Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Volgende boek dat ik ga lezen is een roman: Beesten die je niet mag schieten van Femke Brockhus.
Over een middelbare school in een Amerikaans dorp waar een gruwelijke misdaad is gepleegd. De ouders van Nicholas worden getroffen door het nieuws dat hun zoon niet alleen overleden is, maar ook bij de misdaad betrokken was. 

Jeetjemina schreef op 16-07-2026 om 16:17:

Volgende boek dat ik ga lezen is een roman: Beesten die je niet mag schieten van Femke Brockhus.
Over een middelbare school in een Amerikaans dorp waar een gruwelijke misdaad is gepleegd. De ouders van Nicholas worden getroffen door het nieuws dat hun zoon niet alleen overleden is, maar ook bij de misdaad betrokken was.

Deze uitgelezen. Het was een dun boek, iets meer dan 200 bladzijden, waarvan maar de helft ongeveer beschreven. Veel kleine stukjes en alinea's, waartussen lege ruimte zat. Dit boek sprak me niet zo aan. Het was het relaas van de moeder die haar gedachten op papier zetten. Beetje langdradig en soms lastig te volgen door de lange zinnen. 

Ik heb zojuist De Middernachtloper, Maren Stoffels gelezen.
Is eigenlijk een puber/young adult boek, maar wel leuk als tussendoortje.

Ik heb de echtgenoot van Inge Spaan gelezen. Viel wat tegen, werd niet spannend ofzo. Leek wel of ze Freida McFadden na wilde doen.

Nu bezig in Son van Thomas Enger en Johanna Gustawsson. Een Noorse Thriller. Begint in elk geval goed. Een dikke pil maar leest lekker door. 

Ik heb vandaag Als laatste weg van Jane Harper uitgelezen, had echt een leesdip maar vind het ook wel haar minste boek. Vond de rest lezen als een trein maar ik kwam er hier gewoon niet in of zo.

Ik heb vandaag wat boeken opgehaald bij de bieb:
Archipel van de hond, van Philippe Claudel (ik vind zijn Het kleine meisje van meneer Linh zo mooi)
Het verweer, van Steve Cavanagh (heb ik daar hier over gelezen?)
en toen vond ik bij de weggeefboeken nog De mergelmoorden, Vergelding.
kan even vooruit

Gisteren Omdat ik je zie van Eva Posthuma de Boer uitgelezen. Moest er even inkomen, maar uiteindelijk vond ik het toch wel een erg mooi boek.

Daarna begonnen in Waar de suikerbieten groeien van Esther Sloots. Leest lekker snel weg en vandaag al een heel stuk in het vliegtuig kunnen lezen. Weet nog niet wat ik van het verhaal en manier van schrijven vind. Maar voor nu is het genoeg om door te willen lezen.

Maheiden schreef op 17-07-2026 om 18:07:

Ik heb de echtgenoot van Inge Spaan gelezen. Viel wat tegen, werd niet spannend ofzo. Leek wel of ze Freida McFadden na wilde doen.

Die heb ik ook nog klaarliggen, ben benieuwd. 

Nu lees ik een waargebeurd verhaal, Dit gebeurt alleen in films van Sanneke Langendoen. Geschreven door de dochter van het slachtoffer van de Udense kofferbakmoord. Haar vader heeft haar moeder om het leven gebracht.

Jeetjemina schreef op 17-07-2026 om 22:14:

[..]

Nu lees ik een waargebeurd verhaal, Dit gebeurt alleen in films van Sanneke Langendoen. Geschreven door de dochter van het slachtoffer van de Udense kofferbakmoord. Haar vader heeft haar moeder om het leven gebracht.

Die heb ik ook gelezen. Ik vond dat zo’n bizar verhaal om te lezen, idd dat gebeurt alleen in films. Wel een goed boek vond ik.

Jeetjemina schreef op 17-07-2026 om 22:14:

[..]

Die heb ik ook nog klaarliggen, ben benieuwd.

Lijkt mijn heel naar boek.maar als ik het tegen kom lees ik het wel.

joky schreef op 18-07-2026 om 10:22:

[..]

Lijkt mijn heel naar boek.maar als ik het tegen kom lees ik het wel.

Ff nieuwsgierig, wat maakt dar je het zou lezen, ook al lijkt het je een naar boek?

Ik heb een Phase waarom ik me slecht kan consentreren. Lees nu Alleen „makkelijke „ boeken: Karen Swan ; drie zomers….

Dromen van een nieuw begin- Corina Bomann 

leest wederom weer lekker weg, enige lastige is dat je het verhaal leest door de ogen van alle hoofdpersonages.
wat het soms erg verwarrend maakt. 

Ik lees The Island of Dr. Moreau van H.G. Wells (gelukkig lekker kort) en The Secret of Secrets van Dan Brown. Ik had verwacht dat ik die laatste minder leuk zou vinden en het boek snel zat zou zijn, omdat ik vooraf het idee had dat het weer een zelfde soort boek zou zijn als de eerdere en het zou voelen alsof hij het 'trucje' weer herhaalde, maar ik vind het eigenlijk best lekker weg lezen, dus dat is mooi.
Hiervoor heb ik The House in the Cerulean Sea van T.J. Klune gelezen, vond ik erg aandoenlijk en leuk. Zag dat er een deel 2 is, maar de recensies zijn niet super, dus daar ga ik niet aan beginnen.

Cala schreef op 18-07-2026 om 18:46:

Ik lees The Island of Dr. Moreau van H.G. Wells (gelukkig lekker kort) en The Secret of Secrets van Dan Brown. Ik had verwacht dat ik die laatste minder leuk zou vinden en het boek snel zat zou zijn, omdat ik vooraf het idee had dat het weer een zelfde soort boek zou zijn als de eerdere en het zou voelen alsof hij het 'trucje' weer herhaalde, maar ik vind het eigenlijk best lekker weg lezen, dus dat is mooi.
Hiervoor heb ik The House in the Cerulean Sea van T.J. Klune gelezen, vond ik erg aandoenlijk en leuk. Zag dat er een deel 2 is, maar de recensies zijn niet super, dus daar ga ik niet aan beginnen.

Van TJ Kleine vond ik Under the whispering door erg mooi.

Goed om te horen over Dan Brown want die staat op mijn bieb-reserveerlijst.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.