Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Ik heb vanmorgen De laatste vlucht van Daphne de Boer gelezen. Gebaseerd op waargebeurde feiten. Over Sophie die na haar scheiding met een vriendin een weekend naar Libie gaat en daar in een nachtmerrie beland.
Prima leesbaar boek, was er snel doorheen.
Nu op zoek naar een nieuw boek.

Vandaag begonnen in "De laatste sterren aan de hemel" van Kate Hewitt.

Ik had de beschrijving zomaar half gelezen dus was in de veronderstelling een soort roman te gaan lezen, na een aantal inleidende hoofstukken blijkt het dus om een dystopisch verhaal te gaan. Suprise surprise... maar moet zeggen dat ik het moeilijk weg kan leggen dus dat is een goed teken! 

Ik ben begonnen in Woeste Kust, die heb ik al een tijd geleden gekocht n.a.v. tips hier. Het pakt me meteen!

Ik ben bezig in De familie aan de overkant van Nicole Trope.
Volgens de reviews een sterke psychologische thriller.
Ik zit er nog niet in, hopelijk komt dat nog.

Tover-Feetje schreef op 05-07-2026 om 22:07:

Ik ben bezig in De familie aan de overkant van Nicole Trope.
Volgens de reviews een sterke psychologische thriller.
Ik zit er nog niet in, hopelijk komt dat nog.

Ik vond hem wat minder, kon er ook niet goed inkomen en heb hem uitgelezen omdat ik het einde wilde weten.

Ik ben nu bezig in Gebroken engelen van Karin Slaughter. Daar kan ik ook niet zo goed inkomen, maar ik hou nog even vol want ik vind haar als schrijfster altijd wel goed.

Gebroken Engelen vond ik persoonlijk een van haar mindere boeken.heb m wel uitgelezen. Ben wel benieuwd naar haar volgende thriller.dat dan wel weer.

Loulou39 schreef op 06-07-2026 om 09:06:

[..]

Ik vond hem wat minder, kon er ook niet goed inkomen en heb hem uitgelezen omdat ik het einde wilde weten.

Ik ben nu bezig in Gebroken engelen van Karin Slaughter. Daar kan ik ook niet zo goed inkomen, maar ik hou nog even vol want ik vind haar als schrijfster altijd wel goed.

Ik ben het wederom met je eens 
Heb hem ook alleen uitgelezen om het einde te weten.

Vanmorgen enthousiast begonnen in Hoor jij wie liegt van Amy Tintera.
Maar al heel snel kwam het me bekend voor.
Blijk ik dit boek vorig jaar al gelezen te hebben
Ik ga nu even nadenken waar ik dan in start.

Regendrup.

Regendrup.

10-07-2026 om 15:13 Topicstarter

Vers water voor de bloemen gelezen (voornamelijk geluisterd): wat een mooi boek! Moet/wil hem denk ik nog eens een keer lezen, om alle details echt goed in me op te nemen.

Nu lees ik "Toen de wereld brak", van John Boyne. Wat een triest boek  

Tover-Feetje schreef op 06-07-2026 om 17:13:

[..]

Ik ben het wederom met je eens
Heb hem ook alleen uitgelezen om het einde te weten.

Vanmorgen enthousiast begonnen in Hoor jij wie liegt van Amy Tintera.
Maar al heel snel kwam het me bekend voor.
Blijk ik dit boek vorig jaar al gelezen te hebben
Ik ga nu even nadenken waar ik dan in start.

O dat heb ik ook zo vaak gehad! Ik hou sinds 1,5 jaar een lijstje bij om deze reden! 

Ik heb net 'Mijn ware verhaal' van Karin Bloemen gelezen. Voor mijn werk in de seksuologie wilde ik graag wat meer lezen over mensen die seksueel misbruik hebben meegemaakt. Na ''Rood is ja" van Sara kroos nu dus deze. Het boek was, net als die van Sara Kroos, erg indrukwekkend en aangrijpend geschreven. Moeilijk weg te leggen, maar ook moeilijk los te laten. Nog meer bewondering voor Karin Bloemen! Nu ga ik wel even iets luchtiger lezen, net begonnen aan 'De laatste sterren aan de hemel" van Kate Hewitt. 

Dat laatste overigens door de enthousiaste post van Miraval

Ik heb vakantie dus ga weer vlot door boeken heen. Ik heb 2 lekker-weg-lees-thrillers gelezen nl. waterland van Suzanne Vermeer en haar nieuwe vriendin vsn Michelle Frances.
Nu lees ik kamer 706 van Ellie Levenson. Ook fijn.

Iemand weet het - Vi Keeland
Over een docente Engels die haar eigen verleden herkent in het verhaal van een van haar cursisten over een relatie tussen een scholier en een leraar. Ze weet dat dit verhaal eindigt met de dood van de leraar, want zij is de moordenaar en iemand weet het.

Ben pas net begonnen, maar volgens mij is dit wel een goed boek.

Jeetjemina schreef op 10-07-2026 om 21:54:

Iemand weet het - Vi Keeland
Over een docente Engels die haar eigen verleden herkent in het verhaal van een van haar cursisten over een relatie tussen een scholier en een leraar. Ze weet dat dit verhaal eindigt met de dood van de leraar, want zij is de moordenaar en iemand weet het.

Ben pas net begonnen, maar volgens mij is dit wel een goed boek.

Klinkt goed! Meteen op mijn verlanglijst gezet.

Ik ben, n.a.v. de vele verhalen hier, begonnen aan mijn 2e Freida McCFadden : Wat de hulp weet.  
Ben nu op blz. 94, maar ik vind het geen leuk boek, vind het eng. Dus ik denk dat ik er maar weer mee stop.....

Toch maar weer verder met een Scandithriller!  Oh, dat heeft ook al geen goede recensies. Toch maar proberen.

Dochters van de oceaan : Opaal- Eleanor Buchanan
heerlijk boek, sage, magie en 4 zussen die elkaar gedwongen verliezen door een oude vloek?
dit is het eerste boek ben zooo benieuwd naar de komende delen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.