Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Cle0 schreef op 10-09-2022 om 15:59:

[..]

Dan dus inkomenssteun of, ik denk nog beter, dubbele prijzen. Ik zeg niet dat niemand geholpen moet worden he.. En Jetten ook niet. Alleen dat een prijsplafond mogelijk zorgt voor minder besparen. En ik denk dat hij daar wel een punt heeft, als samenleving moet wel enigszins de rem op het verbruik blijven staan. Maar ik zeg ook dat iedereen moet kunnen douchen en dat het voor iedereen anders is wat die kan besparen. Maar een oplossing op maat voor iedereen is ook weer ondenkbaar.

Overigens woon ik in een huurwoning, slecht geïsoleerd, douche ik kort en weinig en staat de verwarming laag.

Maar zelfs met prijsplafond zullen de prijzen hoger zijn dat wat we vorig jaar betaalden. De kleine man zal dus evengoed wel bezuinigen. Terwijl degenen met de topsalarissen hun hand waarschijnlijk niet omdraaien voor een verdrievoudiging van de prijs. Dus  juist de grote gebruikers in niet goed geïsoleerde grachtenpanden zullen er echt geen graadje minder om stoken. Maar Jetten pakt liever de kleine man aan. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

10-09-2022 om 16:10

redbulletje schreef op 10-09-2022 om 10:12:

En ik zie nog steeds geen energiedemonstraties ontstaan in Nederland. Dat baart me zorgen. Waarom komt deze steeds groter wordende groep niet in opstand? Ik zag vorig weekend dat er een demonstratie was, maar die ging over corona: waarom? Dat is toch helemaal niet meer relevant? We hebben grotere problemen nu.

Was jij al bezig om dit te regelen? 

redbulletje schreef op 10-09-2022 om 16:05:

[..]

Maar zelfs met prijsplafond zullen de prijzen hoger zijn dat wat we vorig jaar betaalden. De kleine man zal dus evengoed wel bezuinigen. Terwijl degenen met de topsalarissen hun hand waarschijnlijk niet omdraaien voor een verdrievoudiging van de prijs. Dus juist de grote gebruikers in niet goed geïsoleerde grachtenpanden zullen er echt geen graadje minder om stoken. Maar Jetten pakt liever de kleine man aan.

Nee, je maakt echt een denkfout. Jetten steunt de minima liever op een andere manier dan deze, dat geeft de verbruiker juist meer controle. Als de gasprijs verlaagd wordt zodat je rekening van €450 naar €200 gaat, heb je een mooi voordeeltje. Maar als je €250 cash als tegemoetkoming krijgt, heb je een nog groter voordeel als je verder gaat met bezuinigen. Dan word je gestimuleerd om nog slimmer met energie om te gaan en verdien je er meer aan.

Moxxie schreef op 10-09-2022 om 16:34:

[..]

Nee, je maakt echt een denkfout. Jetten steunt de minima liever op een andere manier dan deze, dat geeft de verbruiker juist meer controle. Als de gasprijs verlaagd wordt zodat je rekening van €450 naar €200 gaat, heb je een mooi voordeeltje. Maar als je €250 cash als tegemoetkoming krijgt, heb je een nog groter voordeel als je verder gaat met bezuinigen. Dan word je gestimuleerd om nog slimmer met energie om te gaan en verdien je er meer aan.

Het is natuurlijk veeeeel sappiger om te oreren dat 'de kleine man weer gepakt wordt door links'! 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

10-09-2022 om 17:06

https://twitter.com/wensyhvv/status/1568361905122643971?s=46&t=3kRO9eNFbsxDn3NLcEwWlw

ik kom net dit tegen. Als dit klopt, vind ik het best verontrustend.

Paracelsus schreef op 10-09-2022 om 17:06:

https://twitter.com/wensyhvv/status/1568361905122643971?s=46&t=3kRO9eNFbsxDn3NLcEwWlw

ik kom net dit tegen. Als dit klopt, vind ik het best verontrustend.

Filmpje doet het niet. Waar gaat het over?

ZanyHeron88

ZanyHeron88

10-09-2022 om 17:51

redbulletje schreef op 10-09-2022 om 17:47:

[..]

Filmpje doet het niet. Waar gaat het over?

Het is geen filmpje. Het is een berekening van iemand in de bijstand met een uitkering en iemand die werkt. Degene die werkt houdt ruim 6000 euro minder per jaar over dan iemand in de bijstand 

Moxxie schreef op 10-09-2022 om 16:34:

[..]

Nu vallen heel veel mensen buiten de energie toeslag terwijl als de prijs lager wordt ook de middeninkomens een meevaller hebben. 

Paracelsus schreef op 10-09-2022 om 17:51:

[..]

Het is geen filmpje. Het is een berekening van iemand in de bijstand met een uitkering en iemand die werkt. Degene die werkt houdt ruim 6000 euro minder per jaar over dan iemand in de bijstand

Dat is heftig dan!

NippyDunlin42

NippyDunlin42

10-09-2022 om 17:59

Waarom is de zorgpremie hoger als je werkt?

Elaine68 schreef op 10-09-2022 om 17:59:

Dan krijg je geen zorgtoeslag 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

10-09-2022 om 18:08

Poezie schreef op 10-09-2022 om 18:01:

[..]

Dan krijg je geen zorgtoeslag

Ja maar de zorgtoeslag staat er al in. 

Dat "auto om te werken" vind ik ook een beetje dubieus.

Die heb ik bv niet nodig en ik krijg vergoeding woon-werk. (dacht ik)

ZanyHeron88

ZanyHeron88

10-09-2022 om 18:08

Elaine68 schreef op 10-09-2022 om 17:59:

Omdat een minima via de gemeente het meest uitgebreide pakket met een grote korting kan afsluiten. Dit staat onderaan de berekening. Het knipje van CZ

Reactie van degene die de berekening gemaakt heeft 

NippyDunlin42

NippyDunlin42

10-09-2022 om 18:11

Paracelsus schreef op 10-09-2022 om 18:08:

[..]

Omdat een minima via de gemeente het meest uitgebreide pakket met een grote korting kan afsluiten. Dit staat onderaan de berekening. Het knipje van CZ

Reactie van degene die de berekening gemaakt heeft

Ja zoiets dacht ik al.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

10-09-2022 om 18:12

ik heb het even opgezocht en het klopt. Als minima kan je blijkbaar een hoge zorgverzekering afsluiten voor minimale kosten. Echt bizar. Ik heb dus een groot eigen risico, om zo geld te besparen. Alleen een probleem als ik wel wat krijg. 
Ik voel me nu even genaaid 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.