Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

wild-flower

wild-flower

10-08-2022 om 09:31 Topicstarter

De SP heeft een meldpunt gestegen kosten en presenteert een zwartboek :
Voor Prinsjesdag, als het kabinet de plannen voor het komend jaar presenteert, presenteren ze de resultaten in een zwartboek om duidelijk te maken  aan het kabinet dat de kosten omlaag moeten en de inkomens omhoog.

Ik hoop het kabinet niet zijn kop in het zand steekt

https://www.sp.nl/nieuws/2022/08/meldpunt-gestegen-kosten

wild-flower schreef op 10-08-2022 om 09:31:

De SP heeft een meldpunt gestegen kosten en presenteert een zwartboek :
Voor Prinsjesdag, als het kabinet de plannen voor het komend jaar presenteert, presenteren ze de resultaten in een zwartboek om duidelijk te maken aan het kabinet dat de kosten omlaag moeten en de inkomens omhoog.

Ik hoop het kabinet niet zijn kop in het zand steekt

https://www.sp.nl/nieuws/2022/08/meldpunt-gestegen-kosten

Het kabinet zit op het strand…. Met zijn kop in het zand!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

10-08-2022 om 10:11

Mukske schreef op 10-08-2022 om 10:07:

[..]

Het kabinet zit op het strand…. Met zijn kop in het zand!

mogen ze ook even vakantie hebben? 

En er wordt hier boven gezegd dat de salarissen maar omhoog moeten, maar denk je niet dat de prijzen daar nog meer van omhoog gaan?  Ik zou wel willen dat bedrijven die voor voeding ed zorgen, maar een x-tal procent winst op hun produkten mogen maken. Dan heb je niet dat ze enorm verdienen op iets wat iedereen nodig heeft

redbulletje schreef op 10-08-2022 om 09:28:

[..]

Maar je hele inboedel zijn toch ook al je apparaten, je vloeren, je meubilair, je muren, je raambekleding, je huisraad etc. Ben je toch snel vele duizenden euro's verder.

Dat geld heb ik liggen, laat ik het zo zeggen ik heb genoeg  daarvoor om de dingen te kopen die ik dan zou willen. De basis kan ik zo vervangen, de rest van de aankleding/decoratie volgt  eventueel later. 
Veel zal dan nu op dit moment ook tweedehands worden mocht het nu gebeuren.

Ik woon nog niet heel lang op mij zelf, misschien verander ik wel van gedachte wanneer ik ouder wordt en misschien wat duurdere spullen in huis heb staan. Nu vooral tweedehands meubilering. 

Dingen zoals bed en koelkast zijn dan wel nieuw.

wild-flower

wild-flower

10-08-2022 om 13:14 Topicstarter

Afgelopen maand had Nederland de hoogste gasprijs in de Europese Unie.

Het is toch eigenlijk bizar dat wij in Nederland 2x zoveel  betalen aan gas dan onze buren in België en Duitsland

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binnenland/2022/08/inflatie-boodschappen-eu-gasprijzen-nederland/

Een inboedelverzekering kost vaak maar  10-15 euro per maand.
Daar zou ik het risico toch echt niet voor willen lopen.

MidasWolf schreef op 10-08-2022 om 12:39:

[..]

Dat geld heb ik liggen, laat ik het zo zeggen ik heb genoeg daarvoor om de dingen te kopen die ik dan zou willen. De basis kan ik zo vervangen, de rest van de aankleding/decoratie volgt eventueel later.
Veel zal dan nu op dit moment ook tweedehands worden mocht het nu gebeuren.

Ik woon nog niet heel lang op mij zelf, misschien verander ik wel van gedachte wanneer ik ouder wordt en misschien wat duurdere spullen in huis heb staan. Nu vooral tweedehands meubilering.

Dingen zoals bed en koelkast zijn dan wel nieuw.

Inbedoel is ook je vloer, als deze bijvoorbeeld laminaat is. Vind ik toch wel kostbaar. Toevallig heb ik lekkage gehad. Mijn spiksplinter nieuwe en peperdure vloer die er net 7 maanden in lag naar de knoppen. Ik ben blij als een kind met mijn inboedelverzekering.

wild-flower schreef op 10-08-2022 om 13:14:

Afgelopen maand had Nederland de hoogste gasprijs in de Europese Unie.

Het is toch eigenlijk bizar dat wij in Nederland 2x zoveel betalen aan gas dan onze buren in België en Duitsland

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuws/binnenland/2022/08/inflatie-boodschappen-eu-gasprijzen-nederland/

Ja zwaar asociaal. Het lijkt wel of ze onze prijzen bewust torenhoog maken om af te dwingen dat we dure aanpassingen gaan doen aan onze huizen. Alleen vergeten ze dat veel mensen die vergroeningszaken met deze bizarre inflatie op alles het helemaal niet kunnen betalen, zelfs niet met subsidies.

Ik vind het echt heel naar dat de Nederlandse bevolking niet massaal gaat protesteren en het allemaal zo gelaten ondergaat. En D66 lacht in z'n vuistje. 

Herfstappeltaart schreef op 05-08-2022 om 15:30:

[..]

Je moet niet vergeten dat mensen hechten aan een huis en vooral aan de buurt. Vooral ouderen kunnen er echt moeite mee hebben om hun vertrouwde omgeving te moeten verlaten. Ik vind het te makkelijk om mensen verplicht te laten verhuizen.

Verplicht niet, maar je zou het wel kunnen stimuleren. Mijn moeder wil op zich wel verhuizen, maar nu nog niet. Maar als ze een soort 'oprotpremie' zou krijgen zou ze het wel sneller overwegen denk ik, ondanks dat ze het wel kan betalen. Er zijn steeds meer nadelen aan haar grote huis en een klein duwtje in de rug zou net dat kunnen zijn wat ze nodig heeft.

De kleinere huisjes of appartementen zijn hier in de omgeving gelukkig wel goedkoper. Gelukkig mag de woningbouw de vrij gekomen huizen ook niet meer verkopen (dat hebben ze een lange tijd gedaan) dus er komt dan ook echt weer een plekje voor een gezin vrij.

Het verschilt uiteraard per situatie, maar er zijn ook echt wel veel mensen die het wel prima vinden allemaal. Er zou dus best naar een stimulans gekeken kunnen worden.

Jessa schreef op 10-08-2022 om 13:44:

[..]

Verplicht niet, maar je zou het wel kunnen stimuleren. Mijn moeder wil op zich wel verhuizen, maar nu nog niet. Maar als ze een soort 'oprotpremie' zou krijgen zou ze het wel sneller overwegen denk ik, ondanks dat ze het wel kan betalen. Er zijn steeds meer nadelen aan haar grote huis en een klein duwtje in de rug zou net dat kunnen zijn wat ze nodig heeft.

De kleinere huisjes of appartementen zijn hier in de omgeving gelukkig wel goedkoper. Gelukkig mag de woningbouw de vrij gekomen huizen ook niet meer verkopen (dat hebben ze een lange tijd gedaan) dus er komt dan ook echt weer een plekje voor een gezin vrij.

Het verschilt uiteraard per situatie, maar er zijn ook echt wel veel mensen die het wel prima vinden allemaal. Er zou dus best naar een stimulans gekeken kunnen worden.

Het huis verkopen levert ook geld op dus wat voegt de extra oprotpremie dan toe? Laat die oude mensen gewoon met rust !

redbulletje schreef op 10-08-2022 om 13:53:

[..]

Het huis verkopen levert ook geld op dus wat voegt de extra oprotpremie dan toe? Laat die oude mensen gewoon met rust !

Het gaat over scheef (alleenstaanden in een gezinswoning) huren. Anders lees je even goed voordat je begint met je uitroeptekens.

Jessa schreef op 10-08-2022 om 13:54:

[..]

Het gaat over scheef (alleenstaanden in een gezinswoning) huren. Anders lees je even goed voordat je begint met je uitroeptekens.

Wasgij schreef op 10-08-2022 om 13:18:

Een inboedelverzekering kost vaak maar 10-15 euro per maand.
Daar zou ik het risico toch echt niet voor willen lopen.

Met de uitbetaling zul je waarschijnlijk(terecht) de dagwaarde terug krijgen kun je alsnog bijleggen om weer(nieuw) te kunnen kopen.

Zelf gelukkig geen ervaringen in de omgeving met brand, de uitbetaling zal waarschijnlijk niet veel zijn, die kosten willen de verzekeringsmaatschappijen laag houden.

Nu woon ik in een huurhuis, dat zal ook invloed hebben. Bij terugbouw zullen ze het in originele staat terug leveren met keuken en badkamer electra enz er al in, voor de rest leeg uiteraard.

Jessa schreef op 10-08-2022 om 13:44:

[..]

Ik denk dat het al een grote stimulans zou  zijn als een huurappartement voor ouderen niet duurder zou zijn dan de huur van de eengezinswoning waar ze al veertig jaar wonen. Dat is in onze gemeente wel zo namelijk.

Herfstappeltaart schreef op 10-08-2022 om 16:22:

[..]

Ik denk dat het al een grote stimulans zou zijn als een huurappartement voor ouderen niet duurder zou zijn dan de huur van de eengezinswoning waar ze al veertig jaar wonen. Dat is in onze gemeente wel zo namelijk.

Hier ook. Mijn buren van 90+ willen graag verhuizen naar een appartement. Ze weten ook al waar, er is daar ook de mogelijkheid tot zorg. Maar ze gaan er veel op achteruit als ze die stap zetten, daarom stellen ze het uit tot het echt niet anders kan.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.