Jouw lijf
Ninoea
21-12-2025 om 12:09
Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.
MMcGonagall
01-01-2026 om 12:28
Vanmorgen 51,7 op de weegschaal, na gisteren heel veel oliebollen, toastjes en wijn. Dat viel me dus mee. Tot zondag leg ik me nog even geen beperkingen op want ik heb zondag nog een feestje (high tea). Vanaf maandag dus weer even een maandje streng op het eten letten en geen alcohol.
Ysenda
01-01-2026 om 12:38
vandaag is de overgangsdag, er zijn nog oliebollen, dus straks lekker oliebollen-wentelteefjes bij de lunch.
Straks wil ik nog een stuk wandelen en dan morgen weer naar de sportschool.
Tuinfluiter
01-01-2026 om 13:02
Oliebollen heb ik deze jaarwisseling niet gegeten ben er niet dol op dus ik laat ze staan. Zoon komt straks langs en brengt zelfgebakken appelbeignets mee die ga ik wel lekker eten.
Vanmorgen al vast een gezond menu bedacht voor de komende week. Ik ga eerst weer een paar dagen normaal eten voordat ik op de weegschaal ga staan. Mijn broeken zitten allemaal nog lekker dus ik denk niet dat ik veel ben aangekomen in december.
Milala
01-01-2026 om 16:44
Door langdurige ziekte wil ik graag terug naar mijn oude gewicht. Vanmorgen een nieuw profiel gemaakt in de weegschaal-app. Met een schone lei beginnen.
Verder ben ik afgelopen weken al meer aan het sporten, ik moet 3x per week maar wil nu beide weekenddagen mee gaan nemen. Dus minimaal 4.Maar vanwege de lage intensiteit slank ik daar niet snel van af.
En gezonder eten en niet snacken.. ik vind dat het moeilijkst.
Maar goed, dag 1 gaat tot nu toe goed! Haha
Trail
01-01-2026 om 17:13
Mijn januari doelen zijn:
Elke dag bewegen, iets in huis doen en wat ontspanning of uitdaging voor mijn brein.
Gezien ik nu op vakantie ben start ik zaterdag
Bolmieke
01-01-2026 om 17:45
MMcGonagall schreef op 01-01-2026 om 12:28:
Vanmorgen 51,7 op de weegschaal, na gisteren heel veel oliebollen, toastjes en wijn. Dat viel me dus mee. Tot zondag leg ik me nog even geen beperkingen op want ik heb zondag nog een feestje (high tea). Vanaf maandag dus weer even een maandje streng op het eten letten en geen alcohol.
51,7 dat klinkt als niet veel maar misschien ben je niet zo lang?
MMcGonagall
01-01-2026 om 18:57
Bolmieke schreef op 01-01-2026 om 17:45:
[..]
51,7 dat klinkt als niet veel maar misschien ben je niet zo lang?
Klopt. Ik ben maar kort en mijn bmi is boven de 20.
Dolfje
01-01-2026 om 19:08
Gelukkig Nieuwjaar allemaal.
Ik meld me ook vast maar ik ga maandag echt weer beginnen.
Vandaag een brakke dag en we zijn beide ook ontzettend verkouden.
Als we ons morgen ok voelen gaan we wel sporten. En ik wil komend weekend gebruiken om een goed eetplan te maken en dan echt weer bijhouden wat ik eet.
lientje69
01-01-2026 om 19:27
MMcGonagall schreef op 01-01-2026 om 18:57:
[..]
Klopt. Ik ben maar kort en mijn bmi is boven de 20.
Boven de 20 is toch niet erg? Tot 25 is dacht ik een goed bmi. Al schijnt dat bmi ook niet meer alles te zeggen.
Ik ben erg klein ook. En weeg bijna het dubbele helaas .( 93 ) Mijn bmi is zo rond de 34 ofzo. Gek genoeg zie je het niet extreem aan me. Niemand gelooft als ik zeg hoe zwaar ik ben. Is natuurlijk geen goed teken, is een klomp vet binnen waarschijnlijk. Afvallen is een strijd en nu met nieuwe medicijnen komt ik wéér aan. Het maakt me behoorlijk verdrietig. Heb ook niet echt de energie om de strijd met de kilo's aan te gaan momenteel. Revalidatie heeft voorrang.
Ninoea
01-01-2026 om 19:37
Ik heb de laatste weken van december wel echt meer gesnoept en merk dat wel. Ik voel me vooral zwaar en denk dat ik ook een paar kilo ben aangekomen. Doel is om nu weer in het gareel te gaan en blijven.
Ik ben niet fit momenteel. Ik hoest veel, slijmvorming. Hoofdpijn. Hartslag in rust is sinds een dag of vijf een slag of vijf hoger dan normaal.
Kortom Iets onder de leden.
Vandaag heb ik gewandeld met onze jongste zoon. Een wandeling van 15 km (vorige keer dat ik hem liep tikte ik 14 km aan, maar ik ben nu iets omgelopen) de N70. Ik heb me vandaag netjes aan het eten gehouden.
Aantal stappen: iets meer dan 21.000
Activiteit : n70 wandelen
Actieve kcal: 970
Eten& drinken: prima
Myrdal
01-01-2026 om 20:57
Ik hoop dat je je snel beter voelt Ninoea!
Hier ook nog tot maandag geen grootse plannen, maar ik let wel op met hoeveel ik eet, dus wel lekkere ongezonde dingen eten, maar met mate en de totale hoeveelheid in de gaten houden.
Wel ga ik zondag mijn lunches voor op het werk klaar maken, dat heb ik nog niet eerder gedaan, meestal neem ik brood mee, maar nu heb ik gezonde salades gepland met voldoende eiwitten. Eens zien hoe dat bevalt.
Ies
01-01-2026 om 21:17
Ik heb in december door mijn actieve mini vakantie toch nog 15.000 stappen gemiddeld gemaakt. Dat wil ik wat vasthouden.
Qua eten heb ik me schandelijk misdragen de afgelopen weken. Vanaf vandaag stop daarmee!
Bailey26
02-01-2026 om 06:57
Hier op het gebied van bewegen, voor mijn doen, een goede start van 2026 gemaakt.
Ik laat aankomende week de weegschaal nog even met rust. Ik hoop dat het maandag nog lukt om naar de sportschool te gaan. En anders komt dat wel weer.
Heb nog geen idee hoe volgende week er uit komt te zien (ziekenhuis afspraken en geen idee hoe ik mij ga voelen). Dus plan nog niet vooruit. Maar de vakantie is dan wel voorbij en dat geeft weer wat meer structuur in de week. Merk dat ik dat toch wat makkelijker vind om een gezond voedings- en bewegingspatroon vast te houden.
Schoondochter
02-01-2026 om 07:27
Trail schreef op 01-01-2026 om 17:13:
Mijn januari doelen zijn:
Elke dag bewegen, iets in huis doen en wat ontspanning of uitdaging voor mijn brein.
Gezien ik nu op vakantie ben start ik zaterdag
Dat lijkt op mijn goede voornemens van vorig jaar: elke dag iets goeds voor hart, hoofd en huis