Media en cultuur
WandaVision
23-07-2021 om 01:13
Irritante reclames waardoor je een baksteen door de buis wil slingeren
Ik ben vandaag aartslui en zit iets teveel tv te kijken. En nu is er een nieuwe reclame van Apple waar zo'n irritant muziekje onder zit. UUUURGH
Verder vind ik de huidige Hello Fresh heel shitty want de stem in die reclame klinkt heel schel en hard.
En die van Oral B dat de tandarts naar huis rijdt om haar tanden te poetsen vind ik ook echt compleet niet te snappen.
Van welke reclames krijgen jullie acute jeuk, moordneigingen of raak je lichtelijk geirriteerd?
LazyCat
07-01-2026 om 16:01
Fleurtje_5 schreef op 06-01-2026 om 14:24:
Wat ik een rare reclame vind is die van die twee glazenwassers, bungelend voor de vensters van een wolkenkrabber, met een bus Pringles in de handen die ze aan elkaar doorgeven. En het kantoorpersoneel kijkt er naar. Alsof er één iemand chips gaat eten bij het ramen wassen.
En een leuke reclame vind ik die van 'Even independeren", van die grote hoge auto, (landrover?), die net op tijd niet geraakt werd aan de zijkant. Wat ik daar leuk aan vind is de stoere blonde dame die dan kauwgum-kauwend uit het raampje hangt, kijkt naar de chauffeur van de andere auto, en dan met duim en wijsvinger het gebaar maakt van 'het scheelde maar een centimeter'.
Ik vind haar niet stoer, maar ongelooflijk ordinair en de reclame is echt stom.
Herfstappeltaart
07-01-2026 om 16:18
LazyCat schreef op 07-01-2026 om 16:01:
[..]
Nou inderdaad....
Fleurtje_5
07-01-2026 om 16:38
LazyCat schreef op 07-01-2026 om 16:01:
[..]
En dat mag jij vinden.
Dat zo'n stoere (jij noemt het ordinair) kauwgum-kauwende dame dan dat kleine gebaar maakt met twee vingers, een klein gebaar wat wel heel veel zegt, zonder te roeptoeteren, vind ik grappig. Omdat dames die niet ordinair ogen, en chic gekleed gaan, kunnen dan weer wel ordinair roeptoeteren.
kenfan
07-01-2026 om 18:21
Herfstappeltaart schreef op 07-01-2026 om 14:37:
[..]
Heb je van die strijkstok een bron?
Ik heb mijn bedenkingen weggehaald, wat ik op de bank opper hoeft niet perse op een openbaar forum. Daar hebben andere forummers dan weer gelijk in. Mag ik wel blijven zeggen dat ik die reclame echt bloedirritant vind. Voordeel van die lengte is wel weer dat je een bakkie koffie kunt zetten. Of een plasje plegen.
Herfstappeltaart
07-01-2026 om 18:24
kenfan schreef op 07-01-2026 om 18:21:
[..]
Ik heb er niet uitvoerig onderzoek naar gedaan hoor. Wel even op trustpilot gekeken. Daar worden naast alle kritiek op de reclames, ook wat bedragen genoemd die de bestuurders verdienen. En mensen klagen dat stoppen met doneren heel moeizaam gaat.
DIe reclame roept bij mee veel vragen op.Zelfs al ga je er vanuit dat ideeele stichtingen tegen een gunstig tarief zendtijd in kunnen kopen,dan nog is de lengte opmerkelijk. Verder investeren ze er niet in, want hij wordt niet geactualiseerd. De traditionele Dierenbescherming adverteert haast nooit. Wat voegt Dierenlot toe? Dierenartsenpraktijken zijn opgekocht door private equity, gaan die echt een gehavende duif oplappen of verlossen ze het beestje alsnog snel uit zijn lijden met een enkele draai?
Mijn beredeneerde gok is dat er achter Dierenlot en Beer Boliek een stel goochemerds zitten die een goed doel hebben bedacht , waarmee ze met aansprekende beelden geld kunnen genereren bij een bepaalde doelgroep. Je trommelt wat vrijwilligers op voor het eigenlijke werk. Als bestuurder kun je je dan zelf legitiem een leuk salaris toekennen. Dat is geen pure zwendel, anders hadden ze ook geen anbi-status. Een grijs gebied is het wel.
Onze dierenambulance (die hier rondrijdt bedoel ik) krijgt er ook geld van. Ik hoop dat je geen gelijk hebt in dit geval. Ik ben geen donateur, want daar begin ik bij geen enkel goed doel aan, maar ik geef wel regelmatig een bedrag.
majorette2005
07-01-2026 om 18:28
kenfan schreef op 07-01-2026 om 14:34:
Jacob Derwig, zo'n sublieme acteur in zo'n flutreclame. Die man timmert zo aan de weg, is getrouwd met een gevierd scenariste/actrice. Dan heb je dit soort ongein toch niet nodig om de schoorsteen te laten roken?
En die huilreclames van Dierenlot en Beer Boliek, waarmee geen eind aan komt. Dat Wat doen zij wat de Dierenbescherming nalaat? Goedgelovige dierenliefhebbers geld uit de zak kloppen. In ieder geval hebben ze een hele lange strijkstok.
Dierenlot helpt een aantal grote opvanglocaties met voeding , hulpmiddelen en geld. Ze verdubbelen bijv. de donaties van een kattenopvang met bijna 400 katten in Gouderak die op vrijwilligers drijft.
LazyCat
07-01-2026 om 18:30
Fleurtje_5 schreef op 07-01-2026 om 16:38:
[..]
En dat mag jij vinden.
Dat zo'n stoere (jij noemt het ordinair) kauwgum-kauwende dame dan dat kleine gebaar maakt met twee vingers, een klein gebaar wat wel heel veel zegt, zonder te roeptoeteren, vind ik grappig. Omdat dames die niet ordinair ogen, en chic gekleed gaan, kunnen dan weer wel ordinair roeptoeteren.
Huh, wat zeg jij nou weer allemaal? Ik denk dus dat ze ordinair bedoelt is door de reclamemakers en dat dat dus goed gelukt is in mijn ogen.
majorette2005
07-01-2026 om 18:32
kenfan schreef op 07-01-2026 om 18:21:
[..]
Ik heb er niet uitvoerig onderzoek naar gedaan hoor. Wel even op trustpilot gekeken. Daar worden naast alle kritiek op de reclames, ook wat bedragen genoemd die de bestuurders verdienen. En mensen klagen dat stoppen met doneren heel moeizaam gaat.
DIe reclame roept bij mee veel vragen op.Zelfs al ga je er vanuit dat ideeele stichtingen tegen een gunstig tarief zendtijd in kunnen kopen,dan nog is de lengte opmerkelijk. Verder investeren ze er niet in, want hij wordt niet geactualiseerd. De traditionele Dierenbescherming adverteert haast nooit. Wat voegt Dierenlot toe? Dierenartsenpraktijken zijn opgekocht door private equity, gaan die echt een gehavende duif oplappen of verlossen ze het beestje alsnog snel uit zijn lijden met een enkele draai?
Mijn beredeneerde gok is dat er achter Dierenlot en Beer Boliek een stel goochemerds zitten die een goed doel hebben bedacht , waarmee ze met aansprekende beelden geld kunnen genereren bij een bepaalde doelgroep. Je trommelt wat vrijwilligers op voor het eigenlijke werk. Als bestuurder kun je je dan zelf legitiem een leuk salaris toekennen. Dat is geen pure zwendel, anders hadden ze ook geen anbi-status. Een grijs gebied is het wel.
Misschien eerst beter onderzoeken voor je dit soort onzin roept over oa Dierenlot.
Herfstappeltaart
07-01-2026 om 18:34
LazyCat schreef op 07-01-2026 om 18:30:
[..]
Huh, wat zeg jij nou weer allemaal? Ik denk dus dat ze ordinair bedoelt is door de reclamemakers en dat dat dus goed gelukt is in mijn ogen.
Dat denk ik ook.
Zorroo
07-01-2026 om 19:23
Herfstappeltaart schreef op 07-01-2026 om 18:24:
[..]
Onze dierenambulance (die hier rondrijdt bedoel ik) krijgt er ook geld van. Ik hoop dat je geen gelijk hebt in dit geval. Ik ben geen donateur, want daar begin ik bij geen enkel goed doel aan, maar ik geef wel regelmatig een bedrag.
Dierenlot is een financieel ondersteuningsfonds dat andere dierenhulporganisaties geld verstrekt om hun werk te kunnen doen. Ze hebben dus zelf geen dierenopvangcentra of dierenambulances, puur een fonds. Ik heb in mijn werk zijdelings te maken met de wereld van de dierenwelzijninstanties en DL doet prima werk voor zo ver ik heb vernomen. Er is geen enkele reden om ze te wantrouwen.
Fleurtje_5
07-01-2026 om 19:43
LazyCat schreef op 07-01-2026 om 18:30:
[..]
Dat bedoel ik ook. Dat was ook de bedoeling van de reclamemakers. Alleen noem ik het niet ordinair maar stoer.
Herfstappeltaart
08-01-2026 om 13:26
Zorroo schreef op 07-01-2026 om 19:23:
[..]
Dierenlot is een financieel ondersteuningsfonds dat andere dierenhulporganisaties geld verstrekt om hun werk te kunnen doen. Ze hebben dus zelf geen dierenopvangcentra of dierenambulances, puur een fonds. Ik heb in mijn werk zijdelings te maken met de wereld van de dierenwelzijninstanties en DL doet prima werk voor zo ver ik heb vernomen. Er is geen enkele reden om ze te wantrouwen.
Dat is fijn om te lezen. Dankjewel!
Grindelwald
08-01-2026 om 17:17
Die reclame van een vaatwastablet. De verliezer moet over straat. Naakt. Stom gedoe.
Fleurtje_5
08-01-2026 om 19:07
Grindelwald schreef op 08-01-2026 om 17:17:
Die reclame van een vaatwastablet. De verliezer moet over straat. Naakt. Stom gedoe.
Die reclame vind ik ook zo dom.
Monus
08-01-2026 om 21:50
Fleurtje_5 schreef op 08-01-2026 om 19:07:
[..]
Die reclame vind ik ook zo dom.
Ja, en bovendien is deze reclame nu al twee a drie jaar te zien. Er is niets grappigs aan, en het wordt hoog tijd voor een nieuwe, minder flauwe reclame.