Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
felija
22-02-2026 om 20:27
Muurbloem1985 schreef op 22-02-2026 om 20:25:
[..]
Wat een nonsens
Jij doet niet anders.
felija
22-02-2026 om 20:29
[..]
IK heb het ook niet over hier, maar over links in het algemeen, partijen als denk en bij1 veroordelen dat niet, links is alles behalve vredelievend.
Poezie had het over de mensen die meeschrijven in dit topic.
rionyriony
22-02-2026 om 20:32
Dus volgens de linkse mens z'n dogma's mag je niemand aanvallen, je mag je alleen verdedigen als de ander aanvalt. En je mag je alleen verdedigen zonder mensen te treffen, alleen wapenopslagplaatsen mag je bombarderen en dat nog uitsluitend als daar toevallig geen mensen rondlopen.
De aanvallende partij echter krijgt volledige vrije keus wanneer, wie en hoe hij wil aanvallen. Want niemand doet daar wat aan. Dus je bent eeuwig de pineut als buur van een agressieve barbarenregime. En dan heb je gewoon pech. Je mag een agressor geen koekje van eigen deeg teruggeven.
Dus die wordt nooit serieus afgestraft dus leert daar alleen van dat opnieuw oorlog voeren en opnieuw aanvallen tenslotte ooit tot een overwinning zal leiden, zeker met voldoende financiering door een ander agressief land.
De huidige generaties linkse mensen zijn echt de weg kwijt. Hebben nooit problemen ontmoet tijdens hun luxe leventje. Zijn aan zelfoverschatting gaan lijden.
Poezie
22-02-2026 om 20:32
[..]
IK heb het ook niet over hier, maar over links in het algemeen, partijen als denk en bij1 veroordelen dat niet, links is alles behalve vredelievend.
Zullen we het in deze draad eerst maar eens over de reacties die hier worden gegeven hebben? Verder, jij loopt enorm te draaikonten. Aan de ene kant zeg je dat Palestijnse kinderen en babies helemaal niets tekortkomen (dat het leugens zijn) en aan de andere kant zeg je dat het lijden hun eigen schuld is.
felija
22-02-2026 om 20:35
rionyriony schreef op 22-02-2026 om 20:32:
Dus volgens de linkse mens z'n dogma's mag je niemand aanvallen, je mag je alleen verdedigen als de ander aanvalt. En je mag je alleen verdedigen zonder mensen te treffen, alleen wapenopslagplaatsen mag je bombarderen en dat nog uitsluitend als daar toevallig geen mensen rondlopen.
De aanvallende partij echter krijgt volledige vrije keus wanneer, wie en hoe hij wil aanvallen. Want niemand doet daar wat aan. Dus je bent eeuwig de pineut als buur van een agressieve barbarenregime. En dan heb je gewoon pech. Je mag een agressor geen koekje van eigen deeg teruggeven.
Dus die wordt nooit serieus afgestraft dus leert daar alleen van dat opnieuw oorlog voeren en opnieuw aanvallen tenslotte ooit tot een overwinning zal leiden, zeker met voldoende financiering door een ander agressief land.
De huidige generaties linkse mensen zijn echt de weg kwijt. Hebben nooit problemen ontmoet tijdens hun luxe leventje. Zijn aan zelfoverschatting gaan lijden.
Dan heb je er bijzonder weinig van begrepen. En je laatste alinea is ronduit sneu en kinderachtig. Je diskwalificeert je daarmee wat mij betreft als serieuze gesprekspartner.
Ik vind dan de zelfonderzoekende radicale pro-Israël mensen weer enorm aan zelfoverschatting lijden.
Koko67
22-02-2026 om 20:36
Poezie schreef op 22-02-2026 om 20:12:
[..]
Links vindt dat 7 oktober nooit had mogen gebeuren. Dat is in deze draad veelvuldig benoemt, maar dat wil er bij jou niet in. Waar ik me bij jou heel erg aan stoor is het feit dat jij vindt dat Palestijnse babies en kinderen daarvoor moeten boeten.
Nee hoor, er zijn er aardig wat die 7 oktober ern " verzetsdaad" noemen.
Poezie
22-02-2026 om 20:37
Koko67 schreef op 22-02-2026 om 20:36:
[..]
Wie dan? Ik ken ze niet. (Zowel links als rechtsstemmers)
felija
22-02-2026 om 20:38
Koko67 schreef op 22-02-2026 om 20:36:
[..]
Hier op dit forum?
Koko67
22-02-2026 om 20:46
felija schreef op 22-02-2026 om 20:38:
[..]
Hier op dit forum?
Nee, dat niet. Maar wel bv. aardig wat lui van XR
Muurbloem1985
22-02-2026 om 20:47
Poezie schreef op 22-02-2026 om 20:37:
[..]
Wie dan? Ik ken ze niet. (Zowel links als rechtsstemmers)
Het zijn er genoeg
Poezie
22-02-2026 om 20:48
Muurbloem1985 schreef op 22-02-2026 om 20:47:
[..]
Het zijn er genoeg
Niet hier blijkbaar.
Zorroo
22-02-2026 om 20:48
Ik merk dat deze pijler mij steeds meer verdriet doet. De pro-Israël-posters lijken niet in staat tot enig inlevingsvermogen voor 'de anderen', de Palestijnse burgers. Kennelijk is het voor hen ondenkbaar om Hamas scherp te veroordelen en tegelijk kritisch te zijn op Netanyahu en zijn regering. Ik vind het verschrikkelijk wat het land Israël wat mij betreft is geworden: een apartheidsstaat met een regeringsbeleid dat de mensenrechten van Palestijnen structureel negeert.
Geen volk, geen samenleving is over één kam te scheren, en dat geldt voor zowel Israëlische als Palestijnse burgers. Maar hoe meer ik hier de gekleurde reacties lees, hoe meer ik anti-Israël-gevoelens krijg (wat op geen enkele manier gelijk staat aan antisemitisme, laat dat duidelijk zijn) en dat wil ik niet. Het welzijn en de geschiedenis van het Joodse volk liggen mij na aan het hart. Daarom kies ik ervoor om te stoppen met meelezen en posten in deze pijler.
Ik hoop dat er ruimte blijft voor nuance en menselijkheid, voor álle burgers, ongeacht afkomst.
felija
22-02-2026 om 20:53
Koko67 schreef op 22-02-2026 om 20:46:
[..]
Nee, dat niet. Maar wel bv. aardig wat lui van XR
O ja, je hebt links en je hebt links.
Amboise
22-02-2026 om 20:54
Muurbloem1985 schreef op 22-02-2026 om 20:03:
[..]
Dat er 2 kanten aan een verhaal zitten, en dat er meerdere erge dingen gebeuren, dus waarom is links zo gefocust op Palestijnen? Dat snap ik oprecht niet.
Aha, dan zijn we het helemaal eens. Dat is namelijk wat ik hier steeds schrijf en jij steeds leek te ontkennen. Fijn dat we het toch eens zijn en dat jullie kritiek hier dus niet gericht blijkt te zijn op de mensen die hier meeschrijven, maar op een groep buiten het forum die zeer extreme denkbeelden heeft over de situatie.
Wat ik dan nog steeds niet snap dat is hoe ik al die aanvallen van jouw kant ("jij vindt zeker...") en je zeer heftige zwart-wit stellingen over Palestijnse burgers ("Er is er geen een onschuldig, ik heb met niemand van hen medelijden.") moet plaatsen. Dat is toch geen genuanceerd 'er zitten 2 kanten aan' verhaal?
Muurbloem1985
22-02-2026 om 20:54
Poezie schreef op 22-02-2026 om 20:48:
[..]
Niet hier blijkbaar.
Daar gaat het niet om