Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
redbulletje
11-08-2022 om 12:04
watertoren schreef op 11-08-2022 om 11:09:
Ik las net dat huisartsen het zo druk hebben omdat er veel mensen zijn die lichamelijke klachten hebben door de stress van de geldzorgen. Echt triest is dit.
Vind ik niet gek. Kreeg zelf ook maagklachten toen ik zag hoe hoog de energierekening wordt.
Herfstappeltaart
11-08-2022 om 12:45
redbulletje schreef op 11-08-2022 om 12:04:
[..]
Vind ik niet gek. Kreeg zelf ook maagklachten toen ik zag hoe hoog de energierekening wordt.
Het is dat ik je al zo lang lees anders zou ik bijna denken dat je posts fake zijn, zo'n onrealistisch egoïsme straalt er vanaf.
redbulletje
11-08-2022 om 13:00
Herfstappeltaart schreef op 11-08-2022 om 12:45:
[..]
Het is dat ik je al zo lang lees anders zou ik bijna denken dat je posts fake zijn, zo'n onrealistisch egoïsme straalt er vanaf.
Mijn psychische en lichamelijke klachten zijn helaas verre van fake en steken juist harder de kop op in stressvolle tijden zoals bij deze financiële crisis. Snap dus prima dat ook voor mentaal gezonde mensen dit de laatste druppel was om er gezondheidsklachten van te krijgen.
Herfstappeltaart
11-08-2022 om 13:05
redbulletje schreef op 11-08-2022 om 13:00:
[..]
Mijn psychische en lichamelijke klachten zijn helaas verre van fake en steken juist harder de kop op in stressvolle tijden zoals bij deze financiële crisis. Snap dus prima dat ook voor mentaal gezonde mensen dit de laatste druppel was om er gezondheidsklachten van te krijgen.
Maar besef je ook dat je in een bevoorrechte positie zit met je huis in het bos en je zwembad? Ik gun het je van harte, begrijp me niet verkeerd, maar ik zoek empathie bij je maar vind het niet.
FaithfulDuck87
11-08-2022 om 13:08
En wat doe jij zelf om je energie verbruik te verminderen? Want jij vindt dat het kabinet alles maar moet compenseren, bevriezen ed. Maar er wordt ook van jou wat verwacht
redbulletje
11-08-2022 om 13:26
Herfstappeltaart schreef op 11-08-2022 om 13:05:
[..]
Maar besef je ook dat je in een bevoorrechte positie zit met je huis in het bos en je zwembad? Ik gun het je van harte, begrijp me niet verkeerd, maar ik zoek empathie bij je maar vind het niet.
Ik heb toch juist compassie met de groep die door deze financiële crisis hard geraakt wordt, dat is inmiddels al wel tot en met modaal denk ik. Iedereen leeft tenslotte naar z'n inkomen dus ook mensen die prima hun hypotheek konden betalen in 2019 kunnen nu in zwaar weer zitten doordat alle vaste lasten zo enorm gestegen zijn.
redbulletje
11-08-2022 om 13:29
Friezinnetje schreef op 11-08-2022 om 13:08:
En wat doe jij zelf om je energie verbruik te verminderen? Want jij vindt dat het kabinet alles maar moet compenseren, bevriezen ed. Maar er wordt ook van jou wat verwacht
Ik heb m'n airco die als bijverwarming kan dienen en ik ga ook een infraroodpaneel bestellen voor mijn zitplek. Ook oriënteer ik me op inductie en in oktober komt er iemand voor offerte op spouwmuurisolatie.
Herfstappeltaart
11-08-2022 om 14:36
redbulletje schreef op 11-08-2022 om 13:26:
[..]
Ik heb toch juist compassie met de groep die door deze financiële crisis hard geraakt wordt, dat is inmiddels al wel tot en met modaal denk ik. Iedereen leeft tenslotte naar z'n inkomen dus ook mensen die prima hun hypotheek konden betalen in 2019 kunnen nu in zwaar weer zitten doordat alle vaste lasten zo enorm gestegen zijn.
Je hebt alleen compassie als je zelf binnen de doelgroep valt. Van vluchtelingen (om maar eens een dwarsstraat te noemen) zal het je worst wezen hoe ze zich redden. Het milieu kan je ook niks schelen, na jou de zondvloed. Oude mensen moeten gepamperd worden maar kinderen verwens je altijd. Geen idee waarom, maar goed daar zal wel iets achter zitten.
Dat ìk bijvoorbeeld wèl kleinkinderen heb en die graag een gezonde wereld nalaat kan je ook niks schelen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dus nee, ik zie geen empathie.
Jessa
11-08-2022 om 20:17
Herfstappeltaart schreef op 10-08-2022 om 16:22:
[..]
Ik denk dat het al een grote stimulans zou zijn als een huurappartement voor ouderen niet duurder zou zijn dan de huur van de eengezinswoning waar ze al veertig jaar wonen. Dat is in onze gemeente wel zo namelijk.
Ja dat snap ik, dat slaat ook helemaal nergens op.
De appartementen bij verzorgingshuizen (terwijl je er niet eens IN woont, je kan optioneel zorg KOPEN) zijn hier ook zo duur qua huur. Dat is idd ook niet normaal en werkt zeker niet stimulerend om dan te kiezen voor wat kleiners.
Mlah!
11-08-2022 om 20:19
Herfstappeltaart schreef op 11-08-2022 om 14:36:
[..]
Je hebt alleen compassie als je zelf binnen de doelgroep valt. Van vluchtelingen (om maar eens een dwarsstraat te noemen) zal het je worst wezen hoe ze zich redden. Het milieu kan je ook niks schelen, na jou de zondvloed. Oude mensen moeten gepamperd worden maar kinderen verwens je altijd. Geen idee waarom, maar goed daar zal wel iets achter zitten.
Dat ìk bijvoorbeeld wèl kleinkinderen heb en die graag een gezonde wereld nalaat kan je ook niks schelen. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Dus nee, ik zie geen empathie.
Dit lijkt me niet relevant voor dit topic, er worden nu wel heel veel dingen bijgehaald.
Herfstappeltaart
11-08-2022 om 23:08
Mlah! schreef op 11-08-2022 om 20:19:
[..]
Dit lijkt me niet relevant voor dit topic, er worden nu wel heel veel dingen bijgehaald.
Ik leg alleen uit waarom ik zei wat ik zei. RB leek dat niet te begrijpen. Verder is het inderdaad niet relevant voor dit topic.
TanSwallow86
12-08-2022 om 00:28
Missingyoumuch schreef op 11-08-2022 om 10:52:
ik maak me serieus zorgen over hoe een flinke groep het moet redden en dat er iets moet gebeuren .
Maar gas boren in Groningen is wat mij betreft een hele dikke NEE!
Oplossen van de vele gedupeerden daar lijkt mij echt eerst aan de orde en is te triest voor woorden dat dit al niet allang is gebeurd.
Dat bedrijven oa supermarkten de prijzen onnodig veel omhoog gooien dat is echt schandalig.
Ik weet het ff niet hoe het moet. De overheid heeft natuurlijk ook beperkte middelen en mogelijkheden.
Alleen minima steunen is ook niet reeel. Er is een grotere groep dìe het zwaar heeft. Hoe zorg je ervoor dat hulp bij de juiste mensen komt ?
Ik redt me nu nog met bijstand. Ik wil dus mijn compensatie delen met mensen om mij heen.
Delen en niet alles want ik merk het wel degelijk.
De compensatie is van 800 naar 1300 gegaan las ik. Mijn gemeente heeft het nog nergens over die 500 extra. Maar mocht die wel komen dan deel ik dat.
En nee dat is niet iets waar ik applaus voor wil... het is misschien een idee wat meer mensen kunnen doen. Meer niet.
Mijn gemeente heeft ook nog niks verder gedaan. Wel die 800 euro. Maar niet die 500 extra, dat is pas als het kabinet groen licht geeft. Dus je kan wachten totdat je een ons weegt.
NocturnalMule38
12-08-2022 om 01:52
HarleyQuin schreef op 12-08-2022 om 00:28:
[..]
Mijn gemeente heeft ook nog niks verder gedaan. Wel die 800 euro. Maar niet die 500 extra, dat is pas als het kabinet groen licht geeft. Dus je kan wachten totdat je een ons weegt.
Dat groene licht is er al. Nu moeten de gemeenten het nog uitvoeren. En een aantal gemeenten schieten het voor mits ze daar de financiële ruimte voor hebben.
Andere gemeenten wachten op geld of iig een datum.
Ik ken een aantal mensen die het al wel hebben.
Google maar op energietoeslag rijksoverheid daar staat de 1300 al.
Evaluna
12-08-2022 om 07:37
Mijn energie toeslag is afgewezen helaas, zit boven die 120 %. Maar dat kan nooit veel zijn... Pfff
Natuurlijk is het nodig voor de mensen die het echt krap hebben, maar het was zeer welkom geweest.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.