Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Zilver_gray
22-03-2025 om 21:01
Volgens deze bronnen is de bevolking juist met 6% gedaald
Gaza’s population is falling, while Israel’s growth is slowing | CNN
PCBS | Dr. Awad, presents a brief on the status of the Palestinian people at the end of 2024
Muurbloem1985
22-03-2025 om 21:03
felija schreef op 22-03-2025 om 20:58:
[..]
Wel fijn dat je toch terugkrabbelt nu en er minder uitgesproken over praat.
Dat neemt niet weg dat ik die vergelijking ongelofelijk vind.
Muurbloem1985
22-03-2025 om 21:09
Daglichtlamp schreef op 22-03-2025 om 20:56:
[..]
Je realiseert je dat deze cijfers geen volkstelling zijn maar een prognose?
Nee hoor:
About World Population Review
Muurbloem1985
22-03-2025 om 21:24
Daglichtlamp schreef op 22-03-2025 om 21:21:
[..]
We also strive to present the most recent information available, and develop our own projections based on recent growth
Daglichtlamp
22-03-2025 om 21:35
Snap je eigenlijk wat je hierboven opschrijft? Want dat bevestigt wat ik hierboven al schreef.
Daglichtlamp
23-03-2025 om 08:33
Israël heeft maar 1 Kamer in de volksvertegenwoordiging en geen grondwet. Deze democratie mist controlemechanismen. Ik hoop zo dat Israël democratisch blijft.
https://www.volkskrant.nl/buitenland/in-jeruzalem-heersen-woede-en-wanhoop-over-de-ramkoers-van-netanyahu-israel-verandert-in-een-fascistische-dictatuur~bb23145a/
Ook Scheindlin besluit haar boek met een sombere noot. ‘De realiteit is dat veel Israëliërs doelbewust leiders steunen die de democratische waarden ontmantelen. Het publiek in democratieën kan vrijwillig ondemocratisch leiderschap kiezen. Met open ogen, niet uit naïviteit of onverschilligheid.’
Zilver_gray
23-03-2025 om 09:33
Vanmorgen kwam ik dit artikel tegen, vond ik opmerkelijk:
https://nos.nl/artikel/2560806-israel-wil-publieke-opinie-veranderen-en-steekt-tientallen-miljoenen-extra-in-propaganda
"Voordat de staat Israël werd gesticht, besloten de zionistische grondleggers bewust om propaganda te gebruiken om hun koloniale ambities en het bestaan van Israël te rechtvaardigen. Het woord propaganda kreeg later een negatieve connotatie en dus werd dat veranderd in hasbara."
"Ze kunnen zo veel video's op sociale media plaatsen van bekende Israëliërs die praten over homorechten in Tel Aviv als ze willen. Maar die content verschijnt naast beelden van Israëlische militairen die spottend poseren in kleding van Palestijnse vrouwen of waarin ze de slaapkamer van een Palestijns kind belachelijk maken."
Muurbloem1985
23-03-2025 om 10:04
Zilver_gray schreef op 23-03-2025 om 09:33:
Vanmorgen kwam ik dit artikel tegen, vond ik opmerkelijk:
https://nos.nl/artikel/2560806-israel-wil-publieke-opinie-veranderen-en-steekt-tientallen-miljoenen-extra-in-propaganda
"Voordat de staat Israël werd gesticht, besloten de zionistische grondleggers bewust om propaganda te gebruiken om hun koloniale ambities en het bestaan van Israël te rechtvaardigen. Het woord propaganda kreeg later een negatieve connotatie en dus werd dat veranderd in hasbara."
"Ze kunnen zo veel video's op sociale media plaatsen van bekende Israëliërs die praten over homorechten in Tel Aviv als ze willen. Maar die content verschijnt naast beelden van Israëlische militairen die spottend poseren in kleding van Palestijnse vrouwen of waarin ze de slaapkamer van een Palestijns kind belachelijk maken."
Wat een ongelofelijk gekleurd stuk weer
Zilver_gray
23-03-2025 om 10:32
Muurbloem1985 schreef op 23-03-2025 om 10:04:
[..]
Wat een ongelofelijk gekleurd stuk weer
Want?
Wat is er niet waar volgens jouw goed onderbouwde mening? Heb jij bronnen die anders beweren?
Muurbloem1985
23-03-2025 om 10:52
Zilver_gray schreef op 23-03-2025 om 10:32:
[..]
Want?
Wat is er niet waar volgens jouw goed onderbouwde mening? Heb jij bronnen die anders beweren?
Ach ja de NOS zal wel weer punten scoren bij anti Israël mensen met dit ongelofelijk gekleurde stuk, het gaat natuurlijk om de toon van dit stuk, en dat zou neutraal moeten zijn? "Hasbara" wordt vaak gebruikt als negatieve context voor joden, het eeuwenoude fabeltje dat die de media beheren, maar dat is het nieuwe normaal geworden in de huidige "neutrale" media blijkbaar, iedereen met een beetje verstand kan zien wat voor gekleurd (Ik wil bijna een ander woord zeggen maar ik hou mij in) stuk dit is.
Koko67
23-03-2025 om 10:53
Zilver_gray schreef op 23-03-2025 om 10:32:
[..]
Want?
Maar wat wil je zeggen met dit krantenartikel? Dat Israël, net als alle andere democratieën niet onfeilbaar is?
felija
23-03-2025 om 11:04
Koko67 schreef op 23-03-2025 om 10:53:
[..]
Maar wat wil je zeggen met dit krantenartikel? Dat Israël, net als alle andere democratieën niet onfeilbaar is?
Volgens sommigen hier, is dat niet mogelijk, alles wat Israël doet is goed. Zodra er hier een artikel wordt gedeeld met een kritische noot over de handelswijze van Israël, dan wordt het meteen afgedaan als geen neutrale bron en 'altijd alleen maar negatief over Israël'.
Terwijl men andersom voortdurend berichten en filmpjes post van dubieuze afkomst die stuk voor stuk alle Palestijen wegzetten als wreed en slecht, zonder enige nuance, maar dat zijn dan 'feiten.'
Zilver_gray
23-03-2025 om 11:07
Koko67 schreef op 23-03-2025 om 10:53:
[..]
Dat Israël door een aantal hier ten onrechte op een voetstuk wordt geplaatst. Lijkt me trouwens wel duidelijk waarom ik het artikel plaats. Jij leest hier toch ook mee?
Zilver_gray
23-03-2025 om 11:08
felija schreef op 23-03-2025 om 11:04:
[..]
Volgens sommigen hier, is dat niet mogelijk, alles wat Israël is goed. Zodra er hier een artikel wordt gedeeld met een kritische noot over de handelswijze van Israël, dan wordt het meteen afgedaan als geen neutrale bron en 'altijd alleen maar negatief over Israël'.
Terwijl men andersom voortdurend berichten en filmpjes post van dubieuze afkomst die stuk voor stuk alle Palestijen wegzetten als wreed en slecht, zonder enige nuance, maar dat zijn dan 'feiten.'
Precies jij verwoordt het een stuk beter.