Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
alhambra
26-08-2022 om 17:28
Ysenda, levert Picnic toevallig daar?
Daar is het 35 euro excl. statiegeld.
Kersje
26-08-2022 om 20:25
Ysenda schreef op 26-08-2022 om 17:16:
[..]
aan de andere kant staan dan de mensen die niet de mogelijkheid hebben om digitaal te bestellen en aan de enorme minimum bedragen te komen.
.
Ik bestel ook niet wekelijks hoor, maar kom wel aan de minimale €50, stop veel in de vriezer en veel groente blijft zo’n 3-4 weken vers in mijn koelkast. Heel af en toe is het nodig even iets tussendoor te halen, maar dat doe ik eigenlijk zelden.
Is het niet mogelijk dat ze met iemand samen de boodschappen zou kunnen bestellen, er zal toch ook wel iemand anders zijn met dit ‘probleem’? En idd, bij Picnic is het minimale bedrag lager.
Madamecannibale
26-08-2022 om 21:21
Ysenda schreef op 26-08-2022 om 17:16:
[..]
aan de andere kant staan dan de mensen die niet de mogelijkheid hebben om digitaal te bestellen en aan de enorme minimum bedragen te komen.
Ik moet nu de boodschapjes voor mijn moeder in het verzorgingshuis gaan doen omdat de laatste supermarkt in het dorp gaat sluiten. ze krijgen 1x per week fruit in het verzorgingshuis de rest moeten ze zelf kopen, net als vuilniszakjes, toiletpapier en andere toiletartikelen, die worden niet in het winkeltje dat 1 middag per week open is in het huis zelf verkocht.
worden wel heel dure bananen als ik elke week heen en weer moet gaan rijden. Ze besteed per maand zo'n 40 euro bij de supermarkt. Ik woon 125 km verderop.
vrijwilligers zijn er nauwelijks om die boodschapjes te doen.
Dit vind ik echt best heel schrijnend. Hoe moet dat nou met ouderen zonder familie denk ik dan. Ik zou best zo iets als vrijwilliger bij een verzorgingshuis gaan doen.
wild-flower
26-08-2022 om 21:25
Missingyoumuch schreef op 26-08-2022 om 12:43:
Mijn budget is 225 per maand maar dat is incl glutenvrij wat flink duurder is dan met gluten. Ik heb om binnen budget te blijven al flink moeten schrappen.
Ik eet ook glutenvrij en dat is inderdaad flink duurder . Glutenvrij brood van AH eigenmerk heeft hier wel vaak een 35 % sticker en dat scheelt dan weer.
Lali
26-08-2022 om 21:34
Ysenda schreef op 26-08-2022 om 12:16:
[..]
Het is en en, en volle trommels EN de eco stand. Eco stand gaat ook uit van een volle trommel omdat de schurende beweging van de was tegen elkaar het vuil los maakt.
Maar eco is bij mij 40-60 graden. Terwijl ik verder vaak een was van 1 uur en 10 minuten op 30 graden toe. Is dat dan toch niet zuiniger?
NocturnalMule38
26-08-2022 om 22:27
wild-flower schreef op 26-08-2022 om 21:25:
[..]
Ik eet ook glutenvrij en dat is inderdaad flink duurder . Glutenvrij brood van AH eigenmerk heeft hier wel vaak een 35 % sticker en dat scheelt dan weer.
Klopt, neem ik soms mee . Als ik echt weer eens brood wil eten. Maar ook na al die jaren.. het blijft behelpen. Afbak heeft mijn voorkeur maar is voor feestdagen.
Laatst lagen er in de niet verspillen bak bij de jumbo 2 broden voor 1 euro per stuk. Was 1 witbrood bij. Weer eens brood met pindakaas gegeten. Heerlijk.
Ik ontbijt dus met zuivel. Smiddags gv crackers van Wasa. Soms ook restje warm.
Het is , gelukkig al veel minder prijzig dan 15 jaar geleden. Ik schrok me toen echt rot haha . Dat jumbo en AH een eigen merk hebben ben ik erg blij mee.
NocturnalMule38
26-08-2022 om 22:34
Lali schreef op 26-08-2022 om 21:34:
[..]
Maar eco is bij mij 40-60 graden. Terwijl ik verder vaak een was van 1 uur en 10 minuten op 30 graden toe. Is dat dan toch niet zuiniger?
Ik was meestal ook op 30 graden eb mijn machine doet hier een uur over. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat eco op 40-60 graden dan voordeliger is.
Af en toe draai ik een 90 graden was. Dan kan ik me voorstellen dat eco voordeliger is.
Ik gebruik ook altijd de droger. Vooral omdat was ophangen een fysiek pijnlijk klusje is. Zal ik dus niet snel mee stoppen.
Rockstar
26-08-2022 om 22:42
Mijn machine kan alle programma’s in de eco modus. Dus én 30 graden, én eco. En ik ga weer in het weekend wassen. Deed ik voor ik thuis werkte altijd al, maar sinds ik de hele week thuis ben gooi ik er doordeweeks een wasje in. Zonde, want in het weekend is er dalstroom.
Broodtrommel
27-08-2022 om 07:10
Mijn wasmachine gaat al bijna 10 jaar mee, simpele Beco. Volgens mij heeft dat ding geeneens een eco stand. Maar ik was zo weinig dat het allemaal niet uit maakt. Als je alleen bent en op kleur wast dan zit zo'n trommel niet snel vol.
Ook weer eens de financiën doorgenomen. De boodschappen staan al op 250 per maand en ik ben alleen. Drogist ed hoort hier ook bij maar het telt aan.
Herfstappeltaart
27-08-2022 om 07:11
Zo. Gisteren 3 potten 100% pindakaas gehaald bij Lidl in de reclame. Normaal 2,69 (600 gram!), nu 1,99. Ikzelf en mijn kleinkinderen eten veel pindakaas, dus ik kan weer even vooruit. Ik kon geen houdbaarheidsdatum vinden op de pot, anders had ik er nog meer meegenomen.
@Rondstruiner: aanbieding is nog t/m zondag.
Herfstappeltaart
27-08-2022 om 07:14
Rockstar schreef op 26-08-2022 om 22:42:
Mijn machine kan alle programma’s in de eco modus. Dus én 30 graden, én eco. En ik ga weer in het weekend wassen. Deed ik voor ik thuis werkte altijd al, maar sinds ik de hele week thuis ben gooi ik er doordeweeks een wasje in. Zonde, want in het weekend is er dalstroom.
Ja dàt is wel handig. Ik heb een Samsung eco-bubble en die heeft wel een eco-stand maar alleen voor warme wassen. De meeste wassen die ik draai zijn 30 of 20 graden en de 60 graden-wassen (vaatdoekjes e.d.) wil ik eigenlijk niet kouder wassen i.v.m. hygiëne.
Daluren hebben wij ook, inderdaad in het weekend, feestdagen en 's nachts, maar we hebben zonnepanelen dus daar let ik eerder gezegd niet zo heel erg op.
Herfstappeltaart
27-08-2022 om 07:30
Hmmm. ik had mijn pindakaas-verhaaltje misschien eigenlijk in het topic "wat doen jullie om de inflatie in de supermarkt het hoofd te bieden" moeten zetten.
Rondstruiner
27-08-2022 om 07:34
Herfstappeltaart schreef op 27-08-2022 om 07:11:
Zo. Gisteren 3 potten 100% pindakaas gehaald bij Lidl in de reclame. Normaal 2,69 (600 gram!), nu 1,99. Ikzelf en mijn kleinkinderen eten veel pindakaas, dus ik kan weer even vooruit. Ik kon geen houdbaarheidsdatum vinden op de pot, anders had ik er nog meer meegenomen.
@Rondstruiner: aanbieding is nog t/m zondag.
Thanks, ik fiets er straks even langs!
Herfstappeltaart
27-08-2022 om 07:59
Rondstruiner schreef op 27-08-2022 om 07:34:
[..]
Thanks, ik fiets er straks even langs!
Met stukjes heeft een geel deksel, zonder stukjes een bruin deksel. Ze staan soms in dezelfde doos, dus daar moet je even op letten
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.