Jouw lijf
Ysenda
27-05-2025 om 08:23
ben maar begonnen in de sportschool en het ging best goed. Het besef dat poezel er vanavond niet meer is begint wel in te dalen. Straks werken, beetje onder de radar en dan afsluiten en morgen begint mijn vakantie.
Weegschaal gaat niet mee maar de keukenweegschaal wel. Omdat ik alleen ga is dat prima te doen.
Heb ook allerlei actieve plannen en ook lekker lezen en puzzelen staan in de planning.
Nikki1973
27-05-2025 om 12:09
wat een regen hier zeg.
ik ben aan het bijkomen van een hele heftige migraine gisteren. Hele dag op bed gelegen, overgeven, heel veel pijn en de medicijnen werkten niet. Gelukkig werk ik niet vandaag dus rustig aan. Voel me nog lang niet goed.
Tuinplantje
27-05-2025 om 15:48
K heb een tijdje niet meegelezen dus moest even inhalen. Sterkte voor degenen die dat om wat voor reden dan ook nodig hebben.
Hier even wat andere dingen aan mijn hoofd gehad, waardoor de weegschaal er een kilo'tje bij optelde. Het is alsof ik het makkelijkste stukje (de eerste 5kg van 10 als doel in totaal) heb gedaan nu en de volgende fase lastiger wordt. Het sporten heb ik weer opgepakt en het eten gaat redelijk. Ik ben de laatste weken veel moe geweest en dan grijp ik toch naar meer eten of net iets ongezonder.
Trail
27-05-2025 om 22:51
Vanochtend een klein stukje gewandeld met de paarden. Vanmiddag ca 6 km hardgelopen met een vriendin. Ging allebei vrij soepel. Thuis alleen nog een paar simpele klusjes gedaan en vooral de hele avond bekaf op de bank.
Heftig Nikki! Ik heb ook een tijdje dat soort aanvallen gehad. Weet niet waarom. Nu al een tijd over gelukkig *klopt af*
Schoondochter
28-05-2025 om 06:32
Goed dat je er weer bent, Tuinplantje. De eerste kilos zijn zeker makkelijker dan de laatste. Hoe meer gewicht je verliest hoe minder kcal je lichaam nodig heeft. Dus moet je steeds minder eten om af te vallen, terwijl je eerste 'ik ga dit doen, yeah' energie misschien wel wat afgezakt is. Gelukkig is afvallen niet een eenmalig aanbod: als het even niet meer wilde kun je gewoon later nog eens proberen of het nu wel gaat.
Dat ben ik nu ook aan het doen. Gisteren een redelijke dag gehad qua eten, en goed qua beweging. Vandaag heb ik een kantoor dat en vanavond een afspraak dus beweging gaat wat lastig. Vanaf morgen gelukkig lang weekend, dus dan heb ik tijd zat.
Nikki1973
28-05-2025 om 06:58
Trail schreef op 27-05-2025 om 22:51:
Vanochtend een klein stukje gewandeld met de paarden. Vanmiddag ca 6 km hardgelopen met een vriendin. Ging allebei vrij soepel. Thuis alleen nog een paar simpele klusjes gedaan en vooral de hele avond bekaf op de bank.
Heftig Nikki! Ik heb ook een tijdje dat soort aanvallen gehad. Weet niet waarom. Nu al een tijd over gelukkig *klopt af*
Fijn dat het bij jou over is!
Ik ben al jaren bekend met migraine en slik daar ook preventief medicijnen voor. Maar soms sluipt er toch een aanval tussendoor. Deze was heel heftig en pijnlijk. Voel me nu nog niet lekker maar moet weer aan t werk. Gelukkig lang weekend voor de boeg.
Schoondochter
28-05-2025 om 08:33
Nikki1973 schreef op 28-05-2025 om 06:58:
[..]
Fijn dat het bij jou over is!
Ik ben al jaren bekend met migraine en slik daar ook preventief medicijnen voor. Maar soms sluipt er toch een aanval tussendoor. Deze was heel heftig en pijnlijk. Voel me nu nog niet lekker maar moet weer aan t werk. Gelukkig lang weekend voor de boeg.
Dat lijkt me heftig, zo veel migraine. Ik duim voor een verbetering voor je.
Ik heb zelf last van hormonale migraine, dus met de menstruatie. Heel lang gedacht dat het er gewoon bij hoorde, maar twee jaar geleden ben ik toch maar naar de huisarts gegaan en de triptanen werken voor mij geweldig. Ik heb geen last van ernstige bijwerkingen en kan wel functioneren (alleen niet autorijden of al te intens nadenken) dus ben dolgelukkig. En de vorige twee maanden bleef de migraine ineens weg. Ik was er eigenlijk een beetje van van slag
. Ik hoop natuurlijk dat het zo blijft, maar wat er nou veranderd is?!
Dolfje
28-05-2025 om 08:58
Ik heb ook al heel mijn leven heel vaak hoofdpijn. Echt migraine kan ik het niet noemen want niet flitsen en heel ziek maar het duurt meestal wel dagen. Jaren geleden bij de neuroloog geweest en ook spuiten gekregen maar daar werd ik echt naar van. Volgens hem zou het misschien wel overgaan na een zwangerschap. Vond ik niet echt een goede reden om aan kinderen te beginnen
dus dat heb ik maar niet gedaan. Heb nu ook alweer sinds vrijdag af en aan ( meer aan) koppijn. Ga dadelijk even rustig sporten en vanmiddag en vanavond werken. Hopelijk trekt het weg want ik heb vanmiddag een activiteit met kleuters. Leuk maar het vreet altijd energie die ik nu al niet zoveel heb.
Ninoea
28-05-2025 om 10:52
Sterkte met de migraine/hoofdpijnen. Lijkt me heel naar.
Gisteren vierde mijn vader zijn verjaardag. We zijn naar een allyoucaneat geweest. Gelukkig wel eentje waar het eten erge lekker is. Ik heb teveel gegeten wn dat merk ik vanochtend dan meteen: opgezette buik en meteen ook meer trek dan normaal. Ik heb onze dochter ziek opgehaald uit de logeervoorziening. Dat had ik al verwacht want ze had me midden in de nacht ook opgebeld dat ze zich niet lekker voelde. Daarna ben ik naar bootcamptraining doorgereden. Ik zag het fietsen niet zitten, dacht toen “als ik maar ga” en dus maar met de auto. Zo zie je maar dat dit soort dingen aanzienlijk moeilijker zijn na ongezondere keuzes. Bij mij tikt dat echt wel door. Bootcamp ging goed maar wel wat last van mijn knie. Gisteren met hardlopen ben ik iets te hard van stapel gelopen met uitbreiden van kilometer omvang per week. Had een korter rondje moeten pakken. Goed leermoment.
rionyriony
28-05-2025 om 18:49
@Nikki, FYI, ik weet niet of je het al had gehoord maar er schijnt een nieuw implantaat te bestaan en over enkele jaren zal het vermoedelijk worden toegelaten. Er moeten nog wat tests worden gedaan. Een soort dunne strip is het. https://www.nu.nl/goed-nieuws/6346271/eerste-nederlander-heeft-implantaat-gekregen-dat-migraine-moet-verminderen.html
Mijn gewicht is goed maar vanmorgen had ik bar veel moeite om over de grond te kruipen tussen lampen, planten, tafeltjes e.d. en dan weer te gaan staan. Het is wel weer beter dan een jaar geleden en eigenlijk zou ik dankbaar moeten zijn. Ik zal wel teveel willen. Momenteel helemaal thuis zonder weg te kunnen. Ik kan wel thuis rondhobbelen maar dat is niet genoeg om buiten ergens heen te kunnen lopen, dus ik zal het winkelen bij de Action en het tuincentrum moeten uitstellen.
Ysenda
28-05-2025 om 19:58
vanmorgen mijn vakantie goed begonnen met een fijn rondje hardlopen.
Heel leuk als je app beweerd dat je ruim 9km per uur loopt. Dat liep ik 12 jaar geleden krap an, en nu zeker niet.
Daarna even snel spulletjes gekocht voor onze nieuwe kitten.
En nu ben ik een weekje op de camping. Ik heb gekozen voor de glamping variant.
Morgenochtend wil ik weer naar de sportschool en daarna lekker fietsen.
Dolfje
28-05-2025 om 21:37
Ik heb vandaag 15.000 stappen gezet, dat is voor het eerst weer sinds 1,5 week goed boven de 10.000. Nu een paar dagen vrij, gaan in een b&b en gaan vrijdag en zaterdag fietsen en vast een of meerdere strandwandelingen maken.Hopelijk kan ik alles een nog meer van me afzetten en echt ontspannen.
Trail
28-05-2025 om 23:52
Hier vanochtend in de stromende regen bij de paarden dus het alleen gehouden bij de noodzakelijke klusjes. Thuis wat klusjes. En vanavond op pad voor zeilwedstrijd. Moest mijzelf echt overtuigen om te gaan, weinig zin. En eenmaal daar zo genoten! Het was een heerlijke avond.
Nu twijfel of ik mijn wekker zet voor een zonsopkomst Hemelvaart wandeling morgen ochtend. Ik ben van nature geen ochtend mens. En doe het niet zo goed op minder slaap. Maar misschien toch ook wel weer blij als ik daar ben. Vorig jaar gesupt met zonsopkomst en dat was fijn! Heel stil nog alles.
Tuinplantje
29-05-2025 om 07:34
Schoondochter schreef op 28-05-2025 om 06:32:
Goed dat je er weer bent, Tuinplantje. De eerste kilos zijn zeker makkelijker dan de laatste. Hoe meer gewicht je verliest hoe minder kcal je lichaam nodig heeft. Dus moet je steeds minder eten om af te vallen, terwijl je eerste 'ik ga dit doen, yeah' energie misschien wel wat afgezakt is. Gelukkig is afvallen niet een eenmalig aanbod: als het even niet meer wilde kun je gewoon later nog eens proberen of het nu wel gaat.
Dat ben ik nu ook aan het doen. Gisteren een redelijke dag gehad qua eten, en goed qua beweging. Vandaag heb ik een kantoor dat en vanavond een afspraak dus beweging gaat wat lastig. Vanaf morgen gelukkig lang weekend, dus dan heb ik tijd zat.
Hai schoondochter, dankje. Het is precies wat je schrijft. Ik ga zéker door hoor, maar het is inderdaad wat moeilijker nu. Het ging ook wel erg hard in het begin en ik zit nu weer op gezond bmi, dus het is eigenlijk ook beter zo.
Qua sporten zit ik er weer heel lekker in nu. Za, zo, di gesport en vandaag ook weer eventjes. Het valt me op dat zowel gezonder eten als vaker sporten me veel minder moeite kost nu ik mentaal goed in mijn vel zit. Zo blij dat ik ben gescheiden.
Ik las meerdere mensen die migraine danwel hardnekkige hoofdpijnen hebben, ontzettend naar. Ik herken het deels. Sterkte!
Verder iedereen veel succes met de goede lijn doorzetten danwel weer oppakken! 💪🏼
Nikki1973
29-05-2025 om 09:46
migraine/ hoofdpijn is echt heel naar. Hoop dat jij je inmiddels wat beter voelt Dolfje.
Bij mij komt het vooral door overprikkeling ( ass) dus daar is weinig aan te doen.
Ninoea, knap dat je naar bootcamptraining bent geweest. Ach, een keer met de auto. Je bent wel gegaan
hier een rustig weekend voor de boeg. Misschien even fietsen als het een beetje lekker weer is.
fijne dag allen.