elk geval nog onder mijn calorieën.
Morgen ga ik naar het werk lopen, doe ik op woensdag wel vaker omdat ik dan bureaudienst heb dus dan zit ik aan mijn stappen.
Ninoea
06-01-2026 om 21:53
Vandaag:
Aantal stappen: ruim 17.000
Aantal actieve kcal 682
Eten: ging goed. Regelmatig en niet teveel.
Stappen kwamen uit mijn tenen. Letterlijk rondjes gelopen in de woonkamer om maar voldoende bewogen te hebben. Loopband zit nog in de doos, hahaha, morgen of overmorgen maar uitpakken en neerzetten.
vanmiddag en vanavond overigens ook wel buiten gewandeld. Vanmiddag functioneel; naar de apotheek. Vanavond met mijn man een rondje van zo’n 5 km.
Dolfje
06-01-2026 om 21:56
Ik had het van de week met man over zo'n loopband maar hij vindt dat we maar naar de sportschool moeten. En dan doe ik normaal ook wel maar zo met dit weer en die verkoudheid had ik zo'n ding wel handig gevonden.
Ninoea
06-01-2026 om 21:57
Fijn om Over je mooie wandeling te lezen @dorestad. Mooi om te lezen over en omgeving, maar vooral dat er ruimte is om die stappen te zetten.
@trail fijn dat je je kon herpakken. Moeilijk als je je geraakt voelt. Zo’n lidmaatschap van een sauna klinkt aanlokkelijk.
@dolfje: dag 2 van niet snaaien. Check binnen.
Ysenda
07-01-2026 om 09:36
doelen van vandaag: naar de sportschool, lopend want sneeuw.
En dan vanmiddag en vanavond naar de film. Fijn zo'n cineville kaart, onbeperkt naar de film voor nog geen €25 per maand.
Morgen een zorggesprek voor mezelf, moet door wat hoepeltjes springen voor de bedrijfsarts, 2 films en dan trainen met PT.
Nikki1973
07-01-2026 om 15:29
Top Dorestad!
het sneeuwt hier al vanaf een uur of 11 ofzo onophoudelijk. Dus ik moet wel eerlijk bekennen dat van wandelen niet veel komt. Ik ben ook gewoon bang om te vallen.
Hoe is het bij jullie?
ik haak bij jou aan Dolfje, voor de 3e dag het snaaien onder controle 👍🏻
Joszy
07-01-2026 om 15:34
ik heb de hele dag thuis gewerkt. Ben nog niet buiten geweest. Dat ga ik nu toch nog maar even proberen. Volgens mij is het wel koud, koude wind, dus ik denk niet dat ik erg ver kom. Maar de hele dag binnen vind ik ook niet gezond
Dorestad
07-01-2026 om 15:35
ben blij dat het weer mogelijk is om meer rondom mijn eigen huis te blijven. We hebben hier de hele dag sneeuw. We hebben een rondje van 5 km gelopen. Mijn eega is daarnaast flink aan het sneeuwschuiven geweest. Ben wel paar uur aan het overleggen geweest met PB er en sociale werkplaats enz over mijn familielid die nu beschermd woont. Ik hoop dat dat over een half jaar ook anders is.
Ik wandel eigenlijk altijd met trekkingstokken, die geven nu maar ook de rest van het jaar echt extra balans.
Dolfje
07-01-2026 om 15:48
Nikki1973 schreef op 07-01-2026 om 15:29:
Top Dorestad!
het sneeuwt hier al vanaf een uur of 11 ofzo onophoudelijk. Dus ik moet wel eerlijk bekennen dat van wandelen niet veel komt. Ik ben ook gewoon bang om te vallen.
Hoe is het bij jullie?
Ik ben vanmorgen naar het werk gewandeld, zat midden in een flinke sneeuwbui maar qua kou ging het wel. Alleen mijn bovenbenen waren nat en koud. Nu net thuis zonder sneeuw in mijn gezicht.
En nu is mijn moeilijkste moment om niet te snaaien /vreten voor het avondeten. Pak zo denk ik wat komkommer en tomaat met cottage cheese en wat kipfilet denk ik.
Morgen hebben we Nieuwjaarsborrel met eten op het werk, geen idee wat de pot schaft maar ik blijf in elk geval van de alcohol af heb ik besloten. Ik wil dat volhouden tot de vakantie, dat is morgen over 3 weken.
Moyrrie
07-01-2026 om 15:50
Van wandelen komt ook hier weinig terecht.
Man gaat straks onze zoon halen. Hij had hulp nodig. Daarom ben ik al de hele dag bezig om de auto uit te graven en de inrit sneeuwvrij te krijgen. Elke keer een beetje. Het is zwaar werk. Eigenlijk is het gekkenwerk.
Als ik ga wandelen neem ik ook vaak mijn nordic walking stokken mee voor de balans.
Tuinfluiter
07-01-2026 om 16:23
Ik vond het vandaag door de wind en de sneeuw die grote delen van de dag viel koud en onaangenaam. Ben dus binnen gebleven. Wel gewoon netjes gegeten en wat klussen in huis gedaan.
Ysenda
07-01-2026 om 16:36
Nikki1973 schreef op 07-01-2026 om 15:29:
Top Dorestad!
Hoe is het bij jullie?
Er ligt een dik pak verse sneeuw en dat loopt prima.
Ik ben naar de sportschool gelopen, gesport, niet heel lang maar toch 45 minuten.
En daarna naar het filmhuis gelopen.
PhilDunphy
07-01-2026 om 18:58
Ik heb vandaag de auto expres wat verder van school geparkeerd en toen een paar blokken om gelopen.
En later met de kinderen richting de sleeheuvel gewandeld. Dat was samen genoeg voor 5000 stappen. De laatste 2000 van de dag heb ik op de wandelband gelopen. Dus mijn doel van 6000 ruim gehaald ondanks de sneeuw. Ik vind dit veel leuker lopen dan bijvoorbeeld met regen of harde wind. Ik word echt vrolijk van alle sneeuwpret en mooie plaatjes.
Due-scimmie
07-01-2026 om 19:09
Ik ben vanochtend al gaan sporten voordat het hier begon te sneeuwen. Alleen terugweg in de sneeuw. Kinderen lopen naar school gebracht vanochtend en vanmiddag lopend bij vriendje opgehaald dus zit al aan bijna 17k stappen vandaag. Straks nog even auto terug naar mijn moeder brengen en op fiets naar huis zodat ik morgen naar werk kan fietsen.
Dat snaaien daarentegen. 🤦
Ninoea
07-01-2026 om 19:21
Vannacht had het niet gesneeuwd maar in de loop van de ochtend begon het opnieuw en dat ging bijna de hele dag door. Er is een flinke laag gevallen. Ik ben er een paar keer uit geweest. Even naar de winkel gewandeld en ook een paar keer naar de ondergrondse container gelopen om karton weg te gooien van de verpakking van de loopband. De loopband is geïnstalleerd. Wat een bakbeest. Echt fantastisch degelijk en prettig. Ik heb er net een half uur op gewandeld. Met wat stijging en ondertussen een serie kijkend. Bevalt goed.
Aantal stappen: ruim 15.500
Actieve kcal : 675
Eten: gezond gegeten, niet gesnoept. Wat weinig gedronken, vanavond nog maar wat spa rood drinken dus.
Kortom, wederom een goede dag. Focus voelt goed.