Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

ZanyHeron88

ZanyHeron88

10-09-2022 om 10:18

redbulletje schreef op 10-09-2022 om 10:16:

[..]

Net als de klimaatwappies, die zitten waarschijnlijk liever in de kou omdat ze denken het klimaat te redden.

Haha deze moest ik even twee keer lezen. Ik dacht dat klimaatwappies juist alles ontkende. Maar je kan het natuurlijk ook doortrekken naar de andere kant . 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

10-09-2022 om 10:19

Cle0 schreef op 10-09-2022 om 10:17:

[..]

Ik neem aan dat je dan zelf nu op de achtergrond van alles aan het organiseren bent? Of moeten anderen voor je demonstreren?

Maar ik weet niet waar ik tegen of voor moet demonstreren?

Nou om te beginnen mogen de referenda wel weer terug komen en dat deze ook bindend zijn. 

Cle0 schreef op 10-09-2022 om 10:13:

[..]

Ja ik denk het wel. Overheid moet wat doen om de echte klappen op te vangen, om het leefbaar te houden, maar wij als burgers hebben ook een rol in vind ik. En natuurlijk moet iedereen kunnen douchen, maar ik vind het wel normaal dat wij ook een stapje terug doen (voor iedereen anders natuurlijk wat die kan) en niet alle verantwoordelijkheid bij de overheid leggen. En als de prijzen dan kunstmatig laag gehouden worden, voelen mensen denk ik minder de noodzaak om zuinig te doen, en dan gaan ze dat ook niet doen.

Wat je zegt zit zeker wat in, alleen zijn met de huidige prijzen mensen die hun eerste woning krijgen wel de dupe. Waar ik op Viva in een topic de hoogste bedragen rond de 2 euro zag liggen, zal dat voor mensen die voor het eerst gas afsluiten eerder het dubbele zijn.

Zelf huur ik al jaren een aftandse etage, die aan elkaar hangt van ducktape, met als enige voordeel dat mijn huur inclusief is. Ik wacht al jaren met smart op een woning waar ik in de winter niet bevries als ik mijn woonkamer verlaat. Nu ik eindelijk aan de beurt begin te komen voor een fatsoenlijke sociale huurwoning, zal ik die niet kunnen betalen vanwege de gasprijzen en dat voelt toch echt wel heel erg zuur

redbulletje schreef op 10-09-2022 om 10:12:

En ik zie nog steeds geen energiedemonstraties ontstaan in Nederland. Dat baart me zorgen. Waarom komt deze steeds groter wordende groep niet in opstand? Ik zag vorig weekend dat er een demonstratie was, maar die ging over corona: waarom? Dat is toch helemaal niet meer relevant? We hebben grotere problemen nu.

Wat houdt je tegen dat te organiseren. Of verwacht je ook hierbij dat anderen dat wel voor je regelen en oplossen?

Paracelsus schreef op 10-09-2022 om 10:18:

[..]

Haha deze moest ik even twee keer lezen. Ik dacht dat klimaatwappies juist alles ontkende. Maar je kan het natuurlijk ook doortrekken naar de andere kant .

Ik bedoel de Greta-aanbidders idd, al zal Greta vast niet in de kou zitten, want rijke pappie en mammie. 

Lollypopje schreef op 10-09-2022 om 10:20:

[..]

Wat houdt je tegen dat te organiseren. Of verwacht je ook hierbij dat anderen dat wel voor je regelen en oplossen?

Als ik zoiets kon organiseren zou ik niet in de IVA zitten, maar gewoon een goed salaris kunnen binnenharken. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

10-09-2022 om 10:30

redbulletje schreef op 10-09-2022 om 10:26:

[..]

Ik bedoel de Greta-aanbidders idd, al zal Greta vast niet in de kou zitten, want rijke pappie en mammie.

Heeft zij laatst niet gezegd dat de regeringen meer naar het volk moeten luisteren 

Ik vermoed dat ze nu ook gecanceld is 

Paracelsus schreef op 10-09-2022 om 10:19:

[..]

Nou om te beginnen mogen de referenda wel weer terug komen en dat deze ook bindend zijn.

Alsjeblieft niet. Ja misschien voor sentimentele beslissingen. Maar niet over rationele, complexe onderwerpen die aan alle kanten consequenties hebben die 90 procent van de stemmers niet kan (en hoeft te) overzien. 

Paracelsus schreef op 10-09-2022 om 10:30:

[..]

Heeft zij laatst niet gezegd dat de regeringen meer naar het volk moeten luisteren

Ik vermoed dat ze nu ook gecanceld is

oh grappig, dat heb ik niet meegekregen

Paracelsus schreef op 10-09-2022 om 10:19:

[..]

Ga gewoon de politiek in en draag bij aan het democratische systeem. Het is zo gemakzuchtig om met referenda te willen werken. Als het zo makkelijk was om onze maatschappij betrouwbaar, democratisch en respectvol te organiseren en te managen dan ging alles via referenda.

Gr Angela 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

10-09-2022 om 10:38

Angela1967 schreef op 10-09-2022 om 10:36:

[..]

Ga gewoon de politiek in en draag bij aan het democratische systeem. Het is zo gemakzuchtig om met referenda te willen werken. Als het zo makkelijk was om onze maatschappij betrouwbaar, democratisch en respectvol te organiseren en te managen dan ging alles via referenda.

Gr Angela

Nou nee, ik beteken graag wat voor mensen, door te werken. 
meer mensen in de politiek hebben we echt niet nodig. Een politiek die naar het volk luistert wel. 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

10-09-2022 om 11:06

Cle0 schreef op 10-09-2022 om 10:33:

[..]

Alsjeblieft niet. Ja misschien voor sentimentele beslissingen. Maar niet over rationele, complexe onderwerpen die aan alle kanten consequenties hebben die 90 procent van de stemmers niet kan (en hoeft te) overzien.

Nee spaar me, ook niet voor sentimentele beslissingen! Dat is toch helemaal niet wenselijk. Onze regering is niet de beste dat geef ik grif toe, maar bindende referenda dat zou helemaal vreselijk zijn is mijn inschatting.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

10-09-2022 om 11:06

redbulletje schreef op 10-09-2022 om 10:16:

[..]

Net als de klimaatwappies, die zitten waarschijnlijk liever in de kou omdat ze denken het klimaat te redden.

Dit klopt inderdaad wel Redbulletje. De wereld draait niet alleen om jou natuurlijk.

Poezie schreef op 09-09-2022 om 22:50:

[..]

Dan nemen ze toch zelf ook zonnepanelen? Ik vind het asociaal.

??? Denk je dat iedereen geld heeft voor zonnepanelen? Onder welke steen leef jij?

ToetieToover schreef op 09-09-2022 om 18:17:

[..]

Bellen! Krijg je echt áltijd korting als je belooft nog een jaartje te blijven ofzo.

Ik weet niet wat voor abonnement jullie hebben bij Ziggo, maar bellen en zeggen dat je overweegt over te stappen, omdat het allemaal zo prijzig is loont enorm!

Ik heb vorige week gebeld en heb mijn pakket deels aangepast en kreeg zoveel korting dat ik van €89 per maand naar €49 pm ben gegaan! Bespaar ik €588 per jaar!!!

Tevens hetzelfde gedaan voor mijn ouders en zij hadden 2 extra sportpakketten wat maakte dat zij €105 pm betaalden. Horizonbox gratis om mogen ruilen voor nieuwste kleine mediabox en gratis sportpakketten, maandbedrag van €59 pm. Reken uit je winst!

Dus bellen loont zeker!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.