Media en cultuur
Poezenmeisje
24-07-2026 om 00:05
Welke film blijft jou altijd bij?
Voor mij:
"Lieve Celine" met Esmée van Kampen. Met name het stukje met de sporttas...
Kiiroitori
24-07-2026 om 22:59
Poezenmeisje schreef op 24-07-2026 om 19:15:
[..]
Ben jij mijn onbekende tweelingzus?
Ik heb laatst The Champ weer gekeken. Ik vond het nu een slap verhaaltje, maar het einde blijft zielig. 😪
Het verhaal zelf kan ik me niet eens echt herinneren, ik was een jaar of 12 denk ik.
Ben benieuwd of ik het nu nog steeds niet droog kan houden. (Tijd om google te raadplegen waar ik het kan kijken)
BlairW
25-07-2026 om 06:34
Titanic uiteraard! Weet nog goed dat die in de bios kwam en we er vrijwel meteen heen gingen. Prachtige film, zo mooi hoe ze dat schip van buiten zowat helemaal hebben nagemaakt om hem daarna weer te laten zinken. De muziek, de acteerprestaties, het verhaal…tja, blijft echt 1 van mijn favoriete films. We wilden hem graag nog een keer zien in de bios, dus vrij snel daarna nog een keer gegaan want straks draait hij niet meer. Film heeft uiteindelijk zo’n 8 maanden in de bios gedraaid 😁
Basketball diaries, ook met Leonardo. Wat speelt hij daarin een ontzettend goede rol. Helaas is deze film echt nergens meer te bekijken en dvd’s zijn ook niet te vinden (of in ieder geval niet met Nederlandse ondertitels). Mijn broer heeft hem volgens mij ooit voor me op dvd gebrand, maar die kan ik niet meer vinden
What’s eating Gilbert Grape, nog zo’n parel van Leonardo. En nee, ik ben niet speciaal fan van hem. Maar wat is het toch een fantastisch acteur. Hij speelt hier een geestelijk gehandicapte jongen en doet dat met zoveel overtuiging dat mensen op de set zich afvroegen of hij echt zo was. Geweldige acteerprestatie neergezet in deze film. Zou hem graag nog een keer kijken, maar ook deze staat nergens op de streamingdiensten helaas.
Broodjebrie
25-07-2026 om 07:53
BlairW schreef op 25-07-2026 om 06:34:
Titanic uiteraard! Weet nog goed dat die in de bios kwam en we er vrijwel meteen heen gingen. Prachtige film, zo mooi hoe ze dat schip van buiten zowat helemaal hebben nagemaakt om hem daarna weer te laten zinken. De muziek, de acteerprestaties, het verhaal…tja, blijft echt 1 van mijn favoriete films. We wilden hem graag nog een keer zien in de bios, dus vrij snel daarna nog een keer gegaan want straks draait hij niet meer. Film heeft uiteindelijk zo’n 8 maanden in de bios gedraaid 😁
Basketball diaries, ook met Leonardo. Wat speelt hij daarin een ontzettend goede rol. Helaas is deze film echt nergens meer te bekijken en dvd’s zijn ook niet te vinden (of in ieder geval niet met Nederlandse ondertitels). Mijn broer heeft hem volgens mij ooit voor me op dvd gebrand, maar die kan ik niet meer vinden![]()
What’s eating Gilbert Grape, nog zo’n parel van Leonardo. En nee, ik ben niet speciaal fan van hem. Maar wat is het toch een fantastisch acteur. Hij speelt hier een geestelijk gehandicapte jongen en doet dat met zoveel overtuiging dat mensen op de set zich afvroegen of hij echt zo was. Geweldige acteerprestatie neergezet in deze film. Zou hem graag nog een keer kijken, maar ook deze staat nergens op de streamingdiensten helaas.
Ooh ja gilbert grape!! ♥️
Jujubee
25-07-2026 om 09:11
The Green Mile. Ik blijf janken op het eind.
De openingsscène uit Saving Private Ryan (en ook de rest van de film).
Alle Lord of the Rings films.
Independence Day en dan vooral de speech van de president op het eind.
The Last Samurai. Prachtige film. Je hoort er zelden iemand over.
Hacksaw Ridge. Ik kan niet bevatten hoe dapper iemand kan zijn.
En daaropvolgend: Unbroken, over het verhaal van Louis Zamperini, die in de Tweede Wereldoorlog verloren raakte op zee en daarna "gered" werd door de Japanners en in een krijgsgevangenenkamp terechtkwam. Na die film (en het geweldige boek) zeur ik nooit meer over kleine dingen in mijn leven. Wat had die man een wilskracht om te overleven. Ik heb zelden zo'n verhaal gehoord en het boek bijna met open mond zitten lezen. Geweldig geacteerd ook door Jack O'Connell. Een van mijn favoriete jongere acteurs.
Citroengraag
25-07-2026 om 09:13
La vita est bella, Chocolat, Flow, city of angels, Lord of the rings, the reader.
Rogue
25-07-2026 om 21:58
MMcGonagall schreef op 24-07-2026 om 21:36:
Alles van Quentin Tarantino, in negatieve zin. Wat een rare films maakt die man! Verder Brimstone omdat dat zo’n gruwelijk nare film was.
Mijn favoriete films zijn The Breakfast Club, jeugdsentiment, en The Truman Show omdat ik dat zo’n bijzonder thema vond, family influencers avant la lettre.
Tarentino films zijn overdreven gewelddadig, al kon ik once upon a time in hollywood wel waarderen, vooral het einde.. wou stiekem dat het echt zo was gegaan
Sixth sense, is me altijd bij gebleven vanwege de enorme plot wist al vond ik hem de eerste keer doodeng.
Intouchables is een van mijn lievelings films, film zit zoo mooi in elkaar
Coco altijd tranen met tuiten aan het eind
whats love got to do with it (bio van Tina Turner) was nog best jong toen ik deze film voor het eerst zag en weet nog dat mijn moeder zei; laat je nooit zo behandelen door een man.
Boyz in the hood, prachtige coming of age film over een jonge afro-amerikaanse jongen die zijn weg probeert te vinden in het leven.
Poezenmeisje
25-07-2026 om 22:58
Intouchables is schitterend.
Omar Sy is één van mijn favoriete acteurs. "Monsieur Chocolat" is ook een indrukwekkende film.
Bij "Lupin" legde mijn zoon zijn telefoon opzij en ging gebiologeerd de Franse televisieserie kijken. 😉
kenfan
26-07-2026 om 02:07
Ach ja, de Sixth Sense. Jongste twee zaten hem op tv te kijken, oudste zoon stapt binnen, werpt een blik op de tv en flapt de clou eruit; Oh, dat is die film waarin hij....
Fateless, een film over een Hongaarse film over een vijftienjarige jongen die in Auschwitz komt,en sprekend op diezelfde oudste zoon leek, die toevallig net zijn haar had laten stiekelen en ook die leeftijd had. Dat kwam daarom extra hard binnen.
MMcGonagall
26-07-2026 om 09:16
Ik heb The Sixth Sense maar één keer gezien en ben altijd nog van plan nog een keer te kijken om te zien of ik het dan wél zie.
BlairW
26-07-2026 om 09:26
Ik heb afgelopen week voor het eerst Dirty dancing helemaal gezien 🙈 had wel stukjes gezien, maar nog nooit die hele film aandachtig gekeken 😁 best een leuke film overigens!
Muurbloem1985
26-07-2026 om 21:19
MMcGonagall schreef op 26-07-2026 om 09:16:
Ik heb The Sixth Sense maar één keer gezien en ben altijd nog van plan nog een keer te kijken om te zien of ik het dan wél zie.
Ik denk nog altijd aan die scene met het meisje onder het bed brrr
Smulkruimel
26-07-2026 om 21:51
Zoveel goede films die me bij blijven en die ik meerdere keren kijk. Maar Legends of the fall spingt eruit voor mij.
Groentetuin
26-07-2026 om 22:20
ik zag op (zondags?)school (zal ergens rond 1965 zijn geweest ) een film die zich afspeelde in de hemel
Geen idee waarover hij ging maar er waren allemaal wolken waarop groepjes mensen zaten te praten of engelen harp zaten te spelen
Ik heb nog steeds dat als ik van die mooie fluffy wolken zie dat ik aan die film moet denken