Media en cultuur
Regendrup.
12-04-2022 om 13:52
Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2
Zie hier het vervolg van het boekentopic om te plaatsen wat je op dit moment leest of wat klaarligt om te gaan lezen!
Eventueel kun je erbij schrijven wat je er tot nu toe van vindt of waarom je ervoor gekozen hebt dit boek te gaan lezen.
Veel leesplezier!
Link naar het vorige deel:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/boekentopic-wat-lees-je-nu?page=64#1942
Tover-Feetje
02-01-2026 om 16:59
Iedereen de beste wensen!
Ik ben begonnen in Tot de laatste verdachte van Nicola Moriarty.
Loulou39
02-01-2026 om 17:02
Nikki1973 schreef op 02-01-2026 om 16:17:
[..]
Ja de Josie Quinn serie is top!
Eens!! Ik heb ze allemaal gelezen en ik hoop dat er snel een nieuwe uit komt. Ik vind Lisa Gardner met de reeks over D.D. Warren van het zelfde niveau. Zo spannend en zo’n lekkere schrijfstijl.
Nikki1973
02-01-2026 om 17:17
Loulou39 schreef op 02-01-2026 om 17:02:
[..]
Eens!! Ik heb ze allemaal gelezen en ik hoop dat er snel een nieuwe uit komt. Ik vind Lisa Gardner met de reeks over D.D. Warren van het zelfde niveau. Zo spannend en zo’n lekkere schrijfstijl.
Ja daarvan hoop ik ook dat er snel een nieuwe komt.
MildredRatched
02-01-2026 om 18:04
Loulou39 schreef op 02-01-2026 om 17:02:
[..]
Leuk, die gaat ook op het lijstje! Het doet me ergens ook wel denken aan de Helen Grace serie
Beterlaat2021!
02-01-2026 om 22:07
Alle lezers een Gelukkig Nieuwjaar met veel leuke boeken en tips.
Ik lees momenteel een oude Dick Francis*, die ik 30 jaar geleden ook gelezen moet hebben, maar hij is hélemaal nieuw voor me.....!
(- Dick Francis was een Engelse kampioen jockey, die na zijn paardrij-carriëre detectives is gaan schrijven over de paardenwereld. Met enorm succes. Hij is inmiddels op zeer hoge leeftijd overleden en een van zijn zoons heeft het stokje overgenomen. -)
Miraval
03-01-2026 om 14:14
zo, ik heb weer aardig wat gelezen de afgelopen week.
Heel erg goed;
Oktober en Koekoeksjong van Søren Sveistrup. Vooral oktober kon ik niet neerleggen. (Is op Netflix een miniserie van gemaakt Kastanjemanden)
Daarna De Dochter van T.M. Logan.
Ook in 1 keer uitgelezen, hoewel minder spannend de boeken hierboven toch zeker wel de moeite waard.
En vandaag heb ik Bloedschande uitgelezen van Sharon Bolton. Ook gewoon een goed boek wat je uit wil lezen.
En nu? Nu twijfel ik keihard om te beginnen aan De Beproeving van Stephen King. Waarom? Omdat het verhaal al in 1978 geschreven is en ik dus bang ben dat het in dat opzicht verouderd is. Dus als iemand dit gelezen heeft, is het de moeite waard om aan te beginnen vandaag de dag?
Anders heb ik ook nog Zwanenzang van Franck Thilliez liggen. Lijkt me ook een spannend boek.
Geen idee hoeveel boeken in in 2025 heb gelezen, maar in ieder geval heel veel!
Dolfje
03-01-2026 om 14:36
Ik zit nog steeds in dat Kerstboek van Vanessa Thuyns, door mijn verkoudheid en hoofdpijn kan ik me niet zetten tot lang lezen. Maar vandaag of morgen is hij uit en is dat boek 1 van 2026.
nlies
03-01-2026 om 15:01
Stephen King kan ik niets over zeggen. Geef mij boeken met draken magiërs heksen. Allemaal prima, maar die horror vind ik niets aan. Ben ook ooit aan zijn serie De donkere toren begonnen, fantasy dus, maar daar had ik ook niets mee.
Nu lees ik trouwens Gebroken engelen, van Karin Slaugther
Lollypopje
03-01-2026 om 18:55
De beproeving staat nog op mijn lijstje om te luisteren. Maar ik heb wel al meer oudere boeken van hem geluisterd en die vond ik allemaal nog steeds prima te doen. En zeker zo'n dystopie is redelijk tijdloos Als ik kijk naar het onderwerp
MildredRatched
03-01-2026 om 19:54
net als Nlies lees ik Gebroken Engelen van Karin Slaughter. Heel goed weer
Mick87
03-01-2026 om 20:27
n.a.v. dit topic begonnen in een luisterboek van Lisa Gardner. voordat ze verdween. tot nu toe wel boeiend. Dus ben benieuwd. Wie weet wel een goede nieuwe boekenserie om te binge luisteren. Zat toch een beetje in een gat na de Washington Poe reeks
En nu lekker vroeg naar bed met Woeste kust van Charlotte McConaghy.
Wat ik ook trouwens leuk vindt is dat mijn vriend tegenwoordig ook meer leest. Hij merkt toch hoe ontspannen het is om in een goed boek te zitten. Hij houdt vooral van crime. Hij heeft nu wat boeken van Ruth Ware gelezen. En nu heb ik iets van Carla Kovac voor hem meegenomen uit de bieb, omdat ik het hier regelmatig genoemd zie worden. Die bevalt hem ook goed
Fiorah
03-01-2026 om 21:18
Mick87 schreef op 01-01-2026 om 14:24:
[..]
Ik had hem ook aangeraden. Erg mooi boek. Zeker geen makkelijk wegleesboek maar geweldige personages met diepgang en ontwikkeling. En prachtig geschreven.
Het leest niet heel vlot, maar je pakt wel gemakkelijk even een hoofdstuk mee en leest dan door.
Loulou39
03-01-2026 om 21:24
Mick87 schreef op 03-01-2026 om 20:27:
n.a.v. dit topic begonnen in een luisterboek van Lisa Gardner. voordat ze verdween. tot nu toe wel boeiend. Dus ben benieuwd. Wie weet wel een goede nieuwe boekenserie om te binge luisteren. Zat toch een beetje in een gat na de Washington Poe reeks
.
Zij schrijft heel fijn vind ik. Ik vind de D.D. Warren serie leuker, maar “Voordat ze verdween” vond ik ook lekker lezen.
Ik ga ook lekker vroeg naar bed met m’n ereader, weet nog niet welk boek ik ga lezen, maar een vers schoon bed en een thriller, heerlijk!
MissHolmes
03-01-2026 om 21:40
Heb net Het Ultieme geheim; de nieuwste van Dan Brown, uit en ben nu begonnen aan Fritske. (Over Frits van Eerd)
Gelukkig nieuwjaar allen Btw.