Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Paracelsus schreef op 26-08-2022 om 05:59:

dit kabinet zorgt toch voor het failliet van Nederland

Minister voor Klimaat en Energie Rob Jetten (D66) wil voorkomen dat Nederlandse gasbetalingen de Russische oorlogsmachine spekken. Maar de opdracht dreigt een averechts effect te krijgen: Gazprom Energy koopt namelijk - net als Eneco en Greenchoice - gas in op de Europese gasmarkt.

Als een gemeente een contract opzegt, waarin jaren terug een lage prijs is afgesproken, moet het op de Europese markt nu voor een veelvoud van de prijs gas kopen. Dan rinkelt de kassa bij de leveranciers, dus ook in Rusland.

Minister dwingt gemeenten tot nieuwe dure gascontracten, geld gaat naar Rusland
https://nos.nl/l/2442044

Ik zag dit gisteren bij Nieuwsuur, heel vreemd. Ik mag toch hopen dat dit aangepast wordt, want dit kan nooit de bedoeling zijn.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

26-08-2022 om 09:01

Rondstruiner schreef op 26-08-2022 om 08:26:

[..]

Ik zag dit gisteren bij Nieuwsuur, heel vreemd. Ik mag toch hopen dat dit aangepast wordt, want dit kan nooit de bedoeling zijn.

Dit staat er ook nog:
Het ministerie van Economische Zaken & Klimaat blijft desgevraagd vasthouden aan het eerdere standpunt. De gesprekken met Duitsland en SEFE hebben het ministerie niet kunnen overtuigen. Daarom luidt de conclusie dat SEFE ondanks de Duitse maatregelen "nog Russisch eigendom is. Inkomsten komen uiteindelijk nog steeds ten goede aan de Russische staat. Het standpunt van EZK blijft daarom onveranderd."

Van mij mag dit kabinet vallen hoor. Al vermoed ik dat we niets beters terug krijgen. Maar echt jongens. Wat de nu allemaal doen kan toch niet. Alleen al de asielcrisis loopt compleet uit de hand.

wild-flower

wild-flower

26-08-2022 om 09:06 Topicstarter

Paracelsus schreef op 26-08-2022 om 09:01:

[..]

Dit staat er ook nog:
Het ministerie van Economische Zaken & Klimaat blijft desgevraagd vasthouden aan het eerdere standpunt. De gesprekken met Duitsland en SEFE hebben het ministerie niet kunnen overtuigen. Daarom luidt de conclusie dat SEFE ondanks de Duitse maatregelen "nog Russisch eigendom is. Inkomsten komen uiteindelijk nog steeds ten goede aan de Russische staat. Het standpunt van EZK blijft daarom onveranderd."

Van mij mag dit kabinet vallen hoor. Al vermoed ik dat we niets beters terug krijgen. Maar echt jongens. Wat de nu allemaal doen kan toch niet. Alleen al de asielcrisis loopt compleet uit de hand.

Ik heb het idee dat alles nu uit de hand loopt in Nederland . Word er een beetje moedeloos van .

wild-flower

wild-flower

26-08-2022 om 09:07 Topicstarter

Nog een tip voor korter douchen . Kookwekker .

https://www.ecomondo.nl/korter-douchen-douchetimer-kookwekker/

Paracelsus schreef op 26-08-2022 om 09:01:

[..]

Dit staat er ook nog:

Ja, maar ik neem aan dat er nu meer vragen gesteld zullen worden nav de berichten in de pers. Zowel door de politiek als door de pers.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

26-08-2022 om 09:22

Rondstruiner schreef op 26-08-2022 om 09:11:

[..]

Ja, maar ik neem aan dat er nu meer vragen gesteld zullen worden nav de berichten in de pers. Zowel door de politiek als door de pers.

Hebben die het afgelopen jaar iets opgelost? 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

26-08-2022 om 09:22

wild-flower schreef op 26-08-2022 om 09:07:

Nog een tip voor korter douchen . Kookwekker .

https://www.ecomondo.nl/korter-douchen-douchetimer-kookwekker/

Een koude douche nemen werkt ook. Dat doen wij sinds kort 

Paracelsus schreef op 26-08-2022 om 09:22:

[..]

En mijn dochter weet al: als je úit die koude douche of het koude bad stapt heb je het daarna juist lekker warm. 

Ik heb het vorig jaar gedaan, tot halverwege de winter, want vond het toch wel een opgave om elke ochtend om 6 uur te beginnen met een koudeschok. Ik was me nu met koud water, dat vind ik veel makkelijker te handelen dan een koude douche. Als linkshandige met ouderwetse mengkranen was de default bij mij altijd links draaien en dus de warme kraan gebruiken, ook als hij nog niet opgewarmd was, en heb dat heel actief veranderd naar standaard de rechterkraan gebruiken. 

Paracelsus schreef op 26-08-2022 om 09:22:

[..]

Eerst wel warm water (wassen) en als afsluiter een paar tellen koud water?

Je kunt ook de douche normaal beginnen en dan heel langzaam steeds kouder draaien. Is nog heel gezond ook!

ZanyHeron88

ZanyHeron88

26-08-2022 om 09:45

Zilver_gray schreef op 26-08-2022 om 09:33:

[..]

Eerst wel warm water (wassen) en als afsluiter een paar tellen koud water?

Nee , gewoon een koude douche. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

26-08-2022 om 09:46

Mevrouw75 schreef op 26-08-2022 om 09:29:

[..]

En mijn dochter weet al: als je úit die koude douche of het koude bad stapt heb je het daarna juist lekker warm.

Ik heb het vorig jaar gedaan, tot halverwege de winter, want vond het toch wel een opgave om elke ochtend om 6 uur te beginnen met een koudeschok. Ik was me nu met koud water, dat vind ik veel makkelijker te handelen dan een koude douche. Als linkshandige met ouderwetse mengkranen was de default bij mij altijd links draaien en dus de warme kraan gebruiken, ook als hij nog niet opgewarmd was, en heb dat heel actief veranderd naar standaard de rechterkraan gebruiken.

Ja, al ben ik benieuwd naar de winter, want ik ben wel een koukleum. Maar anders maar een warme kruik voor in bed 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-08-2022 om 09:47

Glamourlama schreef op 26-08-2022 om 09:36:

Je kunt ook de douche normaal beginnen en dan heel langzaam steeds kouder draaien. Is nog heel gezond ook!

Zo doe ik het in de winter. In de zomer heb ik weinig moeite met koud douchen, maar 's winters vind ik het toch wat lastig. Dan start ik lauwwarm en draai zodra ik schoon ben de warme kraan dicht. Maar veel langer dan 20-30 seconden houd ik het niet vol als het water bijna letterlijk ijskoud is.

Het gloeigevoel na afloop is heerlijk.

wild-flower schreef op 26-08-2022 om 09:06:

[..]

Ik heb het idee dat alles nu uit de hand loopt in Nederland . Word er een beetje moedeloos van .

Dit gevoel heb ik ook, de laatste maanden wordt het erger...lijkt wel een bananenrepubliek zo nu en dan.

Ik doe aan winterzwemmen in water van 3-5 graden maar daarna heb ik toch echt wel de behoefte aan een lekker warme douche om weer behaaglijk te worden.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.