Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

TanSwallow86

TanSwallow86

12-08-2022 om 08:38

Missingyoumuch schreef op 12-08-2022 om 01:52:

[..]

Dat groene licht is er al. Nu moeten de gemeenten het nog uitvoeren. En een aantal gemeenten schieten het voor mits ze daar de financiële ruimte voor hebben.

Andere gemeenten wachten op geld of iig een datum.

Ik ken een aantal mensen die het al wel hebben.

Google maar op energietoeslag rijksoverheid daar staat de 1300 al.

Mijn gemeente weet nog niet wanneer die 500 euro extra komt

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-08-2022 om 08:42

redbulletje schreef op 12-08-2022 om 07:55:

[..]

Ze blokkeren het debat dat alle oppositiepartijen hebben aangevraagd.

Linkje? 

Tuinfluiter schreef op 08-08-2022 om 15:52:

[..]

Naast de regenton gebruik ik ook spoelwater van groenten in de tuin. Ik was groenten in een sla centrifuge en verzamel het water in een emmer voor de tuin.

Ik ben dit naar aanleiding van jouw bericht ook gaan doen. Al het water van groente en fruit wassen, drinkbak van de hond verschonen enz., opgevangen en in een emmer gegooid. Ik stond er eigenlijk van te kijken hoeveel water ik eerst zomaar door de gootsteen spoelde.

Dit gaat nu bij de tuinplanten. Alle beetje helpen en het water besparen wordt steeds urgenter.

wild-flower

wild-flower

12-08-2022 om 08:48 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 12-08-2022 om 08:44:

[..]

Ik ben dit naar aanleiding van jouw bericht ook gaan doen. Al het water van groente en fruit wassen, drinkbak van de hond verschonen enz., opgevangen en in een emmer gegooid. Ik stond er eigenlijk van te kijken hoeveel water ik eerst zomaar door de gootsteen spoelde.

Dit gaat nu bij de tuinplanten. Alle beetje helpen en het water besparen wordt steeds urgenter.

Goede tip . Alle beetjes helpen inderdaad .

Herfstappeltaart schreef op 12-08-2022 om 08:44:

[..]

Leuk dat je het ook doet in het begin stond ik ook versteld van de hoeveelheid mijn tuinplanten zijn er ook blij mee. Het is een kleine moeite en je ziet zelf het resultaat in je tuin.

Tuinfluiter schreef op 12-08-2022 om 08:58:

[..]

Leuk dat je het ook doet in het begin stond ik ook versteld van de hoeveelheid mijn tuinplanten zijn er ook blij mee. Het is een kleine moeite en je ziet zelf het resultaat in je tuin.

In hetzelfde kader: teiltje onder de douche als het water aan het opwarmen is, aan de kant schuiven als je zeep gaat gebruiken. Water met zeep zou je nog kunnen gebruiken om de wc door te spoelen.

NocturnalMule38

NocturnalMule38

12-08-2022 om 09:20

HarleyQuin schreef op 12-08-2022 om 08:38:

[..]

Mijn gemeente weet nog niet wanneer die 500 euro extra komt

Nee, dat zeg ik . Mijn gemeente ook niet maar het komt vast nog dit jaar. 

Mlah! schreef op 12-08-2022 om 09:05:

[..]

In hetzelfde kader: teiltje onder de douche als het water aan het opwarmen is, aan de kant schuiven als je zeep gaat gebruiken. Water met zeep zou je nog kunnen gebruiken om de wc door te spoelen.

Ook een goede ga ik ook doen.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-08-2022 om 10:55

redbulletje schreef op 12-08-2022 om 08:55:

[..]

IMG-20220812-085348.jpg

Oh Geert.  Die wil toch geen oplossing 

Friezinnetje schreef op 12-08-2022 om 10:55:

[..]

Oh Geert. Die wil toch geen oplossing

Het is juist een van de weinigen die wél oplossingen wil. De rest van de oppositie steunde het debat, de coalitie doet juist weer een dictatortje. 

Hebben jullie die 800 euro ook echt al ontvangen. Mijn moeder wacht nog op de reactie op haar aanvraag. Ze heeft alleen AOW dus het lijkt mij een eenvoudige beslissing, maar ze lopen daar niet zo hard.

NocturnalMule38

NocturnalMule38

12-08-2022 om 11:12

MMcGonagall schreef op 12-08-2022 om 11:02:

Hebben jullie die 800 euro ook echt al ontvangen. Mijn moeder wacht nog op de reactie op haar aanvraag. Ze heeft alleen AOW dus het lijkt mij een eenvoudige beslissing, maar ze lopen daar niet zo hard.

Ja, in etappes van 200 euŕo. 

Ik ontvang bijstand dus dan gaat het automatisch.  Scheelt papierwerk. 

Mijn moeder heeft het ook aangevraagd en heeft deze week de 1300 euro ontvangen. 

Helaas is dus afhankelijk gemeente je woont. Als je moeder alleen AOW heeft dan komt het sowieso  wel. Daar zou ik me geen zoŕgen om maken. Maar irritant is het wel dat je niet weet wanneer.  

Ik persoonlijk heb de 500 die ik nog niet heb ontvangen niet perse nu nodig gelukkig.  Maar als je dat wel nodig bent dan is dat lange wachten flink vervelend. Dat begrijp ik volkomen !! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.