Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
Glamourlama
22-08-2022 om 11:57
Rockstar schreef op 22-08-2022 om 11:54:
[..]
Ja ach ja, het wordt vanzelf weer zomer gelukkig.
Hopen voor veel huishoudens inderdaad dat het niet zo’n strenge winter wordt als twee jaar terug!
Rockstar
22-08-2022 om 11:59
Glamourlama schreef op 22-08-2022 om 11:57:
[..]
Hopen voor veel huishoudens inderdaad dat het niet zo’n strenge winter wordt als twee jaar terug!
Nee, even allemaal een zonnedansje doen haha.
Ik heb uit voorzorg al een snuddie gekocht. Een soort dikke teddy dekentrui met mouwtjes.
Glamourlama
22-08-2022 om 12:05
Rockstar schreef op 22-08-2022 om 11:59:
[..]
Ik heb uit voorzorg al een snuddie gekocht. Een soort dikke teddy dekentrui met mouwtjes.
Ik voorzie een nieuwe fashion trend 😄
TanSwallow86
22-08-2022 om 12:30
Rockstar schreef op 22-08-2022 om 11:59:
[..]
Die heb ik ook nog in de kast liggen.
Rockstar
22-08-2022 om 13:06
Glamourlama schreef op 22-08-2022 om 12:05:
[..]
Ik voorzie een nieuwe fashion trend 😄
Oh ja dat kunnen we ook doen, even trendsetter worden. Snuddie met skibroek, helemaal de shizzle ben je dan.
Envelop
22-08-2022 om 13:30
Ik heb zo'n grote onesie gekocht, echt lekker! Wij betalen nu €348 per maand aan energie en zitten qua verbruik vergelijkbaar met een twee persoonshuishouden in een flat terwijl we een matig geïsoleerd jaren 30 huis hebben.
wild-flower
22-08-2022 om 14:52
Vanochtend steeg de gasprijs op de beurs in
Amsterdam met bijna 17 procent. Inmiddels wordt er voor een megawattuur gas 285 euro betaald door grote afnemers en energiebedrijven.
Dat is ruim drie keer zo hoog als drie maanden geleden en twaalf keer zo hoog als normaal, voor zover dat nog bestaat.
Hoe lang gaat het nog doorstijgen dan ?
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5328284/gasprijs-ttf-nord-stream-kolen-kernenergie-duur-huishoudens-penarie
Glamourlama
22-08-2022 om 15:23
Die sancties werken echt reuze zullen we maar zeggen 😢 Niet dat we een alternatief hebben overigens (behalve versneld verduurzamen). Onvoorstelbaar, dit had je een jaar geleden toch niet kunnen bedenken?
DS1971
22-08-2022 om 17:27
Glamourlama schreef op 22-08-2022 om 15:23:
Die sancties werken echt reuze zullen we maar zeggen 😢 Niet dat we een alternatief hebben overigens (behalve versneld verduurzamen). Onvoorstelbaar, dit had je een jaar geleden toch niet kunnen bedenken?
Er was geen alternatief voor het beginnen van een energieoorlog met Rusland die je alleen maar kon verliezen?
B.v. geen energieoorlog ontketenen?
Vanaf het begin was duidelijk dat het roekeloos was wat de EU gedaan heeft. En nu kunnen ze straks met hangende pootjes naar Rusland om nog te redden wat er te redden valt. Al verwacht ik dat ze gewoon de bevolking laten verarmen, want de verantwoordelijken eten er geen boterham minder door.
DS1971
22-08-2022 om 17:28
wild-flower schreef op 22-08-2022 om 14:52:
Vanochtend steeg de gasprijs op de beurs in
Amsterdam met bijna 17 procent. Inmiddels wordt er voor een megawattuur gas 285 euro betaald door grote afnemers en energiebedrijven.
Dat is ruim drie keer zo hoog als drie maanden geleden en twaalf keer zo hoog als normaal, voor zover dat nog bestaat.Hoe lang gaat het nog doorstijgen dan ?
https://www.rtlnieuws.nl/economie/artikel/5328284/gasprijs-ttf-nord-stream-kolen-kernenergie-duur-huishoudens-penarie
Tot het moment dat duidelijk is dat de voorraden voldoende zijn.
Glamourlama
22-08-2022 om 19:02
DS1971 schreef op 22-08-2022 om 17:27:
[..]
Er was geen alternatief voor het beginnen van een energieoorlog met Rusland die je alleen maar kon verliezen?
B.v. geen energieoorlog ontketenen?
Vanaf het begin was duidelijk dat het roekeloos was wat de EU gedaan heeft. En nu kunnen ze straks met hangende pootjes naar Rusland om nog te redden wat er te redden valt. Al verwacht ik dat ze gewoon de bevolking laten verarmen, want de verantwoordelijken eten er geen boterham minder door.
Ik denk niet dat Rusland ons weer braaf gas gaat geven. Tenzij we Polen gaan uitruilen ofzo.
MidasWolf
22-08-2022 om 19:09
Glamourlama schreef op 22-08-2022 om 19:02:
[..]
Ik denk niet dat Rusland ons weer braaf gas gaat geven. Tenzij we Polen gaan uitruilen ofzo.
Als we dit niet hadden gehad had Rusland waarschijnlijk wel een andere stok gevonden om mee te slaan, hiervoor waren de banden ook al niet heel goed. Voor de binnenlandse politiek en kiezers heeft Putin wel een soort van vijand nodig om in crisis situatie goed te handelen voor zijn land.
DS1971
22-08-2022 om 19:45
Glamourlama schreef op 22-08-2022 om 19:02:
[..]
Ik denk dat je je daarin vergist. Als Europa alle sancties loslaat, of in ieder geval de meest ingrijpende, dan is dat een enorme overwinning voor Putin.
Zeker niet kansloos.
Maar het kan ook zo zijn dat Putin ziet wat de gevolgen zijn en hoe extreem slecht dit kan uitpakken in Europa. En dus gewoon zegt: je valt maar lekker in de kuil die je zelf hebt gegraven.
Glamourlama
22-08-2022 om 19:52
DS1971 schreef op 22-08-2022 om 19:45:
[..]
Ik denk dat je je daarin vergist. Als Europa alle sancties loslaat, of in ieder geval de meest ingrijpende, dan is dat een enorme overwinning voor Putin.
Zeker niet kansloos.
Maar het kan ook zo zijn dat Putin ziet wat de gevolgen zijn en hoe extreem slecht dit kan uitpakken in Europa. En dus gewoon zegt: je valt maar lekker in de kuil die je zelf hebt gegraven.
Ik denk dat als je toegeeft aan een pester de pester weet dat hij dus nog verder kan gaan.
redbulletje
22-08-2022 om 19:59
DS1971 schreef op 22-08-2022 om 19:45:
[..]
Zeker niet kansloos.
Ben er ook bang voor. Beste remedie is nu Groningen weer open en zorgen dat we hier niet de armoedeqfgrond in gejaagd worden. Hoe we hier de eigen bevolking naar de gallemiezen laten gaan is natuurlijk uitermate lachwekkend voor Putin. Idd vallen we nu in de kuil die we zelf gegraven hebben.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.