Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan een gezonde leefstijl en gewicht in 2026

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

Vervolg van 2024 en 205 waar we stappen hebben gezet en nu door gaan lopen.

Hier was ik gisteren hartstikke brak van mijn verkoudheid en doorbrekende menstruatie.  Tel daar de regen bij op en ik heb al meteen te weinig bewogen gisteren.  Maar hopelijk krijg ik mezelf vanaf maandag echt weer in het gareel als de kinderen ook weer naar school zijn. 

Ik zou zo graag weer een eindje wandelen vandaag, maar met zware ijzelbuien zie ik dat niet zitten.
Dan maar het huis schoonmaken, dat is ook beweging.

Nou, het begint al lekker vandaag, verslapen en door de plannen van de rest van de dag ook geen tijd om nog naar de sportschool te gaan. 
In plaats daarvan ga ik maar een uurtje stevig door wandelen. 
Gisteren wel ruim 12 km gewandeld in iets meer dan 2uur.

Auwereel schreef op 02-01-2026 om 08:46:

Ik zou zo graag weer een eindje wandelen vandaag, maar met zware ijzelbuien zie ik dat niet zitten.
Dan maar het huis schoonmaken, dat is ook beweging.

Ik zou vanmiddag gaan golfen maar ik denk dat ik straks maar een wandelingetje naar de supermarkt maak voor de ingrediënten voor erwertensoep.

op insta kwam ik een challenge tegen om de komende 30 dagen iedere dag te gaan wandelen. Heel simpel eigenlijk, maar je moet t wel even doen. Ik heb me voorgenomen om hier aan mee te doen. Eens kijken waar het oplevert.
Misschien zit ik op een gegeven moment ook wel op 12 km, net als Ysenda. 😁

Nou, gisteren was nog de dag met overgebleven oliebollen en appelflappen, maar vanaf vandaag ga ik ook meedoen. De boodschappen worden zo bezorgd en daar zit vooral veel groente, fruit en zuivel bij. Dat leek me mooi om mee te beginnen. 

Qua beweging wordt het vooral binnen zo te zien, er viel net nog een grote bui ijzel. Daar waag ik me niet doorheen. Het idee om elke dag te gaan wandelen vind ik wel wat, dat kan ik ook wel gaan oppakken vanaf morgen. 

Ik heb vorig jaar weer een Pokemon Go account aangemaakt om mezelf te motiveren om te gaan wandelen. Het blijkt dat ik dat ook heel goed vanaf de bank kan spelen, dus dat wandelen schiet er meestal bij in. Maar goed, 6000 stappen gemiddeld haal ik wel en dat vindt Erik Scherder ook goed.

MMcGonagall schreef op 02-01-2026 om 09:38:

Ik heb vorig jaar weer een Pokemon Go account aangemaakt om mezelf te motiveren om te gaan wandelen. Het blijkt dat ik dat ook heel goed vanaf de bank kan spelen, dus dat wandelen schiet er meestal bij in. Maar goed, 6000 stappen gemiddeld haal ik wel en dat vindt Erik Scherder ook goed.

Oh dat is ook leuk, ik had ooit ook een account. 

Nikki1973 schreef op 02-01-2026 om 09:21:

op insta kwam ik een challenge tegen om de komende 30 dagen iedere dag te gaan wandelen. Heel simpel eigenlijk, maar je moet t wel even doen. Ik heb me voorgenomen om hier aan mee te doen. Eens kijken waar het oplevert.

Zeker doen, 10 km is wel mijn minimum om de wandelschoenen aan te trekken. 

Ik heb nu nog een week vrij en wil ergens tijd reserveren voor een wandeling van 20-25 km.

Ysenda schreef op 02-01-2026 om 09:47:

[..]

Zeker doen, 10 km is wel mijn minimum om de wandelschoenen aan te trekken.

Ik heb nu nog een week vrij en wil ergens tijd reserveren voor een wandeling van 20-25 km.

Wow…… knap zeg. Ik start met minimaal 30-45 min. 🤣

Nikki1973 schreef op 02-01-2026 om 09:21:

Ik doe ook mee. Ik heb gemerkt dat het wandelen me goed doet.  

Ik wil 5000 stappen gemiddeld per dag zetten en dat is makkelijker te halen als ik elke dag ga wandelen. 

Moyrrie schreef op 02-01-2026 om 10:00:

[..]

Ik doe ook mee. Ik heb gemerkt dat het wandelen me goed doet.

Ik wil 5000 stappen gemiddeld per dag zetten en dat is makkelijker te halen als ik elke dag ga wandelen.

Leuk! Veel succes. 
ik begin wel vandaag. Ondanks het weer.

Nikki1973 schreef op 02-01-2026 om 09:40:

[..]

Oh dat is ook leuk, ik had ooit ook een account.

Ik heb dat nog steeds   en man ook en wij gaan vaak inderdaad wel lopen daardoor.

Vandaag wordt het niks want man heeft koorts en ik heb nog steeds vreselijke koppijn van de verkoudheid.

MMcGonagall schreef op 02-01-2026 om 09:38:

Ik wil iets vaker van de schermen af dus de app zal ik links laten liggen. Kringloop had een boek van Erik Scherder dus daar kan ik na de vakantie in beginnen. 10.000 stappen is niet heilig/noodzakelijk las ik al. 

Ik probeer momenteel  de 5000 stappen te halen. Dat lukt met 2x per dag wandelen.  Maar als ik zoals vandaag  de boodschappen doe , kom ik niet verder dan 1 x. Mijn hoofd krijgt dan zo veel prikkels  dat ik daarna eerst moet rusten. Mijn grootste doel voor dit jaar is weer gezond te worden. En dus überhaupt  goed te kunnen lopen de gehele  dag door. En weer kunnen  werken. Op plek 2 komt minder op mijn mobiel  en daardoor  hopelijk beter slapen.   Al is dat nog een uitdaging  want  als je veel op de bank ligt , pak je gauw een scherm.
Plek drie wordt dan afvallen. Gezonder eten ga ik ook weer oppakken.  Ik ben nogal een emotie eter  en heb daar behoorlijk wat van voor mijn kiezen gehad en ze zitten nog hoog zeg maar. Dus dat is ook nogal  een uitdaging. Denk dat lopen , ondanks dat dat het ook een behoorlijk streven is, nog het makkelijkst word.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.