Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren

reclames voor de zomervakantie. Hou op, ik weet nog niet eens wat ik volgende maand ga doen, laat staan in de zomer. 

Nikki1973 schreef op 02-01-2026 om 12:44:

reclames voor de zomervakantie. Hou op, ik weet nog niet eens wat ik volgende maand ga doen, laat staan in de zomer.

Vind ik ook heel irritant. En ook dat de dochter van Leo van Alkemade nog altijd daar heb ik zin in zegt. Ze is inmiddels 9 jaar. Beetje te oud om dat nog te zeggen. Verder vind ik wel een heel leuk kind hoor.

Nikki1973 schreef op 02-01-2026 om 12:44:

Ja, het is weer het begin van het jaar, als dit soort reclames ons om de oren vliegen. Maar de meeste kan ik wel verdragen. Alleen die ene van de vakantie discounter waar hier al eerder over is gesproken maakt mij elke keer weer woest. Dat gaat niet over leuke vakanties maar over valse egoïstische bedriegers. 

Monus schreef op 03-01-2026 om 15:08:

[..]

Ja, het is weer het begin van het jaar, als dit soort reclames ons om de oren vliegen. Maar de meeste kan ik wel verdragen. Alleen die ene van de vakantie discounter waar hier al eerder over is gesproken maakt mij elke keer weer woest. Dat gaat niet over leuke vakanties maar over valse egoïstische bedriegers.

Die is extra stom inderdaad.

tja vakantiebeurs in aantocht he.
Ik vind die Trivago trouwens stom. Alsof je bij vreemden aan een tafeltje gaat zitten en dan meteen over de prijs van de kamer begint

nlies schreef op 04-01-2026 om 14:24:

tja vakantiebeurs in aantocht he.
Ik vind die Trivago trouwens stom. Alsof je bij vreemden aan een tafeltje gaat zitten en dan meteen over de prijs van de kamer begint

Inderdaad vreselijk dit. Vooral de manier waarop die arrogante gozer zegt: "He didn't check Trivago".

Lenor vind ik ook erg trouwens. man die gaat daten na een tijd vrijgezel geweest te zijn, en zijn date ruikt onmiddellijk dat hij zijn kleren te lang in de wasmand heeft laten liggen. Man terug naar huis voor het goede wasmiddel, en ze leefden nog lang en gelukkig

nlies schreef op 04-01-2026 om 23:54:

Lenor vind ik ook erg trouwens. man die gaat daten na een tijd vrijgezel geweest te zijn, en zijn date ruikt onmiddellijk dat hij zijn kleren te lang in de wasmand heeft laten liggen. Man terug naar huis voor het goede wasmiddel, en ze leefden nog lang en gelukkig

Hee, die ken ik niet. Ik erger me wel altijd vreselijk aan een andere reclame van Lenor. Hier ligt een stel mensen te zuchten, kreunen en te gillen dat hun lakens zo ongelofelijk fris zijn geworden dankzij Lenor. Vooral zo’n vrouw die bijn hysterisch gilt: JA, MAAR ECHTTTT!!! Die is het ergste van allemaal. 

Thora schreef op 02-01-2026 om 12:57:

[..]

Vind ik ook heel irritant. En ook dat de dochter van Leo van Alkemade nog altijd daar heb ik zin in zegt. Ze is inmiddels 9 jaar. Beetje te oud om dat nog te zeggen. Verder vind ik wel een heel leuk kind hoor.

Ik vind alle reclames (die ik heb gezien) van Leo van Alkemade met zijn dochter erg leuk. Echt. Ik vind het een fijnere vader (in die reclames) dan acteur of cabaretier. Ik wist trouwens niet dat hij samen met zijn knappe echtgenote vier mooie kinderen heeft, drie zoons, en de dochter is het jongste. Wat een leuk gezin.

Nog n paar:
Die over beleggen: I wish, I wish i wish tot in het oneindige
en die van een of ander proteïnedrankje (denk ik)
Als je uit bed komt moet je al stralen, op je werk jezelf steeds weer verbeteren en dan thuis ook weer eens het beste van jezelf laten zien. Ik denk dan : Mens jij hebt dat drankje niet nodig, je moet aan de kalmeringsmiddelen

Wat ik een rare reclame vind is die van die twee glazenwassers, bungelend voor de vensters van een wolkenkrabber, met een bus Pringles in de handen die ze aan elkaar doorgeven. En het kantoorpersoneel kijkt er naar. Alsof er één iemand chips gaat eten bij het ramen wassen.

En een leuke reclame vind ik die van 'Even independeren", van die grote hoge auto, (landrover?), die net op tijd niet geraakt werd aan de zijkant. Wat ik daar leuk aan vind is de stoere blonde dame die dan kauwgum-kauwend uit het raampje hangt, kijkt naar de chauffeur van de andere auto, en dan met duim en wijsvinger het gebaar maakt van 'het scheelde maar een centimeter'. 

Fleurtje_5 schreef op 06-01-2026 om 14:24:

Wat ik daar leuk aan vind is de stoere blonde dame die dan kauwgum-kauwend uit het raampje hangt, kijkt naar de chauffeur van de andere auto, en dan met duim en wijsvinger het gebaar maakt van 'het scheelde maar een centimeter'.

Ik vatte dit op als 'de lengte van een bepaald mannelijk lichaamsdeel'.

Jacob Derwig, zo'n sublieme acteur in zo'n flutreclame. Die man timmert zo aan de weg, is getrouwd met een gevierd scenariste/actrice. Dan heb je dit soort ongein  toch niet nodig om de schoorsteen te laten roken?

En die huilreclames  van Dierenlot en  Beer Boliek, waarmee geen eind  aan komt. Dat  Wat doen zij wat de Dierenbescherming nalaat?  Goedgelovige dierenliefhebbers geld uit de zak kloppen. In ieder geval hebben ze een hele lange strijkstok.  

kenfan schreef op 07-01-2026 om 14:34:

Jacob Derwig, zo'n sublieme acteur in zo'n flutreclame. Die man timmert zo aan de weg, is getrouwd met een gevierd scenariste/actrice. Dan heb je dit soort ongein toch niet nodig om de schoorsteen te laten roken?

En die huilreclames van Dierenlot en Beer Boliek, waarmee geen eind aan komt. Dat Wat doen zij wat de Dierenbescherming nalaat? Goedgelovige dierenliefhebbers geld uit de zak kloppen. In ieder geval hebben ze een hele lange strijkstok.

Heb je van die strijkstok een bron?

MartinJ schreef op 06-01-2026 om 20:01:

[..]

Ik vatte dit op als 'de lengte van een bepaald mannelijk lichaamsdeel'.

Ik ook 

en ik vind het hele idiote reclame. Maar misschien is dat dan de schuld van mijn 'dirty mind'. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.