Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Muurbloem1985
14-03-2025 om 18:56
Ben bang dat het voor die mensen nooit goed genoeg is, die gaan door met treiteren, mensen lastig vallen tot ze niet meer kunnen. Het komt ook omdat mensen die eenzijdigheid van Cest Mocro en ook de NOS over dit onderwerp als zoete koek innemen, het is populair om Pro Palestijnen te zijn.
Daglichtlamp
14-03-2025 om 19:48
Nighttripper schreef op 14-03-2025 om 18:07:
Je vraagt je af wanneer 'genoeg ook echt genoeg is' in dit land? Het oproepen tot onthoofden van Israelische studenten.
Nee dat kan juist niet hier, daar wordt je voor gearresteerd en berecht. Gelukkig maar.
Muurbloem1985
14-03-2025 om 19:55
Daglichtlamp schreef op 14-03-2025 om 19:48:
[..]
Nee dat kan juist niet hier, daar wordt je voor gearresteerd en berecht. Gelukkig maar.
Nou blijkbaar wel want er wordt niks aan gedaan
Koko67
14-03-2025 om 20:49
Daglichtlamp schreef op 14-03-2025 om 19:48:
[..]
Wel hoor, dat is al een hele tijd geen enkel probleem in Nederland. Als je maar met een palestinadoek lopt te schreeuwen. Nu ook de universiteit van Amsterdam zwicht voor die schreeuwers staat niks ze meer in de weg.
Daglichtlamp
14-03-2025 om 20:56
Ik kan hier wel jurisprudentie plaatsen om te laten zien dat antisemitisme in Nederland daadwerkelijk bestraft wordt, maar ik denk dat het weinig zin heeft.
majorette2005
14-03-2025 om 22:56
Daglichtlamp schreef op 14-03-2025 om 20:56:
Ik kan hier wel jurisprudentie plaatsen om te laten zien dat antisemitisme in Nederland daadwerkelijk bestraft wordt, maar ik denk dat het weinig zin heeft.
Is dit tuig dan inmiddels opgepakt?
Pro-Palestijnse sprekers roepen op tot geweld: ‘Israëlische studenten moeten onthoofd worden’ 17:15Video
Deze week werden twee pro-Israël lezingen op de universiteit verstoord door pro-Palestijnse activisten. Spreker Rawan Osman werd geïntimideerd en lastiggevallen. Joodse studenten voelen zich onveilig. Milos, een student die bij de lezing aanwezig was, deelt bij Nieuws van de dag zijn ervaring.
Zilver_gray
15-03-2025 om 12:46
'VS en Israël polsten Oost-Afrikaanse landen over Gazaplan Trump'
De VS en Israël hebben drie Oost-Afrikaanse landen benaderd met de vraag of ze Palestijnen uit Gazastrook willen 'herhuisvesten'. Dat schrijft het Amerikaanse persbureau AP op basis van gesprekken met anonieme bronnen in Israël en de VS. Vertegenwoordigers van deze landen zouden contact hebben opgenomen met de regeringen van Sudan, Somalië en het niet internationaal erkende Somaliland.
Het initiatief toont volgens AP dat Israël en de VS het plan willen doorzetten om de ongeveer 2 miljoen Palestijnen uit Gaza te verwijderen en ergens anders onder te brengen. De VS zou Gaza dan kunnen ombouwen tot de "Riviera van het Midden-Oosten".
In het oorspronkelijke plan van president Trump werd gedacht aan het verplaatsten van de Palestijnen naar Arabische landen als Jordanië en Egypte. De Israëlische premier Netanyahu was er blij mee, maar de Arabische landen hebben het idee eensgezind en resoluut van de hand gewezen. Bij de presentatie van zijn plan zei Trump ook dat de Palestijnen in "mooie huizen" in een "prachtig gebied" zouden komen te wonen. Sudan, Somalië en Somaliland zijn arm en onveilig door oorlog en geweld.
Volgens AP wijst ook Sudan de komst van Palestijnen van de hand. Bronnen van AP in Somalië en Somaliland zeiden niet bekend te zijn met gesprekken daarover.
De Amerikaanse bronnen van AP zeggen dat de Oost-Afrikaanse landen vorige maand zijn benaderd en dat Israël het voortouw heeft. De Amerikaanse en Israëlische regering gingen niet in op vragen van AP. De Israëlische minister van Financiën Smotrich zei deze week wel dat Israël op zoek is naar landen die Palestijnen willen opnemen.
Misschien zeg ik wel heel iets geks hoor, maar waarom worden de Palestijnen hier zelf niet bij betrokken? Is hen gevraagd wat zij graag willen? Men praat over ze ipv met ze alsof het stel kleine kinderen betreft die niet in staat zijn zelf na te denken. Ik vind het beschamend.
Poezenmeisje
15-03-2025 om 14:19
Muurbloem1985 schreef op 15-03-2025 om 11:44:
Wat een dappere dame:
De Libanees-Syrische Rawan Osman kan op universiteiten niet spreken, maar wel in onze uitzending
Die universiteiten van Nijmegen en Maastricht moeten zich schamen.
https://jonet.nl/rawan-osman-weer-tegengewerkt-nu-in-maastricht/
Malibu2
15-03-2025 om 14:24
Zilver_gray schreef op 15-03-2025 om 12:46:
Misschien zeg ik wel heel iets geks hoor, maar waarom worden de Palestijnen hier zelf niet bij betrokken? Is hen gevraagd wat zij graag willen? Men praat over ze ipv met ze alsof het stel kleine kinderen betreft die niet in staat zijn zelf na te denken. Ik vind het beschamend.
Dat ben ik in principe met je eens, zoiets zou via de gekozen volksvertegenwoordiging moeten lopen. Maar dan beland je in Gaza weer bij Hamas en dan snap weer ik beter dat ze gepasseerd worden.
Sudan, Somalië en Somaliland zouden mij overigens niet echt aantrekken..
Koko67
15-03-2025 om 14:31
Zilver_gray schreef op 15-03-2025 om 12:46:
'VS en Israël polsten Oost-Afrikaanse landen over Gazaplan Tru
Ik denk omdat het overgrote deel van de gazanen dan zorgt dat Hamas weer flink in het zadel geholpen wordt. Net als die idioten in Nederland die hier vrijuit met de hamasvlag mogen zwaaien, is Hamas daar ook behoorlijk populair.
Zilver_gray
15-03-2025 om 14:35
Wat mij betreft omzeilen we die zg volksvertegenwoordigers, deze vertegenwoordigen namelijk geenszins het volk.
Malibu2
15-03-2025 om 16:08
Zilver_gray schreef op 15-03-2025 om 14:35:
Wat mij betreft omzeilen we die zg volksvertegenwoordigers, deze vertegenwoordigen namelijk geenszins het volk.
Eens dat Hamas het volk niet op een goede manier vertegenwoordigt.
Maar wie betrek je er dan wel bij? Wie staat er in Gaza op om, in plaats van Hamas, het volk te vertegenwoordigen? Hamas zal daar niet bepaald enthousiast tegenover staan, dus dan roep je waarschijnlijk een doodvonnis over jezelf uit.
Zilver_gray
15-03-2025 om 17:32
Malibu2 schreef op 15-03-2025 om 16:08:
[..]
Eens dat Hamas het volk niet op een goede manier vertegenwoordigt.
Maar wie betrek je er dan wel bij? Wie staat er in Gaza op om, in plaats van Hamas, het volk te vertegenwoordigen? Hamas zal daar niet bepaald enthousiast tegenover staan, dus dan roep je waarschijnlijk een doodvonnis over jezelf uit.
Dat klinkt aannemelijk ja.
Ze zullen er iets op moeten verzinnen.
Zowel Hamas als de bevolking zullen zich niet als makke schapen laten wegleiden.
Toch blijft het te makkelijk om te zeggen dat de Palestijnen dan maar het veld moeten ruimen, omdat het Israël beter uitkomt.
Poezenmeisje
15-03-2025 om 19:00
Ze mochten rustig daar zitten in de Gazastrook. Israël was zelfs zo aardig om als enige buurland banen en zorg aan te bieden.
De dankbaarheid hiervoor hebben ze op 7 oktober 2023 laten zien.