Media en cultuur
Netherfield
13-06-2026 om 10:21
Anti WK Voetbal topic
Ik kijk geen voetbal, man wel. WK is erg, want dan is er ELKE DAG voetbal op tv. Dus deel hier je ergernis over voetbal op TV en tips over wat voor leuke dingen je kan doen tijdens zo’n wedstrijd. Ooit zond Nederland 1 of 3 tijdens de wedstrijden engelse detectives uit bijvoorbeeld.
Zilver_gray
29-06-2026 om 16:49
Daglichtlamp schreef op 29-06-2026 om 16:43:
[..]
De komende twee wk's zijn in betere tijdzones.
Gelukkig
Lexus
29-06-2026 om 17:52
Happyapple schreef op 29-06-2026 om 15:22:
Lijkt me echt heftig voor je Lexus dat zo dicht bij je huis al die evenementen georganiseerd worden. Ik zou stapelgek worden denk ik.
Ja ik en vele buren met mij. Dank je. Het is een bijzonder huis op een mooie plek maar het prijskaartje is hoog.
Poezenmeisje
29-06-2026 om 19:50
Mijn collega heeft voor morgenochtend drie uurtjes opgenomen. Beter dan dat mensen zich 'ziek' melden.
Die rellen gaan er echt wel komen, ongeacht wie wint of verliest.
Jujubee
30-06-2026 om 06:01
Poezenmeisje schreef op 29-06-2026 om 19:50:
Mijn collega heeft voor morgenochtend drie uurtjes opgenomen. Beter dan dat mensen zich 'ziek' melden.
Die rellen gaan er echt wel komen, ongeacht wie wint of verliest.
Ja, dat denk ik ook. Hier in de straat was het heel stil, net. Ik heb nergens een TV aan zien staan. Alles was donker. De vlaggetjes kunnen de kast weer in want het is alweer klaar voor Oranje. Ik had dat al voorspeld op mijn werk, precies dit resultaat. Verliezen na penalty's, maar iedereen vond me een pessimist. Tja. Oranje heeft de slechtste penaltyresultaten van alle landen, dus ik zag het wel aankomen. Iedereen hier kan zijn hart ophalen, de WK WK-gekte is weer voorbij. Zoals verwacht. De euforie na twee goede potjes bleek iets te veel van het goede. Het team blijft een stelletje huis tuin en keuken spelers.
lientje69
30-06-2026 om 06:41
Zo daar zijn we weer vanaf. Te hoog in de bol ook voor al die miljoenen die ze betaald krijgen. Wat krijgen we nu voor nieuwe gekte? Of blijft het even rustig?
Emel
30-06-2026 om 07:01
Hoera! Ze liggen eruit. Nu kunnen de buren de klapperende vlaggetjes waar ik de afgelopen hete nachten steeds wakker van werd weer opbergen
.
Hoe is het in de grote steden? Ik zag in lokale appgroepen gisteren veel oproepen uit de Marokkaanse gemeenschap om het toch vooral rustig te houden, niet te rellen, geen lawaai, jongeren binnen te houden. Maar vrees dat dat deels tegen dovemansoren is.
Mick87
30-06-2026 om 09:05
Nou, ze liggen er weer uit. Gelukkig maar.
Sneu voor de normale zich gedragende voetbalfan. Dat wel. Zeker verliezen met penalty's. Maar verder ben ik blij. Ik woon tegen een berucht stukje wijk aan in 076. Afgelopen jaarwisseling nog in het nieuws vanwege ernstige rellen en uit de hand gelopen vuurwerkgeweld. Het afsteken van vuurwerk begon al rond 12.00 vannacht. En ik ben vannacht meerdere keren wakker geschrokken van zware knallen. Precies weer uit de richting van die wijk. Waar ze al sinds mei vlaggetjes en andere rommel hebben hangen. Kan zo slecht tegen dat asosciale gedrag. Het is GVD midden in de nacht, mensen moeten vandaag gewoon werken en kinderen naar school. En dan zo midden in de nacht (03.00 en 05.00) vuurwerk afsteken. Stelletje mafklappers.
Het is trouwens vaak raak daar met vuurwerk afsteken. Ben er wel echt klaar mee. En krijg het idee dat de gemeente amper wat doet
Lexus
30-06-2026 om 09:49
Mick87 schreef op 30-06-2026 om 09:05:
Nou, ze liggen er weer uit. Gelukkig maar.
Sneu voor de normale zich gedragende voetbalfan. Dat wel. Zeker verliezen met penalty's. Maar verder ben ik blij. Ik woon tegen een berucht stukje wijk aan in 076. Afgelopen jaarwisseling nog in het nieuws vanwege ernstige rellen en uit de hand gelopen vuurwerkgeweld. Het afsteken van vuurwerk begon al rond 12.00 vannacht. En ik ben vannacht meerdere keren wakker geschrokken van zware knallen. Precies weer uit de richting van die wijk. Waar ze al sinds mei vlaggetjes en andere rommel hebben hangen. Kan zo slecht tegen dat asosciale gedrag. Het is GVD midden in de nacht, mensen moeten vandaag gewoon werken en kinderen naar school. En dan zo midden in de nacht (03.00 en 05.00) vuurwerk afsteken. Stelletje mafklappers.
Het is trouwens vaak raak daar met vuurwerk afsteken. Ben er wel echt klaar mee. En krijg het idee dat de gemeente amper wat doet
Ja ik vind het ook sneu voor hen die gewoon plezier hebben in een potje voetbal. Maar alle opgeklopte kermis eromheen: blij dat het over is. Precies wat je zegt: asociaal gebeuren.
rionyriony
02-07-2026 om 05:30
Voetbal heb ik niet gezien - ik heb geen enkele wedstrijd gezien - en ik weet zelfs niet wanneer de betreffende wedstrijd was. Ik hoorde achteraf dan Nederland verloren had en dat de trainer figuurlijk afgemaakt werd daarom. Nu heb je maar een heel klein kansje om te winnen met al die deelnemende landen hoewel als je een erg goede club hebt vergroot dat je kans om in de buurt van de finale te komen.
Voor een deel dus toeval en voor een deel kunde. IIk kijk liever naar individuele sporten, dan kan je ook niet zo vreselijk teleurgesteld worden. Omdat er dan een strijd aangegaan wordt met één persoon of één toestel dus een stuk minder opwindend en minder wij-zij.
Jujubee
02-07-2026 om 06:11
rionyriony schreef op 02-07-2026 om 05:30:
Voetbal heb ik niet gezien - ik heb geen enkele wedstrijd gezien - en ik weet zelfs niet wanneer de betreffende wedstrijd was. Ik hoorde achteraf dan Nederland verloren had en dat de trainer figuurlijk afgemaakt werd daarom. Nu heb je maar een heel klein kansje om te winnen met al die deelnemende landen hoewel als je een erg goede club hebt vergroot dat je kans om in de buurt van de finale te komen.
Voor een deel dus toeval en voor een deel kunde. IIk kijk liever naar individuele sporten, dan kan je ook niet zo vreselijk teleurgesteld worden. Omdat er dan een strijd aangegaan wordt met één persoon of één toestel dus een stuk minder opwindend en minder wij-zij.
Nee hoor, het heeft niets met toeval of kunde te maken. Oranje had gewoon een middelmatig elftal en daarmee haal je sowieso nooit de finale. Dat plus het belabberde wisselbeleid van Koeman en het spelen zonder enig lef, dat kost je de kop. Oranje was bang voor Marokko en een schim van het Oranje dat het was in de tijd van Robben, Sneijder, Van der Vaart, Bergkamp, Van Nistelrooij en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat Oranje van Sneijder haalde de finale, maar verloor hem van Spanje. Met een wat fellere coach waren ze wellicht tot de kwartfinale gekomen, maar meer zat er niet in met dit team hoor. En de coach is altijd het haasje als je eruitvliegt. Zo werkt dat. Zijn positie was niet langer houdbaar. Dat wist hij zelf ook wel.
Maar Marokko was gewoon beter en verdiende het om door te gaan. Die speelden ten minste met lef.
rionyriony
02-07-2026 om 10:07
Jujubee schreef op 02-07-2026 om 06:11:
[..]
Nee hoor, het heeft niets met toeval of kunde te maken. Oranje had gewoon een middelmatig elftal en daarmee haal je sowieso nooit de finale. Dat plus het belabberde wisselbeleid van Koeman en het spelen zonder enig lef, dat kost je de kop. Oranje was bang voor Marokko en een schim van het Oranje dat het was in de tijd van Robben, Sneijder, Van der Vaart, Bergkamp, Van Nistelrooij en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dat Oranje van Sneijder haalde de finale, maar verloor hem van Spanje. Met een wat fellere coach waren ze wellicht tot de kwartfinale gekomen, maar meer zat er niet in met dit team hoor. En de coach is altijd het haasje als je eruitvliegt. Zo werkt dat. Zijn positie was niet langer houdbaar. Dat wist hij zelf ook wel.
Maar Marokko was gewoon beter en verdiende het om door te gaan. Die speelden ten minste met lef.
Lef is natuurlijk hartstikke goed, maar dan moet je wel weten dat je lef goede kansen heeft om je te brengen waar je wil.
Je hoort ook altijd bij het stylen van interieurs: je moet lef hebben! Nou gelukkig dat sommige mensen die juist niet hebben! Wan je kan vreselijke vergissingen verwachten.
Ik ben meer van: je moet precies weten wat je doet, en dan kan een berekend lefstreekje je ineens brengen waar je wil. Maar niet zomaar in het wilde weg. Misschien dacht Koeman: de defensie helemaal dichtgooien, en dan hebben we misschien een kansje om een ronde verder te komen als de ander vergissingen gaat maken. 
Vf_Watervrouw
04-07-2026 om 21:30
Vuurwerk en toeterende autos.
INiet gehinderd door kennis over spelniveau enzo maar zal dadelijk eens kijken wanneer volgende wedstrijd van Marokko is dan weet ik of ik mijn slaap oordoppen moet uittesten....
In de tijd van Sneijder en Robben keek ik nog wel eens fragmentjes. Voor wat mijn geheugen waard is finale in 2010: vaak geel voor Nederland en uiteindelijk 1 speler dubbelgeel dus 10 tegen 11. Als dat met lef spelen was dan maar liever beetje laf...
EchteNoorderling
05-07-2026 om 09:26
Heb er nu wel vrede mee, ze hebben de volgende ronde weer gewonnen, met een ‘echte’ wedstrijd, 3-0. Dus waren echt beter dan team NL.