Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Israel nieuwe oorlog

Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers

en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden. 

Daglichtlamp schreef op 21-02-2025 om 13:02:

Het is verschrikkelijk dat deze kinderen vermoord zijn door Hamas, of gedood zijn door daden van Hamas. Hoe dan ook Hamas is verantwoordelijk.
Maar je kunt niet 2 miljoen inwoners van de Gazastrook daarvoor verantwoordelijk houden. Het merendeel van die 2 miljoen heeft helemaal geen energie of mogelijkheden om feest te vieren.
Er is ook weinig om feest te vieren.

Ik zie eigenlijk ook niet in wat Hamas ermee te winnen zou hebben om opzettelijk het verkeerde lichaam terug te geven.

Puur sadisme en leedvermaak.   

Zelfs op soc.media hier in Nederland wordt erom gelachen, en dat zijn niet eens palestijnen, wel een bepaalde strooming dat dan weer wel.

Duiding van de show...

https://opiniez.com/2025/02/21/het-demonische-theater-van-hamas/maaikevancharante/

...
In Gaza liggen de prioriteiten anders dan in beschaafde landen. Alle aandacht gaat naar het plegen van terreur en het bedrijven van propaganda. Achter de gelikte shows van Hamas gaat totale onverschilligheid voor de eigen bevolking schuil, en dus ook slordigheid bij het identificeren van lichamen. Bovendien is Hamas niet de enige terreurgroep. Shiri, Ariel en Kfir waren in handen van een andere groep, de Mujahideen brigades.
...

En ja, de kinderen van Gaza zijn slachtoffers van de giftige cultuur waarin ze opgroeien. Maar het goedpraten van deze giftige cultuur is een doodvonnis voor die kinderen. Eerst de dood van de ziel door de aanbidding van het martelaarschap, en uiteindelijk maar al te vaak de dood van het lichaam door een zelfmoordaanslag of door de zelfverdediging van Israël.

...

Daglichtlamp schreef op 21-02-2025 om 13:02:

Het is verschrikkelijk dat deze kinderen vermoord zijn door Hamas, of gedood zijn door daden van Hamas. Hoe dan ook Hamas is verantwoordelijk.
Maar je kunt niet 2 miljoen inwoners van de Gazastrook daarvoor verantwoordelijk houden. Het merendeel van die 2 miljoen heeft helemaal geen energie of mogelijkheden om feest te vieren.
Er is ook weinig om feest te vieren.

Ik zie eigenlijk ook niet in wat Hamas ermee te winnen zou hebben om opzettelijk het verkeerde lichaam terug te geven.

Ik vond die duizenden gazanen die aan het genieten waren van de show er toch behoorlijk doorvoed uit zien. Telefoontje in de hand, want stel je voor dat je geen foto’s hebt.
De baby en het kleine kindje is trouwens gewurgd. 

Koko67 schreef op 21-02-2025 om 17:10:

[..]

Ik vond die duizenden gazanen die aan het genieten waren van de show er toch behoorlijk doorvoed uit zien. Telefoontje in de hand, want stel je voor dat je geen foto’s hebt.
De baby en het kleine kindje is trouwens gewurgd.

Gewurgd en hun kleine lichamen zijn vervolgens verminkt om dood door een bombardement te simuleren. 

Het blijft bijzonder om te lezen hoe mensen zich in een miljoen bochten wringen om te kunnen zeggen dat die Gazanen ook zielig zijn.
Er is geen een Jood die kinderen gewurgd heeft en daarna hun lijkjes gemolesteerd heeft. 
Het zijn Gazanen die meisjes verkracht en vermoord hebben, het zijn Gazanen die vrouwen en mannen gevangen hebben gezet. Het zijn Gazanen die mensen in gevangenschap hebben laten verhongeren.

Koko67 schreef op 21-02-2025 om 18:25:

Het blijft bijzonder om te lezen hoe mensen zich in een miljoen bochten wringen om te kunnen zeggen dat die Gazanen ook zielig zijn.
Er is geen een Jood die kinderen gewurgd heeft en daarna hun lijkjes gemolesteerd heeft.
Het zijn Gazanen die meisjes verkracht en vermoord hebben, het zijn Gazanen die vrouwen en mannen gevangen hebben gezet. Het zijn Gazanen die mensen in gevangenschap hebben laten verhongeren.

Voor de zoveelste keer: het gaat om het wegzetten van een hele groep, alle Gazanen zijn wreed en deugen niet. Ja, tegen die stelling blijf ik ageren, net zoals dat Israël geen enkele blaam treft, die  zwartwitte stellingname. Daar gaat het mij iig om.

felija schreef op 21-02-2025 om 18:31:

[..]

Voor de zoveelste keer: het gaat om het wegzetten van een hele groep, alle Gazanen zijn wreed en deugen niet. Ja, tegen die stelling blijf ik ageren, net zoals dat Israël geen enkele blaam treft, die zwartwitte stellingname. Daar gaat het mij iig om.

Eens.

Daar gaat het mij ook om.

En 2000 Gazanen op beeld bij die walgelijke ceremonie zijn er 2000 teveel dat vind ik ook. Maar het is bij lange na niet de meerderheid.

absor

absor

21-02-2025 om 18:41 Topicstarter

felija schreef op 21-02-2025 om 18:31:

[..]

Voor de zoveelste keer: het gaat om het wegzetten van een hele groep, alle Gazanen zijn wreed en deugen niet. Ja, tegen die stelling blijf ik ageren, net zoals dat Israël geen enkele blaam treft, die zwartwitte stellingname. Daar gaat het mij iig om.

Als amerika en rusland geen stelling hadden genomen dat duitsland fout was, want er zijn heel veel onschuldige duitsers, dan waren we nu duits geweest   

Natuurlijk waren er in  40-45 heel veel onschuldige duitsers.   Net als er heel veel onschuldige russen nu zijn en er heel veel onschuldige noord koreanen zijn.    Natuurlijk zijn er heel veel onschuldige gazanen.  Maar boven water staat dat er in gaza op dit moment een terroristische organisatie de boel leidt en die is uit op vernietiging.  En die organisatie heeft heel veel leden

absor schreef op 21-02-2025 om 18:41:

[..]

Als amerika en rusland geen stelling hadden genomen dat duitsland fout was, want er zijn heel veel onschuldige duitsers, dan waren we nu duits geweest

Natuurlijk waren er in 40-45 heel veel onschuldige duitsers. Net als er heel veel onschuldige russen nu zijn en er heel veel onschuldige noord koreanen zijn. Natuurlijk zijn er heel veel onschuldige gazanen. Maar boven water staat dat er in gaza op dit moment een terroristische organisatie de boel leidt en die is uit op vernietiging. En die organisatie heeft heel veel leden

Dan neem je stelling in tegen een regering/leiders van een land/volk. Dat is wat anders dan zeggen "alle Gazanen" net zoals dus "alle Duitsers" destijds. 

Het gaat hier om Hamas, een terroristische organisatie welke bestreden miet worden en liefst geheel ontmanteld. Niet de Gazanen of de Palestijnen. 

Malibu2 schreef op 21-02-2025 om 18:11:

[..]

Gewurgd en hun kleine lichamen zijn vervolgens verminkt om dood door een bombardement te simuleren.

Als ze toch omgekomen zijn door een bombardement zal Israël dat nooit toegeven, ik vertrouw beide strijdende partijen daar niet.

Daglichtlamp schreef op 21-02-2025 om 18:51:

[..]

Als ze toch omgekomen zijn door een bombardement zal Israël dat nooit toegeven, ik vertrouw beide strijdende partijen daar niet.

Nou ja de bevindingen daarvan zijn doorgestuurd naar andere landen/partijen, dus lijkt mij dat dit wel juist is. 

En daar zou ik ook niet van staan te kijken eerlijk gezegd. Hamas staat nou ook niet bekend om zijn menselijke natuur. 

Ald je dat stuk van Maaike van Charante leest, dan gaat het helemaal niet 'alleen maar om Hamas'. Allerlei groeperingen waren daar, en ook vrijgelaten terroristische gevangenen kwamen meedoen met het feestje...

De verschillende terroristische groeperingen kun je blijkbaar uit elkaar houden met gekleurde hoofdbandjes, alsof het om voetbalclubs gaat.

Miraval schreef op 21-02-2025 om 18:37:

[..]

Eens.

Daar gaat het mij ook om.

En 2000 Gazanen op beeld bij die walgelijke ceremonie zijn er 2000 teveel dat vind ik ook. Maar het is bij lange na niet de meerderheid.

Hoeveel hadden er bij willen zijn als ze de kans of mogelijkheid hadden gehad?

In WOII waren er Duitsers die de Joden hielpen, die Joden hebben gered. Maar een heel grote groep deed niets. Misschien waren ze het eens met de nazi-ideologie, misschien niet. Wie zal het zeggen? Zij waren niet direct schuldig aan de dood van miljoenen maar hebben het door hun zwijgen wel mogelijk gemaakt en in stand gehouden. Zijn ze dan onschuldig? 

Daglichtlamp schreef op 21-02-2025 om 18:51:

[..]

Ik weet zeker dat Israël de foto's/video's zou willen doorzetten naar collega's in de hele wereld als daarom wordt verzocht. 

Gebroken luchtpijpringetjes ontstaan niet door een bombardement.

absor schreef op 21-02-2025 om 18:41:

[..]

Natuurlijk waren er in 40-45 heel veel onschuldige duitsers. Net als er heel veel onschuldige russen nu zijn en er heel veel onschuldige noord koreanen zijn. Natuurlijk zijn er heel veel onschuldige gazanen. Maar boven water staat dat er in gaza op dit moment een terroristische organisatie de boel leidt en die is uit op vernietiging. En die organisatie heeft heel veel leden

Zo is het precies. Die onschuldige Gazanen mogen er niet zijn van sommigen hier. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.