Nieuws en actueel
wild-flower
15-07-2022 om 18:45
Kunnen jullie rondkomen ? Wat kan het kabinet nog doen ?

Volgens nieuwe berekeningen van budgetinstituut Nibud worstelt een op de drie huishoudens momenteel met het rondkrijgen van de maandelijkse begroting.
Nadat eerst de vaste lasten al flink duurder werden, komen daar nu de duurdere boodschappen bovenop.
Het instituut stelt dat het kabinet móét ingrijpen. 'Drastische problemen vergen drastische
oplossingen.’
Ik schrok hier wel van . 1 op de 3 huishoudens en niet iedereen heeft een buffer om dit op te vangen .
Het kabinet is nu aan zet , maar wat kunnen ze nog doen dan ?
ZanyHeron88
11-09-2022 om 19:26
Flower89 schreef op 11-09-2022 om 19:24:
Het weer.... ze kunnen niet eens een dag voorspellen dus laat staan komende winter. Wat ik mij afvraag (misschien offtopic) maar als je je afsluit van gas dan bevriezen je leidingen toch? Ik snap dat als je geen geld hebt je het gewoon niet kan betalen maar dan heb je toch nog grotere problemen? Denk dat de woningbouw mij voor de kosten laat opdraaien en misschien zelfs eruit zet (?). Houd me best bezig aangezien mijn bedrag al naar ruim 500 gaat en alles zo duur wordt.
Is dit niet vooral met een rijtjes / vrijstaande woning? Ik kan mij voorstellen dat dit probleem niet speelt als je bijv op de tweede verdieping woont tussen andere woningen in.
watertoren
11-09-2022 om 19:35
Wij hebben nooit de verwarming aan boven want het is daar warm genoeg. Ik weet nog wel dat mijn man vroeger zei dat we die wel aan moesten zetten omdat anders de leidingen gingen bevriezen. Dat was nog met strenge winters. Dat is echt heel veel jaren geleden.
ZanyHeron88
11-09-2022 om 19:37
watertoren schreef op 11-09-2022 om 19:35:
Wij hebben nooit de verwarming aan boven want het is daar warm genoeg. Ik weet nog wel dat mijn man vroeger zei dat we die wel aan moesten zetten omdat anders de leidingen gingen bevriezen. Dat was nog met strenge winters. Dat is echt heel veel jaren geleden.
Bij ons staat ook altijd alles uit boven. Nog nooit problemen mee gehad. Maar het is als het goed is wel goed geïsoleerd. Geen idee of dat een verschil maakt
Herfstappeltaart
11-09-2022 om 19:37
watertoren schreef op 11-09-2022 om 19:35:
Dat klopt ja. Ik doe dat nog steeds wel eens bijvoorbeeld na nachtvorst. Heel even de leidingen laten doorstromen met warm water. Verder zijn de radiatoren altijd uit boven.
ZanyHeron88
11-09-2022 om 19:39
https://frieschdagblad.nl/geloven/Torenhoge-gasprijs-zorgt-voor-problemen-bij-kerken-27913894.html?fbclid=IwAR3Wue7z4HRCIrIlqa5JNq97fnT5xm5bPPyT4GAW3JfIeCNTwy63NXkqlJ8_aem_AYRFCV_siq3TqfslF9KZvOH0mM5u50zeutG6Zt1dmyk_P63SxD7fswte7oeKL0sIwKblcAo4j-IH9pRzDOJ6WNQqT9JQZMhTCQiInc-rq4Xqz2-P17bAQgMcQ8hahqDYe4xnahZ92wlx2N8ht9s_DOU6
ik kan het artikel niet helemaal lezen. Maar dit beloofd weinig goeds. Ik ben benieuwd hoe het dan gaat met scholen. Wij hebben hier in de buurt veel oude scholen , daar tocht alles lekker door.
Herfstappeltaart
11-09-2022 om 19:41
Friezinnetje schreef op 11-09-2022 om 19:34:
wat een gehakketak hier zeg.
Ach, ik kan er gewoon slecht tegen als mensen die afhankelijk zijn van een uitkering min of meer als bofkonten worden weggezet. Verder zal ik er geen woorden meer aan vuil maken. Terug on topic maar weer.
ZanyHeron88
11-09-2022 om 19:42
Herfstappeltaart schreef op 11-09-2022 om 19:41:
[..]
Ach, ik kan er gewoon slecht tegen als mensen die afhankelijk zijn van een uitkering min of meer als bofkonten worden weggezet. Verder zal ik er geen woorden meer aan vuil maken. Terug on topic maar weer.
Ik heb nergens gezegd dat het bofkonten zijn.
ik geef alleen aan dat mensen die werken soms slechter af zijn en dat zou ik mijn ogen niet mogen.
Herfstappeltaart
11-09-2022 om 19:44
Paracelsus schreef op 11-09-2022 om 19:42:
[..]
Ik heb nergens gezegd dat het bofkonten zijn.
ik geef alleen aan dat mensen die werken soms slechter af zijn en dat zou ik mijn ogen niet mogen.
En dat laatste , beste Paracelsus, is werkelijk niemand nog maar 1 keertje met je oneens geweest.
Dus zullen we nu maar weer on topic gaan?
ZanyHeron88
11-09-2022 om 19:45
Herfstappeltaart schreef op 11-09-2022 om 19:44:
[..]
En dat laatste , beste Paracelsus, is werkelijk niemand nog maar 1 keertje met je oneens geweest.
Dus zullen we nu maar weer on topic gaan?
Prima, maar het is niet fijn om mensen woorden in de mond te leggen.
Herfstappeltaart
11-09-2022 om 19:45
Ik voel me zo langzamerhand behoorlijk bevoorrecht met mijn in mei afgesloten jaarcontract bij de energiemaatschappij......Hopelijk is de situatie volgend jaar mei wat vrolijker.
Rockstar
11-09-2022 om 19:52
Er zit toch gewoon een antivriesstand op de verwarming? Daar staat de mijne op in de slaapkamer.
FaithfulDuck87
11-09-2022 om 19:55
Rockstar schreef op 11-09-2022 om 19:52:
Er zit toch gewoon een antivriesstand op de verwarming? Daar staat de mijne op in de slaapkamer.
pcies, dat moet het bevriezen tegen gaan. Heb nooit de verwarming boven aan
BrightEchidna89
11-09-2022 om 19:59
Broodtrommel schreef op 11-09-2022 om 18:33:
[..]
...Wat me mateloos irriteert is mobiele telefoons en Tablets/ Ipads. Ze updaten de apps gewoon niet meer zodat je wel over moet. Het zou eigenlijk bij wet verboden moeten worden. Er zitten schaarse grondstoffen in waardoor een ander deel van de wereld naar de kloten gaat, die mensen vervolgens weg vluchten en we hier zeuren omdat we vluchtelingen hebben.
Dit weekend in de krant gelezen dat het door Europa zou worden opgelegd dat de makers van mobiele telefoons van 2025 vijf jaar lang veiligheidsupdates moeten geven en drie jaar lang een update voor het besturingssysteem. Daarnaast zouden de batterijen na 1000 herlaadbeurten nog minstens 80% van hun capaciteit moeten bezitten en anders moet het mogelijk zijn voor de consument om deze zelf te vervangen.
Worden die producten toch iets duurzamer.
Steak
11-09-2022 om 20:30
Rockstar schreef op 11-09-2022 om 19:52:
Onze verwarming heeft dat niet, die heeft nog heel ouderwetse draaiknoppen zonder thermostaat. En wij hebben enkel glas boven. Dus de winter van februari 2021 hadden we de verwarming boven wel een beetje aan. Alsnog ijsbloemen op de ramen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.