Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Paracelsus schreef op 01-09-2022 om 12:51:

[..]

Onze vriezer en koelkast zijn niet oud. We hebben ook geen grote koelkast. Het eten past er net aan in met een gezin van 5 personen en ik doe vaak om de dag boodschappen. Onze vriezer is wel groot. Koelkast model, maar ook niet oud.

We hebben wel een oude wasmachine. Die staat 3 x per week aan en de was hang ik altijd buiten .

De stroom rekening is overigens altijd al hoog geweest. Misschien is het de inventum die we hebben.

We hebben ook inductie en een quooker

Er zijn "slimme stekkers" apparaatjes die meten hoeveel stroom je apparatuur verbruikt. Die zou je tussen je apparaten kunnen hangen om te onderzoeken welke zoveel verbruik heeft. We hadden laatst een klant die ook waanzinnig veel stroom verbruikte. We hebben toen metingen verricht en dachten zo'n beetje alle apparatuur wel gehad te hebben de hoofdverdachte (koel/vries) hadden we al uitgesloten. Tot we 'm bij de verouderde cv ketel hingen. Was echt niet normaal hoeveel stroom die verbruikte.

LostJellyfish83

LostJellyfish83

02-09-2022 om 12:01

RaSa schreef op 02-09-2022 om 11:58:

[..]

Er zijn "slimme stekkers" apparaatjes die meten hoeveel stroom je apparatuur verbruikt. Die zou je tussen je apparaten kunnen hangen om te onderzoeken welke zoveel verbruik heeft. We hadden laatst een klant die ook waanzinnig veel stroom verbruikte. We hebben toen metingen verricht en dachten zo'n beetje alle apparatuur wel gehad te hebben de hoofdverdachte (koel/vries) hadden we al uitgesloten. Tot we 'm bij de verouderde cv ketel hingen. Was echt niet normaal hoeveel stroom die verbruikte.

daar zeg je wat. Ik had alles al gemeten inmiddels,  maar de cv ben ik vergeten. 

Bij ons is dat ook een ouwetje inmiddels,  dat zal misschien ook wel in het gasverbruik schelen. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

02-09-2022 om 12:06

Ysenda schreef op 01-09-2022 om 18:22:

[..]

En dat is nu het handige van een slimme meter dan kun je gewoon dagrapporten krijgen bv via de app umeter.nl

Die ga ik uitproberen. 

Eneco levert ook dagrapporten, maar daar klopt helemaal niks van. Daar heb ik niks aan. 

Mug schreef op 02-09-2022 om 12:06:

[..]

Die ga ik uitproberen.

Eneco levert ook dagrapporten, maar daar klopt helemaal niks van. Daar heb ik niks aan.

Ik kan met de dagrapporten precies zien wie gedoucht heeft (dat zie ik aan het verbruik, zoon doucht korter dan zijn vriendin) wanneer de oven aangestaan heeft etc.

Alleen al de plaatjes laten zien heeft effect op het verbruik bij ons, zowel zoon als zijn vriendin letten nu beter op.

Herfstappeltaart schreef op 02-09-2022 om 08:01:

Wij lezen elke week onze meters uit en houden dat bij. Voor de app moeten we betalen en mijn man vertikt dat

Welke aanbieder hebben jullie? Want die komt dan onder aan mijn lijstje. :’)

LostJellyfish83

LostJellyfish83

02-09-2022 om 13:34

Ysenda schreef op 02-09-2022 om 13:07:

[..]

Ik kan met de dagrapporten precies zien wie gedoucht heeft (dat zie ik aan het verbruik, zoon doucht korter dan zijn vriendin) wanneer de oven aangestaan heeft etc.

Alleen al de plaatjes laten zien heeft effect op het verbruik bij ons, zowel zoon als zijn vriendin letten nu beter op.

Heel handig,  naar zoiets was ik  op zoek! 

Vooral zoon heeft er hier een handje van om volslagen gedachteloos vanalles aan te laten en lang te douchen. Als ik het zo kan laten zien zal dat waarschijnlijk hier ook wel helpen. 

Mug schreef op 02-09-2022 om 13:34:

[..]

Heel handig, naar zoiets was ik op zoek!

Vooral zoon heeft er hier een handje van om volslagen gedachteloos vanalles aan te laten en lang te douchen. Als ik het zo kan laten zien zal dat waarschijnlijk hier ook wel helpen.

de rapportages zijn het verbruik per uur, dus als hij eerst doucht en zij een uur later, dan zie je  het verschil wel. Douchen ze in hetzelfde uur zie je gewoon 1 grote piek. 

Als je een 'slimme' meter hebt, kun je er een P1-meter op aansluiten. Voor een paar tientjes, van Home Wizard. Dan zie je je verbruik per 5 minuten in een gratis app. Ik vind het ideaal. 

Widajo schreef op 01-09-2022 om 15:44:

[..]

Ik vraag me echt af hoe jullie (en héél veel anderen, dus niet persoonlijk bedoeld! ) leven.

wij betalen minder dan €100 per maand, wanneer we nu zouden moeten veranderen van energieleverancier zouden we op €150 komen.

Wonen in een ruime jaren 80 tussenwoning, niet optimaal geïsoleerd, douchen allemaal elke dag, wassen en drogen ongeveer 4x per week, ik kijk veel tv...

Het enige wat ik kan bedenken is dat ik heel zuinig ben opgevoed en geef dat ook door aan mijn gezin.

We hebben geen zonnepanelen want het levert nog veel te weinig op.

Wij leven zuiniger, maar hebben wel een redelijk groot vrijstaand huis uit 1880 en van 150 euro gas kan ik alleen maar dromen. Vorig jaar deed ik keihard mijn best om de gas en elektriciteitsrekening onder de 200 euro te krijgen, maar in januari werd dat verhoogd naar 350 en ik ben benieuwd hoe nú de rekening verhoogd gaat worden (terwijl ons verbruik lager is). 

(We hadden afgelopen winter wel een kostganger die een straalkachel nodig had en elektrische apparaten moest gebruiken, maar tegelijkertijd werd er een lek in de luchtverwarming gerepareerd en een deel verse vloerisolatie neergelegd). 

Kreeg net een bericht dat ik mijn bedrag kon verlagen naar 23 euro. Ik kom van 75.

Aangezien mijn contract tot december loopt en van half september tot half oktober sowieso niets ga verbruiken heb ik het maar gedaan. Contract loopt af in december en dan zal het wel een heel ander verhaal worden. Maar ik heb mijn geld nu liever op de bank dan bij een energiemaatschappij hangen voor een teruggave. 

Ben echt benieuwd wat de prijzen straks zijn in december. 

wild-flower

wild-flower

04-09-2022 om 10:18 Topicstarter

'Volgens Brussel is een limiet op de gasprijs nodig ‘zodat de Europese Unie zich kan verweren tegen manipulatie door president Poetin’.

Nou ik hoop echt dat dat prijsplafond er komt voor gas , want anders zie ik het somber in deze winter

https://www.ad.nl/nieuws/energieoorlog-losgebarsten-rusland-wil-europese-economieen-maximale-schade-toebrengen~a9d674b3/

Ik hoop ook dat er snel een prijsplafond komt. En graag wel beneden de 2 euro per kuub inclusief belastingen.

wild-flower

wild-flower

04-09-2022 om 12:38 Topicstarter

Duitsland : Dit nieuwste pakket omvat onder meer een verlenging van de kortingen op reizen met het openbaar vervoer, een verlaagde prijs voor basisverbruik van elektriciteit en een energietoeslag voor gepensioneerden en studenten.

https://nos.nl/artikel/2443251-duitsland-steekt-nog-eens-tientallen-miljarden-in-lastenverlichting

Ik kan mijn werk ook volledig online doen, zo is gebleken tijdens Corona. Behalve mijn bijbaan als sportdocent maar dat levert niet zoveel op. Het is heel verleidelijk om uit te rekenen wat vlucht en verblijf met een goede internetverbinding kost in een tropisch oord. Dan ben ik een soort “oorlogsgasprijs- en klimaatgebonden en plaats- en tijdongebonden werker” eens kijken wat mijn werkgever ervan zegt en waar het break-even ligt. Wel lastig uit te rekenen als we de gasprijzen nog niet weten.

ToetieToover schreef op 04-09-2022 om 18:03:

Ik kan mijn werk ook volledig online doen, zo is gebleken tijdens Corona. Behalve mijn bijbaan als sportdocent maar dat levert niet zoveel op. Het is heel verleidelijk om uit te rekenen wat vlucht en verblijf met een goede internetverbinding kost in een tropisch oord. Dan ben ik een soort “oorlogsgasprijs- en klimaatgebonden en plaats- en tijdongebonden werker” eens kijken wat mijn werkgever ervan zegt en waar het break-even ligt. Wel lastig uit te rekenen als we de gasprijzen nog niet weten.

Dit korten we dan af naar gasarbeider.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.