Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
Tuinfluiter
26-12-2025 om 10:31
Twee erg gezellige maar iets te overvloedige dagen gehad. Wel bewust normaal gezond ontbeten en geluncht.
Vandaag met z'n tweeën thuis, vanmiddag kleden we ons warm aan en gaan we naar buiten voor wat broodnodige lichaamsbeweging.
Vanavond ga ik met wat restjes een redelijk gezonde maaltijd maken.
Trail
26-12-2025 om 23:16
Vanochtend begonnen met bakken. Wil ik echt vaker blijven doen. Kerstbrunch met buren. Door naar mijn werk. Geen beweging en buitenlucht. Gezellig gehad, maar ook lekker dat de kerstdagen weer voorbij zijn.
Happyapple
27-12-2025 om 06:59
Ik wil ook graag weer aanhaken. Schreef in 2023/2024 mee, maar heb het compleet laten versloffen afgelopen jaar en ben weer terug bij af door te weinig slaap (ik word vaak te vroeg wakker door mijn man die heel vroeg opstaat en ga te laat slapen door de kinderen die laat naar bed gaan en heb dan nog behoefte aan klein beetje me time) en door veel teveel snoepen. Hopelijk kan ik de knop weer vinden in 2026, want ik word echt ongelukkig van mijn omvang inmiddels. Mijn beweging bestaat uit zoveel mogelijk wandelen en 1x per week aquafitness. Maar dat wandelen is dus niet altijd genoeg in de winter. Zeker niet op dit soort hangdagen waarop ik de kinderen niet in beweging krijg. Ze zijn nog te jong om alleen thuis te laten, maar te oud om overal zonder gemopper mee naartoe te gaan.
Ninoea
27-12-2025 om 11:34
Ik eet deze vakantie beduidend meer en snoep ook meer. Vanaf 1 januari gaat de rem op het eten en op bewegen juist het gas is de bedoeling.
Ik ben nogal verkouden, slijm in de keel. Droge nare hoest zo af en toe. Leef ook al twee dagen op paracetamol. Vandaag dus niet hardgelopen om die reden. Lijf moet even rust hebben. Heb wel met de kettlebell, ik heb een fijne nieuwe gekregen met kerst van 8 kg, allerlei krachtoefeningen gedaan vanochtend en daarnaast nog wat core oefeningen zonder gewichten gedaan, met eigen lichaamsgewicht. Dat was lekker.
Trail
27-12-2025 om 21:50
Vanochtend 5 km hardgelopen. Was blij weer terug naar beweging. Terwijl dat eigenlijk maar twee dagen stil had gelegen. Vanmiddag de kapper en daarna gewerkt. Eten gaat nog wel rommelig doordat dat tijdens de feestdagen anders is geweest.
Myrdal
28-12-2025 om 08:20
ik zou ook graag willen meeschrijven. Wat Happyapple zegt geldt eigenlijk ook voor mij, te weinig slaap, ongelukkig met mijn lichaamsgewicht, maar wel een druk leven met 2 kinderen die nog te jong zijn om alleen thuis te blijven (alhoewel de oudste alleen nu wel ka, maar de jongste niet en zeker niet samen). Ik hoop dat dit topic mij stimuleert om het langer vol te houden dan de gebruikelijke paar weken.
Happyapple
28-12-2025 om 09:25
Dan gaan we het samen proberen @Myrdal!
Gisteren heb ik wel 14000 stappen gezet maar dan weer niet echt gezond gegeten. Tja...
Trail
28-12-2025 om 20:12
Ik ben vandaag op vakantie vertrokken t/m vrijdag. Dus nog even wat onregelmatigheid qua beweging en eten.
lientje69
28-12-2025 om 21:47
Trail schreef op 28-12-2025 om 20:12:
Ik ben vandaag op vakantie vertrokken t/m vrijdag. Dus nog even wat onregelmatigheid qua beweging en eten.
Veel plezier Trail!
Tuinfluiter
28-12-2025 om 22:24
Veel plezier Trail
Ik ben vandaag wezen golfen was lekker zonnig hier, hoefde geen muts op. Wat minder goed ik heb de laatste kerstbonbons opgegeten.
Ies
28-12-2025 om 22:45
Hier een paar dagen weg geweest en daar heerlijk veel bewogen. Veel gewandeld in sneeuw en geschaatst. Was echt lekker.
Eten was minder en ook wel flink wat alcohol gehad.
Maar plan was dan ook dat ik pas volgend jaar weer streng met eten en drinken aan de gang zou gaan, dus helemaal prima.
Vf_Watervrouw
28-12-2025 om 22:59
oa boerenkool, hutspot, frietjes, soep, avg en pannekoeken. We doen niet heel gek met meerdere dagen familiekerst. Wel verkoudheidsvirusjes doorgeven, veel kerststol en schootdienst voor familiekat.
Komende tijd dagelijkse wandeldoelen verzinnen.
Nikki1973
30-12-2025 om 12:40
wij hebben de afgelopen dagen best matig met eten gedaan. Miet overdadig veel of te slecht. Scheelt dat we met z’n 2en waren dan heb ik ook wat meer afgestemd op 2. Wel teveel chips 🤔gegeten.
Morgen nog en dan ga ik er weer voor…..
veel succes allemaal, degenen met vakantie: veel plezier. En allen een goede jaarwisseling.
Joszy
01-01-2026 om 12:01
ik maak vandaag een balansdag qua eten. Sowieso ook even wandelen.
En ik ben van plan de fitness hoepel weer eens te pakken. Eerste dagen ben ik altijd bont en blauw, maar ik ga proberen om toe te werken om als ik thuis ben (meestal) hoepelend het 8u journaal te kijken.
Ik hoorde een podcast van de universiteit van Nederland over hoe je je goede voornemens volhoudt. Een van de tips was om het te koppelen aan iets anders waardoor het een gewoonte wordt (tandenpoetsen op 1 been was ook een voorbeeld). Ik kijk sowieso het journaal dus kijken of dit werkt!
Auwereel
01-01-2026 om 12:22
Tot nu toe heb ik dit draadje onder favorieten gezet zonder er wat mee te doen, maar ik denk dat het nu tijd is om mee te schrijven.
Meer bewegen, niet overeten als er iets lekkers is, en op tijd naar bed in 2026.
Als dit topic regelmatig naar boven komt word ik er weer aan herinnerd.