Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Paracelsus schreef op 10-09-2022 om 13:12:

[..]

Dat doen de toch ook? Ze mogen douchen bij hun zoon. De gasprijs is nou eenmaal niet naar beneden op te lossen op dit moment

En als douchen bij hun zoon niet meer kan, wat dan? 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

10-09-2022 om 13:15

Poezie schreef op 10-09-2022 om 13:14:

[..]

Waarom zou dat niet meer kunnen dan?

Ik hoop dat ik bij mijn buren mag douchen als de gasprijs nog veel duurder wordt. 

Poezie schreef op 10-09-2022 om 12:46:

[..]

Je leest toch wat mij dwars zit? Mensen moeten zich niet zo afhankelijk opstellen.

BTW: ik ben ook al jaren niet op vakantie geweest. Dus????

Jij begint over dure vakanties, daar reageer ik op.

Poezie schreef op 10-09-2022 om 13:14:

[..]

Dan gaan ze met koud water wassen bij de wasbak. Maar nu hoeft dat nog niet.

Mensen met een sociaal leven kunnen wel vaker bij elkaar op visite gaan en douchen bij degene met het goedkoopste contract natuurlijk om elkaar de winter door te helpen. 

Mijn ouders hebben ook nog een contract met lage prijs. Die hebben zelf aangeboden dat wij (kids en ik) daar mogen douchen. Konden we gelijk mee eten. Zo heb ik net een voorraad wasmiddel besteld en mijn moeder de helft meegedaan. Elkaar een beetje helpen is niks mis mee

Flower89 schreef op 10-09-2022 om 13:38:

Mijn ouders hebben ook nog een contract met lage prijs. Die hebben zelf aangeboden dat wij (kids en ik) daar mogen douchen. Konden we gelijk mee eten. Zo heb ik net een voorraad wasmiddel besteld en mijn moeder de helft meegedaan. Elkaar een beetje helpen is niks mis mee

Ja, inderdaad. En Bij Big Bazar en Kruidvat (komende week) zijn er weer leuke aanbiedingen met waspods.

Flower89 schreef op 10-09-2022 om 13:38:

Precies. Mooi toch, elkaar helpen. 

Echt heel vreemde denkwijze om mensen die hulp krijgen van hun familie asociaal te noemen zonder verder ook maar iets van de situatie te weten. Bizar.

Poezie schreef op 10-09-2022 om 12:19:

[..]

Die kun je ook huren. Onder welke steen leef jij??

Alsof ieder huis daar geschikt voor is , of dat het in elk huurhuis zomaar mag.

Bovendien heeft zoon het waarschijnlijk zelf voorgesteld 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

10-09-2022 om 14:46

Miepjecody schreef op 10-09-2022 om 14:43:

[..]

Alsof ieder huis daar geschikt voor is , of dat het in elk huurhuis zomaar mag.

Bovendien heeft zoon het waarschijnlijk zelf voorgesteld

Precies. Je dak moet het bijvoorbeeld ook kunnen dragen. Je moet een huis hebben met een dak, als je in een appartement woont, valt het al af enz

je huis mag niet onder de bomen staan

Cle0 schreef op 10-09-2022 om 10:13:

[..]

Ja ik denk het wel. Overheid moet wat doen om de echte klappen op te vangen, om het leefbaar te houden, maar wij als burgers hebben ook een rol in vind ik. En natuurlijk moet iedereen kunnen douchen, maar ik vind het wel normaal dat wij ook een stapje terug doen (voor iedereen anders natuurlijk wat die kan) en niet alle verantwoordelijkheid bij de overheid leggen. En als de prijzen dan kunstmatig laag gehouden worden, voelen mensen denk ik minder de noodzaak om zuinig te doen, en dan gaan ze dat ook niet doen.

Dubbele prijzen lijkt me wel een goede oplossing. Basisverbruik laag tarief, alles erboven marktprijs

Vind ik nogal kort door de bocht. Ik ga ervan uit dat het overgrote deel van de mensen als zij hele hoge energieprijzen moeten betalen (zeker als ze dat niet of eigenlijk niet kunnen betalen) gaan besparen in hun verbruik. Je zal wel moeten. Maar.....  niet iedereen woont in een huis dat goed geisoleerd is, kan zonnepanelen nemen (of dat nou is omdat je het geld er niet voor hebt en/of geen dak waar dat op kan en/of je in een flat woont en je daar niet alleen over kan beslissen enz). Als iemand in een huurflat woont, slecht geisoleerd enz. dan kan je verder zelf weinig hè? Ja natuurlijk weinig en kort douchen, kachel wat later enz. Maar meer kun je niet doen. Als je dan nóg steeds een hoge rekening hebt, ja wat dan?

Ik maak me ook wel zorgen, ons contract loopt af einde dit jaar. Ons kindje gaat straks naar de opvang, kost echt belachelijk veel geld. Dan nog hogere energierekening..We hebben een oud huis en gaat ook nog eens veel geld naar allerlei klusjes die gedaan moeten worden.
Door ons inkomen hebben we nergens recht op qua toeslagen, ga binnenkort ook uitrekenen hoeveel zou schelen als ik minder ga werken.

Rozi schreef op 10-09-2022 om 15:32:

Ik maak me ook wel zorgen, ons contract loopt af einde dit jaar. Ons kindje gaat straks naar de opvang, kost echt belachelijk veel geld. Dan nog hogere energierekening..We hebben een oud huis en gaat ook nog eens veel geld naar allerlei klusjes die gedaan moeten worden.
Door ons inkomen hebben we nergens recht op qua toeslagen, ga binnenkort ook uitrekenen hoeveel zou schelen als ik minder ga werken.

Nou precies, dat dus! 

bieb1963 schreef op 10-09-2022 om 15:15:

[..]

Vind ik nogal kort door de bocht. Ik ga ervan uit dat het overgrote deel van de mensen als zij hele hoge energieprijzen moeten betalen (zeker als ze dat niet of eigenlijk niet kunnen betalen) gaan besparen in hun verbruik. Je zal wel moeten. Maar..... niet iedereen woont in een huis dat goed geisoleerd is, kan zonnepanelen nemen (of dat nou is omdat je het geld er niet voor hebt en/of geen dak waar dat op kan en/of je in een flat woont en je daar niet alleen over kan beslissen enz). Als iemand in een huurflat woont, slecht geisoleerd enz. dan kan je verder zelf weinig hè? Ja natuurlijk weinig en kort douchen, kachel wat later enz. Maar meer kun je niet doen. Als je dan nóg steeds een hoge rekening hebt, ja wat dan?

Dan dus inkomenssteun of, ik denk nog beter, dubbele prijzen. Ik zeg niet dat niemand geholpen moet worden he.. En Jetten ook niet. Alleen dat een prijsplafond mogelijk zorgt voor minder besparen. En ik denk dat hij daar wel een punt heeft, als samenleving moet wel enigszins de rem op het verbruik blijven staan. Maar ik zeg ook dat iedereen moet kunnen douchen en dat het voor iedereen anders is wat die kan besparen. Maar een oplossing op maat voor iedereen is ook weer ondenkbaar. 

Overigens woon ik in een huurwoning, slecht geïsoleerd, douche ik kort en weinig en staat de verwarming laag. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.