Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik heb Hanna van Magali Jeger gelezen, een biografie over de holocaust. Nu ben ik begonnen in Koekoeksjong van Soren Sveistrup. Eindelijk, ligt hier al heel lang te wachten.

Welke (auto)biografische boeken vinden jullie goed?

Fiorah schreef op 08-04-2026 om 17:40:

Welke (auto)biografische boeken vinden jullie goed?

Van Joep Scheepers: Jamy. En Edith Eger. Weet even niet meer titel van dat boek. 

Andre Agassi
Jackie Kennedy
Astrid Holleeder
Sarah, Duchess of York
Ernest Louwers

M.J.Arlidge Nog lange niet.
De boeken van Jojo Moyes zijn heerlijke ontspannen tussendoortjes.

De terugkeer van Rachel Price, door Holly Jackson. Is een YA. En hij is leuk, ben nu op de helft

nlies schreef op 09-04-2026 om 14:01:

De terugkeer van Rachel Price, door Holly Jackson. Is een YA. En hij is leuk, ben nu op de helft

Hij is uit. Was spannend, maar einde wat vreemd

Ik heb gisteravond Het huis van mijn moeder van Shari Franke uitgelezen. Erg indrukwekkend en triest. Over het effect van familievloggen op haar als kind. Maar ook over hoe haar moeder steeds extremer werd. Aanrader om te lezen. Zeker als je ook de documentaire gezien hebt. 

Ik ga beginnen aan Zeven brieven Van Tina de Bruin.

"Zijn nieuwe vriendin" van Michelle Frances. Iedere moeder van een zoon zal deze vrouw begrijpen.

Mick87 schreef op 08-04-2026 om 19:05:

[..]

Van Joep Scheepers: Jamy. En Edith Eger. Weet even niet meer titel van dat boek.

De titel is De Keuze. Een heel mooi en inspirerend boek.

Miss_Moneypenny schreef op 10-04-2026 om 09:51:

Ik heb gisteravond Het huis van mijn moeder van Shari Franke uitgelezen. Erg indrukwekkend en triest. Over het effect van familievloggen op haar als kind. Maar ook over hoe haar moeder steeds extremer werd. Aanrader om te lezen. Zeker als je ook de documentaire gezien hebt.

Wat een bijzonder boek. Dank voor de tip. Ik heb hem  uit en wil nu ook de documentaire zien.

Ik zit even wat meer in een non fictie periode en las "Zullen we dan maar heel lang leven", dat over de zorg gaat (ouderenzorg, thuiszorg en psychiatrie). Ook las ik een boek van een Officier van Justitie, lees ik een boek van een Zedenrechercheur, luister ik 'Zij is van mij' van Saskia Belleman. En om alle ellende een heel klein beetje van me af te schudden, lees ik 'Niet alleen' van Tim Voors, over een hike van 5 maanden door Nieuw-Zeeland.

Loulou39 schreef op 05-04-2026 om 14:31:

Ik heb “De draagmoeder” van Freida McFadden uit, en ik ben gisteravond in “De laatste uitnodiging” van Darby Kane begonnen.
Geen geheel vrijwillige keuze, ik had nu eigenlijk het boek van Marion Pauw “Jij bent het licht” willen lezen (want die staat nu in Kobo plus), maar ik kan m’n ereader niet meer synchroniseren en dit boek stond er nog op, ik ben benieuwd 😁.

Ik kom niet zo goed door “De laatste uitnodiging”, ik vind het verhaal te veel heen en weer gaan en het boeit me op dit moment niet zo, dus daar ben ik vooralsnog mee gestopt.

En nu ben ik begonnen in het nieuwste boek in de serie over Josie Quinn van Lisa Regan “Haar vele leugens”. Leest weer lekker snel, ik hou zo van haar schrijfstijl. 
Morgen komt er weer een boek van Freida McFadden uit, “De indringer”, en ik heb nog wat boeken in mijn Kobo Plus lijstje staan, dus dan kan ik naadloos door 😁.

Ik heb Het weeshuis, van Bailey Seybolt gelezen. Geen boek dat me gekluisterd hield, maar ook niet slecht

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.