Nieuws en actueel Nieuws en actueel

Nieuws en actueel

Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Schommelstoel schreef op 11-09-2022 om 13:25:

[..]

Het gaat om het gemiddelde prijsniveau. Niet alle boodschappen zijn duurder geworden en niet allemaal evenveel.

Het CBS kijkt daarnaast voor de inflatieberekening niet alleen naar goederen, maar ook naar diensten. Nu kan ik zo snel niet terugvinden welke diensten dat dan zijn, maar verzekeringen zijn bijvoorbeeld geen 12% duurder geworden het afgelopen jaar. Idem voor treinkaartjes, als voorbeeld.

Toevallig wel de boodschappen die ik koop lijkt 't. Buiten dat de verpakkingen 20% kleiner zijn geworden soms zeker nog 30% in prijs gestegen. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

11-09-2022 om 13:33

redbulletje schreef op 11-09-2022 om 13:28:

[..]

Toevallig wel de boodschappen die ik koop lijkt 't. Buiten dat de verpakkingen 20% kleiner zijn geworden soms zeker nog 30% in prijs gestegen.

Bij mij ook. Het lijkt alsof vooral de onbewerkte producten zijn gestegen in prijs. 

NocturnalMule38

NocturnalMule38

11-09-2022 om 13:34

Paracelsus schreef op 11-09-2022 om 13:12:

[..]

Je kent mij helemaal niet? Ik vind alleen dat er voor de minima van alles geregeld wordt op dit moment. Wat geheel terecht is, maar dat het voor de groep hierboven steeds meer verzuipen wordt zonder dat hier echt hulp voor komt.

Een fiets, een laptop: schoolgaande kinderen kosten geld en daar kun je hulp bij krijgen

https://www.ad.nl/gezin/een-fiets-een-laptop-schoolgaande-kinderen-kosten-geld-en-daar-kun-je-hulp-bij-krijgen-br~ada1f853/

Bijv dit. Leuk initiatief hoor. Maar als je 120% boven de bijstandsnorm zit heb je hier niets aan. en laptops en fietsen kosten best een aardig bedrag. Zeker als je meerdere kinderen hebt.

mijn collega werkte overigens niet bij de recherche , gewoon een gemeente ambtenaar die belast is met de controle.

Recherche was een voorbeeld waarin je op moet passen met wat je in je werk meemaakt niet je algemene wereldbeeld gaat worden omdat het alleen de donkere kant laat zien. Je kan recherche ook vervangen door bv hulpverlening aan mensen die verkracht zijn. Je moet dan oppassrn dat je niet alles en iedereen als potentiële verkrachter ziet. 

Zo werkt het ook bij de afdeling  fraude. 

En dat ik jou verder niet ken klopt ook..  jij mij ook niet en toch is er het wantrouwen.. Waarom? 

en fiets en laptop is echt niet standaard in elke gemeente. 

Als mijn apparatuur stuk gaat moet ik dat gewoon zelf vervangen. Ik heb om die reden al in geen jaren een laptop. 

Dat is dus wat er gebeurt.  Je leest iets over een actie in 1 gemeente en denkt dat het dan overal zo is. Dit bepalen de gemeentes allemaal zelf en de ene gemeente is hierin royaler dan de andere maar in geen enkele gemeente zijn alle potjes aanwezig.  

en dat beeld dat ik maar een mailtje hoef te doen naar mijn consulente en binnen 5 werkdagen heb ik een laptop.. dat is echt onzin. Maar dat weet jij vast ook beter dan ikzelf how het in mijn gemeente geregeld is.. 

Als het goed is komt er eindelijk ook iets voor de mensen die er net boven zitten. 

namelijk: het minumum loon gaat met 10% omhoog per 2023 ( is het uitgelekte prinsjesdag verhaal) daarmee gaat de norm van bv de 120 % het bedrag om daar binnrn te vallen ook automatisch  omhoog. Waardoor er dus meer mensen ( TERECHT) gebruik kunnen maken van allerlei regelingen en wellicht nu wel bv de energiecompensatie kunnen  aanvragen. 

Mooi toch ? 

Maar hou op met de bijstand als frauderend feestje neer te zetten. Erg onaardig en erg onterecht  voor verreweg de meeste uitkeringsgerechtigden.

ZanyHeron88

ZanyHeron88

11-09-2022 om 13:38

Missingyoumuch schreef op 11-09-2022 om 13:34:

[..]

Recherche was een voorbeeld waarin je op moet passen met wat je in je werk meemaakt niet je algemene wereldbeeld gaat worden omdat het alleen de donkere kant laat zien. Je kan recherche ook vervangen door bv hulpverlening aan mensen die verkracht zijn. Je moet dan oppassrn dat je niet alles en iedereen als potentiële verkrachter ziet.

Zo werkt het ook bij de afdeling fraude.

En dat ik jou verder niet ken klopt ook.. jij mij ook niet en toch is er het wantrouwen.. Waarom?

en fiets en laptop is echt niet standaard in elke gemeente.

Als mijn apparatuur stuk gaat moet ik dat gewoon zelf vervangen. Ik heb om die reden al in geen jaren een laptop.

Dat is dus wat er gebeurt. Je leest iets over een actie in 1 gemeente en denkt dat het dan overal zo is. Dit bepalen de gemeentes allemaal zelf en de ene gemeente is hierin royaler dan de andere maar in geen enkele gemeente zijn alle potjes aanwezig.

en dat beeld dat ik maar een mailtje hoef te doen naar mijn consulente en binnen 5 werkdagen heb ik een laptop.. dat is echt onzin. Maar dat weet jij vast ook beter dan ikzelf how het in mijn gemeente geregeld is..

Als het goed is komt er eindelijk ook iets voor de mensen die er net boven zitten.

namelijk: het minumum loon gaat met 10% omhoog per 2023 ( is het uitgelekte prinsjesdag verhaal) daarmee gaat de norm van bv de 120 % het bedrag om daar binnrn te vallen ook automatisch omhoog. Waardoor er dus meer mensen ( TERECHT) gebruik kunnen maken van allerlei regelingen en wellicht nu wel bv de energiecompensatie kunnen aanvragen.

Mooi toch ?

Maar hou op met de bijstand als frauderend feestje neer te zetten. Erg onaardig en erg onterecht voor verreweg de meeste uitkeringsgerechtigden.

Hé? Ik zeg toch nergens dat ik jou wantrouw. Je betrekt het veel te veel op jezelf.het is gewoon een feit dat er gefraudeerd wordt. Daarmee zeg ik niet dat jij fraudeert of dat iedereen het doet. Maar er niet over mogen schrijven klinkt eerder als censuur. 

Mijn gemeente is best royaal met allerlei regelingen. Kinderen kunnen hier dus wel een aanspraak maken op een chromebook, zwemles en 250-500 euro jeugdtegoed op de Rotterdampas ( die ook al gratis is)  en zo zijn er nog wel meer potjes. 

NocturnalMule38

NocturnalMule38

11-09-2022 om 13:39

Schommelstoel schreef op 11-09-2022 om 13:25:

[..]

Het gaat om het gemiddelde prijsniveau. Niet alle boodschappen zijn duurder geworden en niet allemaal evenveel.

Het CBS kijkt daarnaast voor de inflatieberekening niet alleen naar goederen, maar ook naar diensten. Nu kan ik zo snel niet terugvinden welke diensten dat dan zijn, maar verzekeringen zijn bijvoorbeeld geen 12% duurder geworden het afgelopen jaar. Idem voor treinkaartjes, als voorbeeld.

Misschien begrijp ik het niet goed, dat kan maar zo. 

Maar meeste wel minimaal  10% en dat loopt op naar 30% of soms nog meer. Of idd kleinere verpakkingen en dan ook nog een ( kleinere) prijsverhoging. 

Maar als je idd allerlei andere dingen meeneemt dan klopt dat. Maar als je nou bv niet van een auto , trein , gebruik maakt dan kan je persoonlijke inflatie dus hoger of lager zijn? 

Als je bv net een nieuw energiecontract hebt moeten aangaan dan kan je persoonlijke inflatie zo 25 % of meer zijn toch ? 

Of klopt mijn logica niet ? 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

11-09-2022 om 13:40

Missingyoumuch schreef op 11-09-2022 om 13:39:

[..]

Misschien begrijp ik het niet goed, dat kan maar zo.

Maar meeste wel minimaal 10% en dat loopt op naar 30% of soms nog meer. Of idd kleinere verpakkingen en dan ook nog een ( kleinere) prijsverhoging.

Maar als je idd allerlei andere dingen meeneemt dan klopt dat. Maar als je nou bv niet van een auto , trein , gebruik maakt dan kan je persoonlijke inflatie dus hoger of lager zijn?

Als je bv net een nieuw energiecontract hebt moeten aangaan dan kan je persoonlijke inflatie zo 25 % of meer zijn toch ?

Of klopt mijn logica niet ?

Volgens mij klopt jouw beredenering 

wild-flower

wild-flower

11-09-2022 om 13:40 Topicstarter

Nou , maak je borst maar nat

Nu de zomer echt voorbij is, en in de bergen zelfs de eerste sneeuw al gevallen is, hebben de eerste wetenschappers zich gewaagd aan een voorspelling voor komende winter. Als zij gelijk krijgen, dan staat ons een echte strenge winter 2022 te wacht. Misschien wel de koudste winter in 100 jaar!

https://www.op-wintersport.nl/voorspelling-wetenschappers-voorspellen-koudste-winter-100-jaar

ZanyHeron88

ZanyHeron88

11-09-2022 om 13:42

wild-flower schreef op 11-09-2022 om 13:40:

Nu de zomer echt voorbij is, en in de bergen zelfs de eerste sneeuw al gevallen is, hebben de eerste wetenschappers zich gewaagd aan een voorspelling voor komende winter. Als zij gelijk krijgen, dan staat ons een echte strenge winter 2022 te wacht. Misschien wel de koudste winter in 100 jaar!

https://www.op-wintersport.nl/voorspelling-wetenschappers-voorspellen-koudste-winter-100-jaar

Ja, wij hebben dus hout gesprokkeld. We hopen zo de winter door te komen. Niet milieu vriendelijk, maar anders zitten mijn kinderen in de kou. 

Geen paniek hoor, dat werd voor eerdere winters ook gezegd maar bleek helemaal niet uit te komen.

NocturnalMule38

NocturnalMule38

11-09-2022 om 13:43

Paracelsus schreef op 11-09-2022 om 13:38:

[..]

Hé? Ik zeg toch nergens dat ik jou wantrouw. Je betrekt het veel te veel op jezelf.het is gewoon een feit dat er gefraudeerd wordt. Daarmee zeg ik niet dat jij fraudeert of dat iedereen het doet. Maar er niet over mogen schrijven klinkt eerder als censuur.

Mijn gemeente is best royaal met allerlei regelingen. Kinderen kunnen hier dus wel een aanspraak maken op een chromebook, zwemles en 250-500 euro jeugdtegoed op de Rotterdampas ( die ook al gratis is) en zo zijn er nog wel meer potjes.

Ik geef het op.. 

En jouw gemeentw... dat zegt enorm weinig over mijn gemeente. 

En de ene gemeente richt zich bv op de kinderen en andere gemeente op witgoed 

Als je in de bijstand  zit zonder kind dan kan het zijn dat er in jouw gemeente geen potjes voor jou zijn. Maar wel voor de buren die 3 kinderen hebben. En vice versa. 

En daar is niks mis mee maar dat ik dus van allemaal  potjes gebruik kan maken dat weet jij helemaal niet als je mijn gemeente niet krnt. 

LostJellyfish83

LostJellyfish83

11-09-2022 om 13:44

Mwah, dat zeiden ze vorig jaar ook al, daar is gelukkig niks van terecht gekomen.  Hopelijk valt het dit jaar ook mee dan. 

NocturnalMule38

NocturnalMule38

11-09-2022 om 13:44

Paracelsus schreef op 11-09-2022 om 13:42:

[..]

Ja, wij hebben dus hout gesprokkeld. We hopen zo de winter door te komen. Niet milieu vriendelijk, maar anders zitten mijn kinderen in de kou.

Ik begin serieus aan je geloofwaardigheid te twijfelen . 

Zal wel niet prettig voelen maar geloof me ik ken het gevoel. 

ZanyHeron88

ZanyHeron88

11-09-2022 om 13:46

Missingyoumuch schreef op 11-09-2022 om 13:44:

[..]

Ik begin serieus aan je geloofwaardigheid te twijfelen .

Zal wel niet prettig voelen maar geloof me ik ken het gevoel.

Tsja ik heb geen 600 euro per maand extra liggen voor de energie rekening. De boodschappen stijgen ook enorm, zoals je net zelf al aangaf. De ruimte is een keer op.

NippyDunlin42

NippyDunlin42

11-09-2022 om 13:46

De koudste winter in 100 jaar, dat kan er ook nog wel bij. 

Als ik koud moet gaan douchen pak ik een emmertje met wat heet water uit de waterkoker en dat vul ik aan met het ijskoude water uit de douche. Ik heb dat een tijdlang zo gedaan omdat mijn ketel stuk was.

Ik weet wel dat dekentjes en truien niet meer helpen als je echt geen verwarming meer hebt. Ik kreeg echt een hele koude neus en voeten. Maar ik heb het wel overleefd.

Heeft iemand al geprobeerd of met een emmertje douchen ook echt veel water bespaart? Ik denk het wel toch? Dan begin ik er misschien nu vast mee.

Dit gaat toch over de winter van 2021/2022? En dat is ook wel meegevallen dus ik ga me niet druk maken om dit soort artikelen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.