Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Rockstar schreef op 31-08-2022 om 14:44:

[..]

Het andere jeweetwel forum. De salarisschaal wordt naar beneden aangepast voor die groep.

Dat klopt niet hoor, het tarief gaat omlaag, niet de schaal. Als alleen de schaal zou zakken ga je alleen maar eerder meer belasting betalen.

Ik ben echt een leek op dat gebied maar hoeveel euro per maand ga je er dan ongeveer op vooruit?

Moxxie schreef op 31-08-2022 om 14:51:

[..]

Dat klopt niet hoor, het tarief gaat omlaag, niet de schaal. Als alleen de schaal zou zakken ga je alleen maar eerder meer belasting betalen.

Nee sorry ik bedoel natuurlijk het tarief binnen die schaal.

redbulletje schreef op 31-08-2022 om 15:02:

Ik ben echt een leek op dat gebied maar hoeveel euro per maand ga je er dan ongeveer op vooruit?

Als jij 1000 euro per maand verdient en 50% belasting betaalt, hou je 500 euro over. Als ze dat percentage naar 25% zetten, hou je 750 euro over. We weten nog niet met hoeveel ze het gaan verlagen. Zou kunnen dat het dieptriest weinig is, een paar % of zo.

Ik ben blij. Het pensioen is gekoppeld aan het minimumloon.(dus gaat als het goed is 10% omhoog).

Ik ben ook wel benieuwd naar die percentages, vrees dat het bedroevend weinig gaat zijn. In ieder geval niet genoeg om de inkomensval te compenseren.

Rockstar schreef op 31-08-2022 om 15:05:

[..]

We weten nog niet met hoeveel ze het gaan verlagen. Zou kunnen dat het dieptriest weinig is, een paar % of zo.

Dit vooral.

Het is wel vaker zo geweest met allerlei mooie beloftes rond Prinsjesdag, dat het loonstrookje in januari uiteindelijk nét 10 euro verschil laat zien. Afgezien natuurlijk van de stijging van het minimumloon, dat zou je echt terug moeten zien als dat op jouw situatie van toepassing is. 

Sorry, zoveel vertrouwen heb ik niet in de politieke op dit moment. 

Herfstappeltaart schreef op 31-08-2022 om 15:07:

Ik ben blij. Het pensioen is gekoppeld aan het minimumloon.(dus gaat als het goed is 10% omhoog).

Joepie!

En de WW-uitkering van mn man ook.

Enige compensatie is ook voor ons nodig.  Toen ik met vroegpensioen ging 2,5 jaar geleden was zijn ontslag nog lang niet aan de orde.  We zijn er qua inkomen flink op achteruit gegaan.  

amarna schreef op 31-08-2022 om 15:28:

[..]

Joepie!

En de WW-uitkering van mn man ook.

Enige compensatie is ook voor ons nodig. Toen ik met vroegpensioen ging 2,5 jaar geleden was zijn ontslag nog lang niet aan de orde. We zijn er qua inkomen flink op achteruit gegaan.

Ik hoop dat het voor jullie ook goed uitpakt!

Schommelstoel schreef op 31-08-2022 om 15:23:

[..]

Dit vooral.

Het is wel vaker zo geweest met allerlei mooie beloftes rond Prinsjesdag, dat het loonstrookje in januari uiteindelijk nét 10 euro verschil laat zien. Afgezien natuurlijk van de stijging van het minimumloon, dat zou je echt terug moeten zien als dat op jouw situatie van toepassing is.

Ik ben ook wantrouwig. Mijn IVA was wel net 25 hele euro's netto toegenomen in januari, daar compenseer je nog geen week boodschappen van, laat staan benzine en energie.

redbulletje schreef op 31-08-2022 om 15:33:

[..]

Ik ben ook wantrouwig. Mijn IVA was wel net 25 hele euro's netto toegenomen in januari, daar compenseer je nog geen week boodschappen van, laat staan benzine en energie.

Als jouw IVA gebaseerd is op het minimumloon of het maximum dagloon profiteer je van die 10%.

Moxxie schreef op 31-08-2022 om 15:37:

[..]

Als jouw IVA gebaseerd is op het minimumloon of het maximum dagloon profiteer je van die 10%.

Dat is in elk geval wel lekker.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

31-08-2022 om 15:39

redbulletje schreef op 31-08-2022 om 15:33:

[..]

Ghe ja, rijk zullen we niet worden van een iva-tje, maar ik vind 10% erbij toch wel leuker klinken dan de 2,5% wat ze eerst hadden gezegd 

Ik weet niet of jij zorgtoeslag krijgt, maar daar willen ze misschien ook wat mee gaan doen, las ik. Extra geld via de toeslagen ofzo. 

Mug schreef op 31-08-2022 om 15:39:

[..]

Ghe ja, rijk zullen we niet worden van een iva-tje, maar ik vind 10% erbij toch wel leuker klinken dan de 2,5% wat ze eerst hadden gezegd

Ik weet niet of jij zorgtoeslag krijgt, maar daar willen ze misschien ook wat mee gaan doen, las ik. Extra geld via de toeslagen ofzo.

Ja zorgtoeslag heb ik ook dus laat maar komen die verhoging!

Schommelstoel schreef op 31-08-2022 om 15:23:

[..]

Dit vooral.

Wat is precies je verwachting? als die realistisch is dan kun je misschien wel vertrouwen hebben. Als je verwachting niet realistisch is dan is de kans groot dat jij geen vertrouwen hebt, maar dan is er ook niet veel aan te doen (behalve blijven stemmen op de partij die jij vertrouwt om dat wel te bereiken)?

gr Angela

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.