Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

wild-flower

wild-flower

06-09-2022 om 09:27 Topicstarter

lientje69 schreef op 06-09-2022 om 09:24:

Bij ligt de Vattenfall site er nu uit vanwege onderhoud....klinkt een beetje als het onderhoud van de Nord-Stream 1..

Lijkt Essent wel . Daar doen de app en inloggen op mijnessent het de laatste tijd ook vaker niet dan wel . Vandaag ook niet , de app : weer onderhoudswerkzaamheden 

lientje69 schreef op 06-09-2022 om 09:25:

[..]

Niet per ongeluk in je spam terecht gekomen?

Nee, niks. Ik heb ook nog in verwijderde items gekeken voor de zekerheid, ook niks.

Nou ja, volgens mij is het een beetje chaos daar als ik zie hoe de app en de site er de laatste week steeds uit liggen.

Rondstruiner schreef op 06-09-2022 om 11:47:

[..]

Nee, niks. Ik heb ook nog in verwijderde items gekeken voor de zekerheid, ook niks.

Nou ja, volgens mij is het een beetje chaos daar als ik zie hoe de app en de site er de laatste week steeds uit liggen.

Zucht, en ik dacht dat Vattenfall als een van de weinige het nog wél goed voor elkaar had. 😒 Bij Budget Energie werkt in elk geval de app altijd en ik krijg steeds netjes elke maand een mailtje met de prijsverhoging.

Rondstruiner schreef op 05-09-2022 om 20:59:

[..]

Nee, niets gehad. Jij wist het dus al? Ik krijg nooit meer brieven, altijd alles via mail.

Hun app heeft al ene week storing en inloggen lukt nu net ook niet. Irritant.

Ja en de verhoging viel me mee. Ik was echt opgelucht. Alles bij elkaar 2 euro per kuub gas is veel maar niet zoveel als de mensen die een nieuw contact moeten afsluiten. Die zitten op de 5 euro per kuub.

alhambra schreef op 06-09-2022 om 11:55:

[..]

Ja en de verhoging viel me mee. Ik was echt opgelucht. Alles bij elkaar 2 euro per kuub gas is veel maar niet zoveel als de mensen die een nieuw contact moeten afsluiten. Die zitten op de 5 euro per kuub.

Ik vind een verhoging van 25% van mijn maandbedrag niet echt meevallen. Ik kan het nog prima opbrengen omdat mijn verbruik heel laag is, maar met een heel gezin is het een ander verhaal. Maar het kan altijd erger, dat is waar.

Rockstar schreef op 06-09-2022 om 11:54:

[..]

Zucht, en ik dacht dat Vattenfall als een van de weinige het nog wél goed voor elkaar had. 😒 Bij Budget Energie werkt in elk geval de app altijd en ik krijg steeds netjes elke maand een mailtje met de prijsverhoging.

Dit is voor het eerst dat ik problemen zie bij Vattenfall moet ik zeggen. Ben al jaren heel tevreden, daarvoor ook met Nuon. Ook blij met de Blijven-loont-korting. Hopelijk is dit een kleine hickup.

wild-flower

wild-flower

06-09-2022 om 12:22 Topicstarter

-Zet je verwarming op 19 graden, je bespaart dan gemiddeld 200 euro per jaar.
-Gebruik een ventilator in plaats van een airco, dat scheelt je 6 euro per dag.
-Door slecht vijf minuten te douchen bespaar je 130 euro per jaar. ( minder minuten / meer besparen )
- Droog was aan de waslijn ipv wasdroger , dat scheelt €100 per jaar

meer tips :

http://zetookdeknopom.nl/

wild-flower schreef op 06-09-2022 om 12:22:

Deze blijft grappig want heel veel mensen hebben die kachel al nooit op 19 staan omdat in het verleden altijd 18 voor overdag gepromoot werd.

Voor mij zou de kachel op 19 zetten betekenen dat mijn verbruik omhoog gaat dat lijkt me ook niet de bedoeling.

-Door slecht vijf minuten te douchen bespaar je 130 euro per jaar. ( minder minuten / meer besparen )

meer tips :

Hier staat niets bij wat ik niet hiervoor ook al deed. De thermostaat staat hier meestal maar op 17 graden.

Ysenda schreef op 06-09-2022 om 12:40:

[..]

Deze blijft grappig want heel veel mensen hebben die kachel al nooit op 19 staan omdat in het verleden altijd 18 voor overdag gepromoot werd.

Voor mij zou de kachel op 19 zetten betekenen dat mijn verbruik omhoog gaat dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Dit is het eerste jaar dat zo'n lage temperatuur (19 graden) gepromoot wordt. Afgelopen winter konden ze daarvoor van mij de middelvinger krijgen maar met deze achterlijke prijzen moet je wel wat jammergenoeg.

redbulletje schreef op 06-09-2022 om 12:44:

[..]

Dit is het eerste jaar dat zo'n lage temperatuur (19 graden) gepromoot wordt. Afgelopen winter konden ze daarvoor van mij de middelvinger krijgen maar met deze achterlijke prijzen moet je wel wat jammergenoeg.

jaren 70-80 was 18 graden de norm, dat is als zoveel andere dingen langzaam losgelaten waardoor we nu aan alle kanten veel meer van de aarde vragen, wat toen luxe was is nu standaard. 

meer tips :

Met die tips kom je er nu toch niet meer zou ik zeggen, dat is wel een gepasseerd station... Wat slecht, de overheid loopt hier echt achter de feiten aan. Het is nu meer:

-Zet je verwarming zo laag mogelijk, en niet boven de 18 graden.

-Douche niet iedere dag, maar was je in plaats daarvan met een teiltje water aan de wasbak. Douche zo kort mogelijk, en in de zomer eventueel koud.

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

06-09-2022 om 12:50

Rondstruiner schreef op 06-09-2022 om 12:47:

[..]

Met die tips kom je er nu toch niet meer zou ik zeggen, dat is wel een gepasseerd station... Wat slecht, de overheid loopt hier echt achter de feiten aan. Het is nu meer:

-Zet je verwarming zo laag mogelijk, en niet boven de 18 graden.

-Douche niet iedere dag, maar was je in plaats daarvan met een teiltje water aan de wasbak. Douche zo kort mogelijk, en in de zomer eventueel koud.

Precies. Die tips, dan doen veel mensen (ik ook) al lang. Soms al jarenlang. En tja, ook ik zal verder moeten bezuinigen. Maar hoe dan? 

Ysenda schreef op 06-09-2022 om 12:45:

[..]

jaren 70-80 was 18 graden de norm, dat is als zoveel andere dingen langzaam losgelaten waardoor we nu aan alle kanten veel meer van de aarde vragen, wat toen luxe was is nu standaard.

Nooit van gehoord en gelukkig was dat ook nooit aan de orde bij ons thuis. Bij de oma's stond de verwarming nog hoger.

wild-flower

wild-flower

06-09-2022 om 13:08 Topicstarter

Ysenda schreef op 06-09-2022 om 12:45:

[..]

jaren 70-80 was 18 graden de norm

Echt waar ?  Bij ons thuis en bij opa/oma ook niet hoor.
Tenminste niet dat ik mij kan herinneren .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.