Media en cultuur
Rosehip
08-07-2021 om 14:20
Familievloggers
Praat hier mee over wat de verschillende families, onder andere bekend
van tv programma´s zoals "Waar doen ze het van" en "Een huis vol", op
social media laten zien.
SatisfiedIbex97
23-08-2021 om 19:32
Mirandaaatje_86 schreef op 23-08-2021 om 18:32:
Klinkt wel lekker stoer, een bedrijf runnen. Past wel bij AM. Net als dat bejaarde lijf, motor rijden ect.
En dan is zij de directeur
Ik vind het liefdeloos klinken.
Als het voelt als een bedrijf runnen dan heb je of nooit in een bedrijf gewerkt of je idee van ouderschap is anders dan die van mij. Ik sta namelijk naast mijn kind, niet boven mijn kind. Ik wil niet dat ze elke ochtend uitklokt, maar ik zwaai haar uit naar school. Het zal in de beleving van de woordgroep ' gezin runnen als een bedrijf' zitten, maar voor mij is het niet positief.
SatisfiedIbex97
23-08-2021 om 19:34
Walkingfridge schreef op 23-08-2021 om 17:42:
ja dat is zeker zo, maar met een groot huis, de beestenboel, kinderen of zoals bij AM heel veel kinderen, ja daar ben je best druk mee
![]()
En dan te bedenken dat er weetikhoeveel vrouwen zijn die dit erbij doen, naast hun baan in de zorg, het onderwijs of weetikwaar.
Walkingfridge
23-08-2021 om 20:35
Idris schreef op 23-08-2021 om 19:32:
[..]
En dan is zij de directeur
![]()
Ik vind het liefdeloos klinken.
Als het voelt als een bedrijf runnen dan heb je of nooit in een bedrijf gewerkt of je idee van ouderschap is anders dan die van mij. Ik sta namelijk naast mijn kind, niet boven mijn kind. Ik wil niet dat ze elke ochtend uitklokt, maar ik zwaai haar uit naar school. Het zal in de beleving van de woordgroep ' gezin runnen als een bedrijf' zitten, maar voor mij is het niet positief.
Dat is waar, ik bedoelde meer dat het best een hele taak is, het ouderschap.
Maar inderdaad ik voed mijn kinderen ook op als gelijken
Flaaflip
23-08-2021 om 22:41
Heeft ze niet gewoon een enorm minderwaardigheidscomplex?
En toch geniet ik van haar stories. 
SatisfiedIbex97
23-08-2021 om 22:42
Walkingfridge schreef op 23-08-2021 om 20:35:
[..]
Dat is waar, ik bedoelde meer dat het best een hele taak is, het ouderschap.
Maar inderdaad ik voed mijn kinderen ook op als gelijken
Hoeveel heb jij er?
Walkingfridge
23-08-2021 om 23:11
Idris schreef op 23-08-2021 om 22:42:
[..]
Hoeveel heb jij er?
Ik heb 4 kinderen
Walkingfridge
23-08-2021 om 23:13
Flaaflip schreef op 23-08-2021 om 22:41:
Heeft ze niet gewoon een enorm minderwaardigheidscomplex?
En toch geniet ik van haar stories.
Ja dat denk ik soms ook! Je leest het door de regels heen en misschien juist daarom zo stoer doen?
Mirandaaatje_86
24-08-2021 om 18:10
Geen directeur maar als team. Die leest echt mee op de Viva. Dat zijn ze in wezen ook! Want er word samen geld verdiend aan zooi aanprijzen. 😅
Puffin
24-08-2021 om 19:35
Het boek Jagen, Verzamelen, Opvoeden gaat daar deels over (ik heb hem nog niet helemaal uit). Om je gezin als team te zien. Samenwerken. De verantwoordelijkheden in huis als een onderdeel van het team te zien, ipv onder te verdelen in ouder / kind. Ik snap de denkwijze er wel achter. Annemarie snap ik dus wel in deze (tenzij haar insteek is geld verdienen als gezin, kinderen gebruiken, daar ben ik het pertinent niet mee eens). Ik ben benieuwd of zij dat boek ook heeft gelezen 
SatisfiedIbex97
24-08-2021 om 19:39
Puffin schreef op 24-08-2021 om 19:35:
Het boek Jagen, Verzamelen, Opvoeden gaat daar deels over (ik heb hem nog niet helemaal uit). Om je gezin als team te zien. Samenwerken. De verantwoordelijkheden in huis als een onderdeel van het team te zien, ipv onder te verdelen in ouder / kind. Ik snap de denkwijze er wel achter. Annemarie snap ik dus wel in deze (tenzij haar insteek is geld verdienen als gezin, kinderen gebruiken, daar ben ik het pertinent niet mee eens). Ik ben benieuwd of zij dat boek ook heeft gelezen
Nee, zij heeft het over het gezin runnen als bedrijf. In de originele pist stond niks over een team.
Rosehip
24-08-2021 om 20:01
Puffin schreef op 24-08-2021 om 19:35:
Je gezin zien als team en je gezin runnen als bedrijf. Dat lijken me twee totaal verschillende dingen.
Ze kan er wel proberen een mooie draai aan te geven maar in het Geerts gezin staat Annemarie duidelijk aan het hoofd, alles met strakke hand te regelen.
Puffin
24-08-2021 om 20:11
Zo vaak volg ik haar stories niet. Hoopte eigenlijk dat ze het woord ‘bedrijf’ wat onhandig gebruikte. Ben wel benieuwd naar het interview nu
Rosehip
24-08-2021 om 21:03
Puffin schreef op 24-08-2021 om 20:11:
Zo vaak volg ik haar stories niet. Hoopte eigenlijk dat ze het woord ‘bedrijf’ wat onhandig gebruikte. Ben wel benieuwd naar het interview nu
Ik denk dat je precies weet wat ze met het woord bedrijf bedoelt als je haar twee gewone weken (buiten de vakanties) volgt.
Enne, zo is ze toch de zakenvrouw die ze altijd had bedacht te zijn 
Mirandaaatje_86
24-08-2021 om 21:15
Ze draait, we moeten haar niet zo voorzien van goeie/juiste adviezen. 😅
Ik heb harstikke sociale en behulpzame kinderen. Maar wel met een eigen jeugd die zij zelf moeten/kunnen indelen. AM wilt alles regisseren. Daarnaast vind ik het gewoon kwalijk dat je zo structureel kinderen in beeld mag brengen voor een doel en dat is een inkomen vergaren.
Echt ze doet net als of ze heel weeshuis moet runnen. Wat onwijs overdreven allemaal. Ze moet stoppen met dutjes doen. Bespaard zeeën van tijd
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.