Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
Tatemae
27-08-2022 om 23:31
redbulletje schreef op 27-08-2022 om 23:26:
[..]
Oh das idd vervelend. Ik bak wel ns brood en had gelezen dat melk gebruiken ipv water het brood ook malser maakt. Dit werkt bij normaal brood in elk geval uitstekend. Geen idee wat het effect is bij glutenvrij.
Ik deed er altijd water bij, het werd weliswaar mals maar ook echt een Bonk. Misschien had ik melk moeten proberen ![]()
Wij hebben gelukkig geen financiële nood, maar streven naar een goedkoop en zo duurzaam mogelijk leven, met een balans van Het Leven is Goed.
wild-flower
30-08-2022 om 19:55
Pas op : cybercriminelen misbruiken energietoeslag om rekeningen te plunderen
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/5329736/energietoeslag-oplichting-phishing-cybercriminelen
LostJellyfish83
31-08-2022 om 08:14
Prijzen in augustus 13,6 procent gestegen, inflatie nog hoger dan maand eerder
https://www.ad.nl/economie/prijzen-in-augustus-13-6-procent-gestegen-inflatie-nog-hoger-dan-maand-eerder~a1aabbda/
Pfff, dit soort stijgingen zijn wel absurd. Uiteindelijk zit iedereen droog brood te eten als dit zo doorgaat.
wild-flower
31-08-2022 om 08:49
Mug schreef op 31-08-2022 om 08:14:
https://www.ad.nl/economie/prijzen-in-augustus-13-6-procent-gestegen-inflatie-nog-hoger-dan-maand-eerder~a1aabbda/
Pfff, dit soort stijgingen zijn wel absurd. Uiteindelijk zit iedereen droog brood te eten als dit zo doorgaat.
Jeetje , waar gaat dit stoppen ? Ik word er zo moedeloos van .
ZanyHeron88
31-08-2022 om 10:23
Mug schreef op 31-08-2022 om 08:14:
Ik kan soms wel huilen bij het afrekenen. En dan koop ik alleen verse producten.
Schommelstoel
31-08-2022 om 10:41
Paracelsus schreef op 31-08-2022 om 10:23:
[..]
Ik kan soms wel huilen bij het afrekenen. En dan koop ik alleen verse producten.
Echt hè.
Ik zie allemaal AH reclames voorbij komen van de Hamsterweken. Dus ik dacht even flink in te slaan met 1+1 aanbiedingen. Maar het blijken helemaal niet zoveel aanbiedingen te zijn en dan vooral duurdere producten die ik toch al niet koop (want daar is geen geld voor).
Het nieuwe normaal kennelijk.
ZanyHeron88
31-08-2022 om 10:46
Schommelstoel schreef op 31-08-2022 om 10:41:
[..]
Echt hè.
Ik zie allemaal AH reclames voorbij komen van de Hamsterweken. Dus ik dacht even flink in te slaan met 1+1 aanbiedingen. Maar het blijken helemaal niet zoveel aanbiedingen te zijn en dan vooral duurdere producten die ik toch al niet koop (want daar is geen geld voor).
Herkenbaar. Al moet ik zeggen dat ik wel blij was met de chocolade 85%. Dat is het enige dat ik elke dag snoep een blokje chocolade. Al is de aanbieding wel eens beter geweest.
redbulletje
31-08-2022 om 10:47
Schommelstoel schreef op 31-08-2022 om 10:41:
[..]
Echt hè.
De aanbiedingen waren waardeloos. Ik ging op de 1,5 literpakken houdbare melk af, maar die waren niet in de bonus. Enkel de literpakken. Ik heb ze dus weer teruggezet. Appie vind ik echt afzetters geworden en ik koop er nog maar zo min mogelijk.
ZanyHeron88
31-08-2022 om 10:57
redbulletje schreef op 31-08-2022 om 10:47:
[..]
De aanbiedingen waren waardeloos. Ik ging op de 1,5 literpakken houdbare melk af, maar die waren niet in de bonus. Enkel de literpakken. Ik heb ze dus weer teruggezet. Appie vind ik echt afzetters geworden en ik koop er nog maar zo min mogelijk.
Ze hadden laatst een heel vak bio eieren met 35% sticker en dan krijg je er nog 10% korting overheen met je persoonlijke bonus. Dat vond ik wel relaxt.
Ik doe vaak even een rondje om te kijken of er 35% producten liggen die ik kan gebruiken
redbulletje
31-08-2022 om 11:00
Ik haal m'n eieren inmiddels bij Lidl: 10 stuks L/XL voor 2,29. Daar kan Appie of Jumbo niet tegenop (Jumbo was de laatste keer dat ik keek 3,80 voor XL eieren)
Schommelstoel
31-08-2022 om 11:05
redbulletje schreef op 31-08-2022 om 11:00:
Ik haal m'n eieren inmiddels bij Lidl: 10 stuks L/XL voor 2,29. Daar kan Appie of Jumbo niet tegenop (Jumbo was de laatste keer dat ik keek 3,80 voor XL eieren)
Heb je geen boederijwinkel of -automaat in de buurt?
Ik heb hier buiten de stad altijd 10 eieren voor 1,70
en dan kan ik ze per stuk kopen, dus als ik er 2 of 4 wil kan dat ook.
Verse melk 1 euro per liter uit de tap bij de boerderij. Kaas onder de 10 euro per kilo. Etc. Etc. Ik kom voor versproducten vrijwel niet meer in de supermarkt. En ik leg er ook geen kilometers met de auto voor af, mocht dat tegenargument voorbij komen. Alles op loop- of fietsafstand.
ZanyHeron88
31-08-2022 om 11:07
redbulletje schreef op 31-08-2022 om 11:00:
Dat klinkt een stuk beter!
Weet je hoe duur de bio eieren zijn bij de Lidl?
Ik betaalde nu voor de bio tien stuks 2,20 bij de ah. Maar dan wel met 35% sticker en 10 % premium korting. Anders betaal ik 3,54
LostJellyfish83
31-08-2022 om 11:08
Schommelstoel schreef op 31-08-2022 om 11:05:
[..]
Heb je geen boederijwinkel of - automaat in de buurt?
Verse melk 1 euro per liter uit de tap bij de boerderij. Kaas onder de 10 euro per kilo. Etc. Etc. Ik kom voor versproducten vrijwel niet meer in de supermarkt. En ik leg er ook geen kilometers met de auto voor af, mocht dat tegenargument voorbij komen. Alles op loop- of fietsafstand.
Dit is wel een goede tip. Ik kreeg gisteren een mail dat hier vlakbij een boerderijwinkel is geopend, daar ga ik 's kijken. De supermarkt wordt echt te bizar duur.
ZanyHeron88
31-08-2022 om 11:08
Schommelstoel schreef op 31-08-2022 om 11:05:
[..]
Heb je geen boederijwinkel of -automaat in de buurt?
Dat doe ik ook vaak! Alleen ik heb nog geen bio eieren kunnen vinden. Qua groente kom ik ook niet rond van alleen de omgeving. Ik hoop dat steeds meer boeren een stalletje aan de weg gaan zetten hier. Al hoorde ik van een boer dat er dan ook enorm veel gejat wordt
Dorestad
31-08-2022 om 11:09
redbulletje schreef op 31-08-2022 om 10:47:
[..]
Waarom waardeloos? Dan neem je toch de literpakken mee, normaal gesproken betaal je 5 cent per liter meer bij een literpak ten opzichte van een pak,van anderhalve liter maar met de 2=1 bij de literpakken zit je dik in de winst deze week.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.