Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Paracelsus schreef op 26-08-2022 om 14:07:

[..]

Ja, dat bedoel ik dus, onbewerkt eten is duurder.

Basisvoedsel hoeft niet duurder te zijn. Wat Rondstruiner zegt begrijp ik helemaal, dat is specifiek spul, maar gewone basisproducten als yoghurt, aardappelen, groente van het seizoen, fruit van het seizoen (liefst ook nog aanbiedingen, of anders uit de diepvries), zilvervliesrijst van de budgetsuper enz. vind ik echt goed te doen. Vlees is een grote hap uit het budget, maar dat is een keuze, niet noodzakelijk.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

26-08-2022 om 14:29

Herfstappeltaart schreef op 26-08-2022 om 14:24:

[..]

Basisvoedsel hoeft niet duurder te zijn. Wat Rondstruiner zegt begrijp ik helemaal, dat is specifiek spul, maar gewone basisproducten als yoghurt, aardappelen, groente van het seizoen, fruit van het seizoen (liefst ook nog aanbiedingen, of anders uit de diepvries), zilvervliesrijst van de budgetsuper enz. vind ik echt goed te doen. Vlees is een grote hap uit het budget, maar dat is een keuze, niet noodzakelijk.

Vlees hoort gewoon in een gezond voedingspatroon. Het is voor mij geen optie om dit te schrappen. 

Komkommer ( is nu het seizoen) betaal je gewoon 1,45 voor. Paprika’s en tomaten zijn ook enorm duur. Laatst nog 9 euro voor een kilo ( zonder aanbieding) ik moest echt even twee keer met mijn ogen knipperen of ik het goed zag.

De yoghurt en melk en roomboter zijn ook enorm duur geworden. Een pakje grasroomboter250 gram ( nog geen eens biologisch) is nu 3,75

Paracelsus schreef op 26-08-2022 om 14:29:

[..]

Vlees hoort gewoon in een gezond voedingspatroon. Het is voor mij geen optie om dit te schrappen.

Komkommer ( is nu het seizoen) betaal je gewoon 1,45 voor. Paprika’s en tomaten zijn ook enorm duur. Laatst nog 9 euro voor een kilo ( zonder aanbieding) ik moest echt even twee keer met mijn ogen knipperen of ik het goed zag.

De yoghurt en melk en roomboter zijn ook enorm duur geworden. Een pakje grasroomboter250 gram ( nog geen eens biologisch) is nu 3,75

Roomboter is helemaal niet gezond. En vlees ook niet. Natuurlijk, het bevat goede voedingsstoffen maar ook veel verzadigd vet en je kunt het prima vervangen door goedkopere alternatieven als peulvruchten, noten en ei.

Mijn vriezer ligt vol met puntpaprika's uit een aanbieding van een tijdje terug. Als ik chili sin carne maak, pak ik er twee of drie uit de vriezer en snij ze in stukjes. Gaat uitstekend, kost heel weinig. Enz. enz.

Maar goed, we kunnen de discussie beter niet laten verzanden in een voorkeursdiscussie. Als jij vlees erbij vind horen is dat zo, daar heb ik verder geen kritiek op hoor. Maar het blijven keuzes, die voor iedereen anders zijn.

De tomaten zijn deze week 0.99 voor een pond bij Lidl. Kun je soep en saus van maken en invriezen.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-08-2022 om 14:54

Vlees "hoort" niet per se in een gezond voedingspatroon. Dat is een persoonlijke keuze. Prima als je er voor kiest om vlees te eten, maar doe niet alsof het een noodzakelijk onderdeel van je dieet is.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

26-08-2022 om 14:56

Herfstappeltaart schreef op 26-08-2022 om 14:36:

[..]

Roomboter is helemaal niet gezond. En vlees ook niet. Natuurlijk, het bevat goede voedingsstoffen maar ook veel verzadigd vet en je kunt het prima vervangen door goedkopere alternatieven als peulvruchten, noten en ei.

Mijn vriezer ligt vol met puntpaprika's uit een aanbieding van een tijdje terug. Als ik chili sin carne maak, pak ik er twee of drie uit de vriezer en snij ze in stukjes. Gaat uitstekend, kost heel weinig. Enz. enz.

Maar goed, we kunnen de discussie beter niet laten verzanden in een voorkeursdiscussie. Als jij vlees erbij vind horen is dat zo, daar heb ik verder geen kritiek op hoor. Maar het blijven keuzes, die voor iedereen anders zijn.

De tomaten zijn deze week 0.99 voor een pond bij Lidl. Kun je soep en saus van maken en invriezen.

Roomboter is niet ongezond, je moet er alleen niet teveel van eten. Er is helemaal geen consensus over of het vet in vlees ongezond is. Er zijn Bijv stammen die bijna alleen maar vlees eten en nauwelijks groente. Hun bloedwaardes zijn beter dan die van ons. Van bijv volle zuivelproducten is aangetoond dat het je cholesterol niet verhoogd en waarschijnlijk zelfs verlaagd. 

Bedankt voor de tip. Helaas heb ik geen Lidl in de buurt en geen auto ik kan aan de overkant van mijn huis gelukkig bio tomaten kopen bij de kas. Daar betaal ik ongeveer hetzelfde als nu bij de Lidl. 1,5 kilo voor 2 euro

ZanyHeron88

ZanyHeron88

26-08-2022 om 14:59

weet iemand van jullie of je appel blokjes kan invriezen. Ik heb kilo’s appels van mijn bomen gehaald vandaag

[..]

Ik koop nu de gewone roomboter van de Jumbo in 400 grams verpakking voor bijna 4 euro, maar nog altijd goedkoper dan de grasboter. 

De 1,5 literpakken houdbare melk zijn opeens ook boven de 2 euro. Echt niet normaal meer dit. Prijsstijgingen van soms wel bijna 100% lijkt 't wel. Veel verpakkingen ook 20% kleiner maar toch veel duurder. 

[..]

Dat klinkt alsof je bij de groentejuwelier was

ZanyHeron88

ZanyHeron88

26-08-2022 om 15:07

redbulletje schreef op 26-08-2022 om 15:05:

[..]

Ik koop nu de gewone roomboter van de Jumbo in 400 grams verpakking voor bijna 4 euro, maar nog altijd goedkoper dan de grasboter.

De 1,5 literpakken houdbare melk zijn opeens ook boven de 2 euro. Echt niet normaal meer dit. Prijsstijgingen van soms wel bijna 100% lijkt 't wel. Veel verpakkingen ook 20% kleiner maar toch veel duurder.

Ja, bij arla hebben ze de 1,5 liter pakken eruit gehaald. Daardoor is de prijs per liter al 20 cent omhoog gegaan. Bovenop de stijging die er al was.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

26-08-2022 om 15:08

Dorestad schreef op 26-08-2022 om 15:07:

[..]

Dat klinkt alsof je bij de groentejuwelier was

Nee, gewoon bij de ah. De trostomaten. Ik heb er zelfs een foto van gemaakt 

redbulletje schreef op 26-08-2022 om 15:05:

[..]

Volgende week houdbare melk van Campina in de hamsterweken bij Appie 2=1 en bij de Poiesz 4=2

Paracelsus schreef op 26-08-2022 om 15:07:

[..]

Ja, bij arla hebben ze de 1,5 liter pakken eruit gehaald. Daardoor is de prijs per liter al 20 cent omhoog gegaan. Bovenop de stijging die er al was.

Ik koop die van Campina.

Dorestad schreef op 26-08-2022 om 15:17:

[..]

Volgende week houdbare melk van Campina in de hamsterweken bij Appie 2=1 en bij de Poiesz 4=2

Oh mooi! Dan ga ik even flink wat in slaan! 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

26-08-2022 om 15:43

Dorestad schreef op 26-08-2022 om 15:17:

[..]

Ik ben inmiddels helemaal klaar met AH. Alle aanbiedingen zijn altijd uitverkocht op mijn wekelijkse bezorgtijd. Waardeloos. 

Paracelsus schreef op 26-08-2022 om 14:59:

weet iemand van jullie of je appel blokjes kan invriezen. Ik heb kilo’s appels van mijn bomen gehaald vandaag

Daar staat iets over op de site van het Voedingscentrum. Het kan, maar je moet eerst iets doen tegen verkleuren. (ik kan geen link kopiëren, weet niet hoe dat moet op m'n chromebook ☺️)

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.