Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Lollypopje schreef op 03-01-2026 om 18:55:

De beproeving staat nog op mijn lijstje om te luisteren. Maar ik heb wel al meer oudere boeken van hem geluisterd en die vond ik allemaal nog steeds prima te doen. En zeker zo'n dystopie is redelijk tijdloos Als ik kijk naar het onderwerp

Hier idem. Ik heb al zijn oude hits gelezen een paar jaar terug en ik stoorde me er niet aan. Af en toe moest ik even een wenkbrauw optrekken om me dan weer te realiseren dat mobieltjes en internet nog geen ding was dus sommige dingen die onlogisch lijken (waarom bél je niet effe?!) zijn wel logisch voor die tijd. Of het beschrijven van roken, in veel van zijn verhalen rookt iedereen overal en nergens.

Rockstar schreef op 06-01-2026 om 15:40:

[..]

Hier idem. Ik heb al zijn oude hits gelezen een paar jaar terug en ik stoorde me er niet aan. Af en toe moest ik even een wenkbrauw optrekken om me dan weer te realiseren dat mobieltjes en internet nog geen ding was dus sommige dingen die onlogisch lijken (waarom bél je niet effe?!) zijn wel logisch voor die tijd. Of het beschrijven van roken, in veel van zijn verhalen rookt iedereen overal en nergens.

Ja klopt. Maar ik luister ook heel veel historische fictie, dus dan valt het minder op. En het past ook wel mooi bij het tijdsbeeld. Daar hou ik wel van

Tover-Feetje schreef op 02-01-2026 om 16:59:

Iedereen de beste wensen!
Ik ben begonnen in Tot de laatste verdachte van Nicola Moriarty.

Ik nu ook 👍🏻.

En uiteraard ook de beste wensen voor jullie allemaal en iedereen een fijn “leesjaar” gewenst! (Op het laatste nippertje vandaag nog 😁.)

haha, je kunt er hier zo uithalen wie lid is van bookchoise

Ik moest even terugscrollen om te lezen wat ik als laatste hier schreef.
De sterkste zus uit. Was op een gegeven moment wat langdradig maar een mooi eind.
Vanmorgen een dun boekje gelezen ( boekenweekgeschenk week van het Zeeuwse boek)
de nehalenniamoorden van Jeroen Windmeijer. Mooi! 
Nu ga ik beginnen aan de kille zee van Ulf Kvensler.
Ik lees hier ook over luisterboeken. Daar volg ik ook 1 van maar af en toe een stukje. Het gaat langzaam en dan raak ik afgeleid en de verhaallijn kwijt. Nu luister ik de nazi-leerling van Mischa Cohen. 
O, de pleegzoon van Lydia Rood ben ik in  gestopt. Kwam er niet goed in, wat saai. Dat doet Simone van der Vlugt beter.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.