Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Zilver_gray
17-03-2025 om 18:52
Malibu2 schreef op 17-03-2025 om 18:38:
[..]
Ik heb het over een Haaretz artikel uit 2006. Als ik het me goed herinner was Netanyahu toen geen premier. Maar ik moet eerlijk toegeven dat ik Haaretz niet actief volgde in 2006, dus geen idee hoe hun berichtgeving toen was.
Heb je de X-links wel bekeken? Of wil je die sowieso niet bekijken? In het laatste geval snap ik beter waarom je die Israëlische flyers niet kunt rijmen met de andere berichten die je leest.
Graag lees ik nieuws van geverifieerde bronnen. X behoort daar niet toe.
Ik snap dat jij niet gelooft wat de IDF aan Haaretz heeft verteld over het random afslachten van onschuldige burgers. In jouw beleving kan Israël kan alleen maar goeddoen, ook al zeggen ze zelf wat anders.
Muurbloem1985
17-03-2025 om 18:53
Zilver_gray schreef op 17-03-2025 om 18:43:
[..]
Er is niks maar dan ook niks wat dit soort wreedheden tegen de mensheid rechtvaardigt. En ik verwacht ook niets anders dan dat Netanyahu dit probeert recht te praten.
Hij legt alleen uit waarom het wordt tegengehouden
Muurbloem1985
17-03-2025 om 18:54
felija schreef op 17-03-2025 om 18:49:
[..]
Nou, inderdaad. Wat is dat toch? Netanyahu als betrouwbare bron in de strijd gooien?
En ongetwijfeld zullen er hamasstijders zijn die een uniform van een Israëlische soldaat hebben aangetrokken.
Dat betekent niet dat wat werd vermeld in de bron die Zilver_gray dus niet waar is. Het één kan naast het ander bestaan.
Als je iets beweert dan moet je wel uitleggen waarom iets gebeurt anders is het verhaal niet compleet.
Zilver_gray
17-03-2025 om 18:56
felija schreef op 17-03-2025 om 18:49:
[..]
Nou, inderdaad. Wat is dat toch? Netanyahu als betrouwbare bron in de strijd gooien?
En ongetwijfeld zullen er hamasstijders zijn die een uniform van een Israëlische soldaat hebben aangetrokken.
Dat betekent niet dat wat werd vermeld in de bron die Zilver_gray dus niet waar is. Het één kan naast het ander bestaan.
Klopt Netanyahu zie ik ook niet als betrouwbaar. Maar ja Israël he?
Klopt het onderwerp werd al snel afgeleid naar “het zullen wel Hamas strijders geweest zijn die de uniformen gestolen hebben”
Zo gaat het met alle artikelen die je hier plaatst, overal wordt omheen gekletst om maar niet toe te hoeven toegeven dat niet enkel Hamas hier de barbaren zijn.
Zilver_gray
17-03-2025 om 18:57
Muurbloem1985 schreef op 17-03-2025 om 18:53:
[..]
Hij legt alleen uit waarom het wordt tegengehouden
Ja wat verwacht je dat hij anders gaat zeggen??? Serieus muurbloem!
Malibu2
17-03-2025 om 19:01
De BBC ligt alweer onder vuur vanwege hun verslaggeving. Ditmaal gaat het over de vrijlating van gijzelaars.
The British Broadcasting Corporation (BBC) was accused of downplaying the Hamas terrorist organization's harsh treatment of Israeli hostages, according to a Sunday report by The Telegraph.
The Arabic branch of the British public service broadcaster was forced to edit a video clip of the "shadow unit" of the terror group's Al-Qassam Brigades, the report said. The "shadow unit" was described in the video clip as "guarding the kidnapped female Israeli hostages," who were also seen "thanking" their captors, the video described.
...
The Telegraph cited a translation done by CAMERA of the BBC's Arabic branch, where it said that the Al-Qassam Brigades's "mission is to secure the hostages and hide them from view in Gaza." After a complaint made by CAMERA, BBC Arabic updated their report and removed the section claiming the hostages were treated well, The Telegraph added.
“This is a jaw-dropping piece of propaganda – a puff piece on war criminals who have executed, starved, beaten and sexually assaulted the hostages that Hamas kidnapped on October 7,” The Telegraph quoted former BBC Television Director Danny Cohen as saying. "The shadow unit are not ‘guards’ tasked with keeping hostages safe; they are monstrous terrorists who have committed unspeakable crimes." Cohen then said that the Arabic branch of the BBC spreads "antisemitic poison funded by taxpayers."
...
The report about the BBC came nearly a month after the public broadcaster was previously under fire for a documentary they aired featuring a narrator with familial ties to Hamas, and viewers were not informed of such ties in the film.
https://www.jpost.com/diaspora/antisemitism/article-846261
Muurbloem1985
17-03-2025 om 19:03
Zilver_gray schreef op 17-03-2025 om 18:56:
[..]
Klopt Netanyahu zie ik ook niet als betrouwbaar. Maar ja Israël he?
Klopt het onderwerp werd al snel afgeleid naar “het zullen wel Hamas strijders geweest zijn die de uniformen gestolen hebben”
Zo gaat het met alle artikelen die je hier plaatst, overal wordt omheen gekletst om maar niet toe te hoeven toegeven dat niet enkel Hamas hier de barbaren zijn.
Nogmaals op 7 Oktober zijn er mensen gedood omdat Hamas mensen in het uniform van de IDF zaten, dat lijkt mij erg genoeg.
Zilver_gray
17-03-2025 om 19:07
Muurbloem1985 schreef op 17-03-2025 om 18:54:
[..]
Als je iets beweert dan moet je wel uitleggen waarom iets gebeurt anders is het verhaal niet compleet.
Ik heb jou ook nog geen enkele fatsoenlijke onderbouwing zien geven op wat voor claim van je dan ook. Niets anders dan vage in elkaar geknutselde you tube filmpjes of als bron “Christenen voor Israël”.
Jij lijkt me wel de laatste persoon hier die recht van spreken heeft.
felija
17-03-2025 om 19:07
Muurbloem1985 schreef op 17-03-2025 om 19:03:
[..]
Nogmaals op 7 Oktober zijn er mensen gedood omdat Hamas mensen in het uniform van de IDF zaten, dat lijkt mij erg genoeg.
Daar ging het in dit verband niet over.
Muurbloem1985
17-03-2025 om 19:08
Zilver_gray schreef op 17-03-2025 om 19:07:
[..]
Ik heb jou ook nog geen enkele fatsoenlijke onderbouwing zien geven op wat voor claim van je dan ook. Niets anders dan vage in elkaar geknutselde you tube filmpjes of als bron “Christenen voor Israël”.
Jij komt zelf met de bewering dat hulpgoederen naar Gaza geblokkeerd wordt, maar legt niet uit waarom, dan geef je alleen weer Israël de schuld zonder enige nuance.
Muurbloem1985
17-03-2025 om 19:09
felija schreef op 17-03-2025 om 19:07:
[..]
Daar ging het in dit verband niet over.
Maar het is wel een feit
felija
17-03-2025 om 19:14
Zilver_gray schreef op 17-03-2025 om 19:07:
[..]
Enorm gekleurde bronnen, als jij dan een bron geeft van de andere kant van het verhaal, dan is die bron volgens forummers hier anti -Netanyahu en daarom niet valide.
Iets is niet opeens waar, omdat je het zo graag wil en er daarom een gekleurde bron bij zoekt, die vertelt wat jij wil horen en andersom ook niet.
felija
17-03-2025 om 19:15
Muurbloem1985 schreef op 17-03-2025 om 19:09:
[..]
Maar het is wel een feit
Het heeft niks te maken met waar de discussie over ging, dus in dit verband niet relevant.
felija
17-03-2025 om 19:17
Muurbloem1985 schreef op 17-03-2025 om 19:08:
[..]
Jij komt zelf met de bewering dat hulpgoederen naar Gaza geblokkeerd wordt, maar legt niet uit waarom, dan geef je alleen weer Israël de schuld zonder enige nuance.
Jij geeft Gazanen overal de schuld van zonder enige nuance: iets met pot en ketel? Daarom stipt Silver Gray terecht ook de andere kant aan, die hier door velen niet benoemd mag worden.
Zilver_gray
17-03-2025 om 19:17
felija schreef op 17-03-2025 om 19:14:
[..]
Enorm gekleurde bronnen, als jij dan een bron geeft van de andere kant van het verhaal, dan is die bron volgens forummers hier anti -Netanyahu en daarom niet valide.
Iets is niet opeens waar, omdat je het zo graag wil en er daarom een gekleurde bron bij zoekt, die vertelt wat jij wil horen en andersom ook niet.
Om vervolgens met dezelfde bron te komen om hun eigen claim te onderbouwen.. dan mag het wel als valide beschouwd worden.
Echt!