Nieuws en actueel
absor
07-10-2023 om 23:14
Israel nieuwe oorlog
Wat een ellende en verschrikkingen weer. Er zijn geen winnaars, alleen maar verliezers
en hoe is het mogelijk dat mensen zo makkelijk in staat zijn andere mensen te misbruiken, verkrachten, vermoorden.
Koko67
23-02-2026 om 19:43
felija schreef op 23-02-2026 om 19:40:
[..]
Of je bereid bent de echte feiten onder ogen te zien.
Ja, of jij.
felija
23-02-2026 om 19:44
Muurbloem1985 schreef op 23-02-2026 om 19:41:
[..]
Wel hoor https://www.geenstijl.nl/5175368/driekwart-palestijnen-7-oktober-terugkeer-hamas ik kan door blijven gaan hoor
Waarom is jouw bron goed en de mijne niet? Heb je mijn bron überhaupt gelezen? En....GeenStijl, really? Dat geloof je meteen? Omdat zij schrijven wat jij wil horen.
felija
23-02-2026 om 19:44
Koko67 schreef op 23-02-2026 om 19:43:
[..]
Ja, of jij.
Vertel, wat klopt er niet aan mijn bron?
Muurbloem1985
23-02-2026 om 19:49
felija schreef op 23-02-2026 om 19:44:
[..]
Waarom is jouw bron goed en de mijne niet? Heb je mijn bron überhaupt gelezen? En....GeenStijl, really? Dat geloof je meteen? Omdat zij schrijven wat jij wil horen.
Als je een keer leest i.p.v. alles beter te weten kun je zien hoe ze hun bronnen hebben gehaald bij geenstijl, met een filmpje van die onschuldige gazanen die een Israëlisch lijk bespugen, heel normaal natuurlijk.
Muurbloem1985
23-02-2026 om 19:50
[..]
Je hebt geen eens een bron waarom Palestijnen nergens welkom zijn, daar praat je gewoon over heen, nou daar zijn genoeg redenen voor die jij even nergeert.
Koko67
23-02-2026 om 19:55
[..]
Volgens mij klopt alles aan jouw bron. Maar aan mijn bronnen is ook niet veel mis. Dus we kunnen concluderen dat er nogal verschillend over gedacht wordt. Het is ook maar net hoe je vragen stelt.
felija
23-02-2026 om 19:55
Muurbloem1985 schreef op 23-02-2026 om 19:50:
[..]
Je hebt geen eens een bron waarom Palestijnen nergens welkom zijn, daar praat je gewoon over heen, nou daar zijn genoeg redenen voor die jij even nergeert.
Je hebt dus geen idee en gaat vlug over op iets anders. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht. Ik ga iets nuttigs doen.
Muurbloem1985
23-02-2026 om 19:57
felija schreef op 23-02-2026 om 19:55:
[..]
Je hebt dus geen idee en gaat vlug over op iets anders. Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht. Ik ga iets nuttigs doen.
Ja steek je kop maar weer in het zand, eerst afvragen waarom die schatjes nergens welkom zijn en dan stuur ik filmpjes en die negeer je dan, makkelijk hoor.
Amboise
23-02-2026 om 20:08
Muurbloem1985 schreef op 23-02-2026 om 18:54:
[..]
Ja niemand wilt ze omdat ze overal problemen veroorzaken
Ze? Lekker zwart-wit generaliserend weer, alsof het hele volk uit louter een soort parasieten bestaat. Humaan over mensen praten kan ook hè? Ja, er zijn Palestijnen die vreselijke dingen doen. Je hoeft daar echt niet filmpjes over te blijven posten om me daarvan te overtuigen, want dat weet ik al lang. Maar er zijn ook zat baby's peuters en andere onschuldige Palestijnen.
Amboise
23-02-2026 om 20:14
Muurbloem1985 schreef op 23-02-2026 om 18:39:
[..]
Heb ik het dan over dit topic? Ik heb het natuurlijk over linkse organisaties als XR die zelfs bij een herdenking over het bombardement bij Nijmegen weer lopen te schreeuwen over Gaza, en nogmaals die "rode lijn" mensen denken echt dat ze iets bereiken? Die mensen bereiken niks, er zijn altijd gelukkig andere landen die wapens zullen leveren aan Israël, de schreeuwlelijken hebben niks bereikt. Ik heb helemaal aan niemand gevraagd tegen wie hij/ zij demonstreert, dat gaat je ook niks aan bovendien.
Lees je eigen posts eens na. Je beticht hier voortdurend mij en anderen hier van dingen die we helemaal niet zeggen. En als je daar weerwoord over krijgt blijkt het opeens na eerst 20x herhalen van je statements over 'ja maar zij van XR' te gaan. Waarom je dan eerst steeds "jij" schrijft is me een raadsel. Geef dan gewoon openlijk toe dat je ernaast zat. En over dat ageren tegen XR: zo kan ik bij elke discussie wel een extreme mening van buiten het forum erbij halen en daar heftig tegen gaan ageren. Maar je praat dan in de leegte, want niemand hier is die sloper waar jij het over hebt.
Muurbloem1985
23-02-2026 om 20:14
Amboise schreef op 23-02-2026 om 20:08:
[..]
Ze? Lekker zwart-wit generaliserend weer, alsof het hele volk uit louter een soort parasieten bestaat. Humaan over mensen praten kan ook hè? Ja, er zijn Palestijnen die vreselijke dingen doen. Je hoeft daar echt niet filmpjes over te blijven posten om me daarvan te overtuigen, want dat weet ik al lang. Maar er zijn ook zat baby's peuters en andere onschuldige Palestijnen.
Jij ook weer? Heb jij mijn filmpje net gezien? Overal burgeroorlogen veroorzaken, met als negatief Koeweit waar de palestijnen werden opgevangen en ze dezelfde mensen een mes in de rug staken, dat zijn feiten, dus bespaar mij je gezeur met Baby's enz.
Zilver_gray
23-02-2026 om 20:46
Muurbloem1985 schreef op 23-02-2026 om 20:14:
[..]
Jij ook weer? Heb jij mijn filmpje net gezien? Overal burgeroorlogen veroorzaken, met als negatief Koeweit waar de palestijnen werden opgevangen en ze dezelfde mensen een mes in de rug staken, dat zijn feiten, dus bespaar mij je gezeur met Baby's enz.
Die posts van jou worden hoe langer hoe krankzinniger. Komt geen zinnig woord meer uit. Je klinkt ondertussen alsof je het behoorlijk kwijt bent. Get a grip!
Muurbloem1985
23-02-2026 om 20:51
Zilver_gray schreef op 23-02-2026 om 20:46:
[..]
Die posts van jou worden hoe langer hoe krankzinniger. Komt geen zinnig woord meer uit. Je klinkt ondertussen alsof je het behoorlijk kwijt bent. Get a grip!
![]()
Ja tuurlijk waarheid is hard, probeer eens geschiedenis te leren i.p.v. die simpele aanvallen, misschien leer je er nog wat van, al ben ik bang van niet.
Gebruikersnaaminvullen
23-02-2026 om 20:53
felija schreef op 22-02-2026 om 17:54:
[..]
Ik heb mijn bericht aangepast, maar buiten dat: Israël voerde inderdaad een noodzakelijke oorlog, met nadruk op de verleden tijd. Dat stadium zijn we reeds lang gepasseerd. Die oorlog is nu ontaard in het doden van onnodige burgerslachtoffers.
Nogmaals: de echte aanstichters van Hamas zitten vrolijk en vrij in het buitenland. Hamas kan niet uitgeroeid worden, anders was het al gebeurd.
Het is al lang geen noodzakelijke oorlog meer, helemaal als je beseft wat er zich momenteel op de Westelijke Jordaanoever afspeelt.
Ook jij hebt een gekleurde bril op en neemt liever de IDF als bron terwijl ze aantoonbaar onschuldige hulpverleners hebben gedood en dat onder het tapijt wilden moffelen. 'Helaas' kwam het uit en moesten ze het wel toegeven.
Trump staat klaar, Nethanyahu staat klaar, leden van de "board of peace" staan klaar. Ze staan allemaal klaar met plannen voor Gaza. Plannen waar rijke mensen en hun vriendjes nog rijker van worden.
https://www.theguardian.com/us-news/2026/feb/19/trump-gaza-military-plan
https://www.youtube.com/watch?v=ybtb1nAghBMhttps://www.theguardian.com/us-news/2026/feb/19/trump-gaza-military-plan
Under the plan, authority is centred in the BoP, chaired by President Trump himself. This authority will be exercised through the Gaza Executive Board (GE
, which does not include any Palestinian or Israeli members, while a temporary International Stabilization Force (ISF) made up of multinational soldiers will provide security.
Second, UNSCR 2803’s narrow focus on Gaza risks cutting the enclave’s remaining political and economic ties with the West Bank and closing off all pathways to Palestinian statehood.
The ‘New Gaza’ plan unveiled by Jared Kushner in Davos last month recasts the entire enclave as a real‑estate redevelopment project. It divides Gaza into designated districts that replace existing neighbourhoods and resemble modern Gulf cities like Dubai.
The plan treats Gaza as vacant beachfront real estate rather than as part of a Palestinian state. It was formulated without meaningful Palestinian consultation and prioritizes the development of economic zones over the needs and rights of Gaza’s population.
Zilver_gray
23-02-2026 om 21:16
Gebruikersnaaminvullen schreef op 23-02-2026 om 20:53:
[..]
Trump staat klaar, Nethanyahu staat klaar, leden van de "board of peace" staan klaar. Ze staan allemaal klaar met plannen voor Gaza. Plannen waar rijke mensen en hun vriendjes nog rijker van worden.
https://www.theguardian.com/us-news/2026/feb/19/trump-gaza-military-plan
https://www.youtube.com/watch?v=ybtb1nAghBMhttps://www.theguardian.com/us-news/2026/feb/19/trump-gaza-military-plan
Under the plan, authority is centred in the BoP, chaired by President Trump himself. This authority will be exercised through the Gaza Executive Board (GE
, which does not include any Palestinian or Israeli members, while a temporary International Stabilization Force (ISF) made up of multinational soldiers will provide security.
Second, UNSCR 2803’s narrow focus on Gaza risks cutting the enclave’s remaining political and economic ties with the West Bank and closing off all pathways to Palestinian statehood.
The ‘New Gaza’ plan unveiled by Jared Kushner in Davos last month recasts the entire enclave as a real‑estate redevelopment project. It divides Gaza into designated districts that replace existing neighbourhoods and resemble modern Gulf cities like Dubai.
The plan treats Gaza as vacant beachfront real estate rather than as part of a Palestinian state. It was formulated without meaningful Palestinian consultation and prioritizes the development of economic zones over the needs and rights of Gaza’s population.
Ik heb mijn verbazing en afschuw hier al eerder over uitgesproken. Tevens het feit dat de Palestijnen zelf verder niks gevraagd wordt; de rijke vriendjes Trump en Netanyahu bepalen wel even wat daar gaat gebeuren. Verder is het niet duidelijk waar de Palestijnen zelf in het plan passen.
Die plannen lijken er misschien mooi uit te zien, maar er zit een fundamentele weeffout in en dat is dat dit niet voor en door de Palestijnen is." zegt Marieke de Hoon, universitair hoofddocent internationaal strafrecht aan de Universiteit van Amsterdam.
"Je hoort natuurlijk wel dat het uiteindelijk allemaal veel beter wordt voor de Palestijnen, maar daar moeten zij zelf over beslissen. We zien Trump die als een vastgoedmagnaat openlijk praat over dat dit een vastgoedkans is. Maar de personen die hierbij betrokken zijn, hebben niet laten blijken dat het belang en het lot van de Palestijnen voor hen ook belangrijk is."